subb - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39

Tråd: subb

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hornsubber!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders1234
    hmmm svs .. må sei meg svær uenig i d menn . selte minn svs pc13 i forbannelse 5 dager etter eg kjøpte den . spiller sikkert fint å d menn særlig trukk var d ikke i ann.

må si meg enig her.

hadde selv en svs pb13 ultra dsp. og etter å ha justert, kalibret og justert igjen så konkluderte jeg enkelt og greit med at den rett og slett ikke er bedre på musilkk. greit trøkk på film osv men noe allrounder på musikk er den ikke. og ikke bygd for heller, selv om den blir skrytt opp i skyene av x antall her inne.

har nå en velodyne dd15 og i mine ører så gruser den svs pb13 ultra på alle punkter.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pris har ingen betydning
    Ikke at jeg har hatt gleden av å fått oppleve den, men Paradign Sub 2 skal visst være nokså god
    Produktside, 4500 watt RMS, 6 drivere og 106 kilo.

Ellers stiller jeg meg bak forslag rundt Velodyne DD Plus-serien.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synest klipsch har ganske bra subber. Bra dynamikk.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    må si meg enig her.

hadde selv en svs pb13 ultra dsp. og etter å ha justert, kalibret og justert igjen så konkluderte jeg enkelt og greit med at den rett og slett ikke er bedre på musilkk. greit trøkk på film osv men noe allrounder på musikk er den ikke. og ikke bygd for heller, selv om den blir skrytt opp i skyene av x antall her inne.

har nå en velodyne dd15 og i mine ører så gruser den svs pb13 ultra på alle punkter.

Verken SVS eller DD15 er spesielt effektive, så en effektiv sub vil mose de på lydtrøkk. En hornsubb spiller lett 10-15 db høyere enn både SVS og velodyne.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at fyren sitter på CV sin 21" bass allerede, så det må være noe som topper dette. :wink:

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    må si meg enig her.

Den blir jo ikke skrytt opp i skyene for å gi punch:wink: , men en heftig opplevelse fra 30 (ish) og ned.
    At DD15 gruser svs på ALLE punkter blir vel litt å ta i.
    Dette er ikke for å kverulere og poste propaganda for svs. Har selv hatt svs Pc13-ultra og har noe helt annet nå.
    Det at noen kjøper seg en ultra for å få trykket fra svære PA rigger, blir liksom feil i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Den blir jo ikke skrytt opp i skyene for å gi punch:wink: , men en heftig opplevelse fra 30 (ish) og ned.
    At DD15 gruser svs på ALLE punkter blir vel litt å ta i.
    Dette er ikke for å kverulere og poste propaganda for svs. Har selv hatt svs Pc13-ultra og har noe helt annet nå.
    Det at noen kjøper seg en ultra for å få trykket fra svære PA rigger, blir liksom feil i utgangspunktet.

vel, til mitt bruk i min stue og mine ører så er velodyne dd15 hestehoder foran svs pb13 ultra. ultra subben er vel den som har skuffa meg mest over alle subbene jeg har hatt. men det er vel mulig stua er feil til akkurat ultra'en

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Verken SVS eller DD15 er spesielt effektive, så en effektiv sub vil mose de på lydtrøkk. En hornsubb spiller lett 10-15 db høyere enn både SVS og velodyne.

nå var det ikke trådstarter jeg svarte heller, men en som hadde samme erfaring med svs ultra som meg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2x PC13Ultra i kinoen, og de gjør en god jobb i dypbassen, men ikke noe høydare ellers.

Har en Definitive Referance sub med 14" element, den spiller musikk, og er en bedre allrounder hos meg enn hva SVS'ene er iallefall.

Men, jeg syns SVS leverer mye for penga fortsatt, men de har altid "mangla" og imponert meg på direkte "trykk". Men som sagt, dem er dypbassens herskere .

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt jobb så leverer SVS varene på musikk siden også

Men at de som skal ha en enkel musikk sub må se på noe annet en svs.
    Dog må si jeg er spent på den nye SB13-Ultra som kommer til høsten om den kansje er den sikkelige all-rounderen som svs mangler

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d blir hornbass her nå . har fott mål på kassene nå 180x150x61 skal stå lms 15r element i . kassen ble så stor att lager nokk bare en av disse, ved 2000w skulle vistnokk denne klare 126 db i 20hz d er et dobble folded horn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d lydtrykke eg e på jakt etter så er d eg som skal ji meg og ikke anlegge . når eg ikke klarer å mer skal d være fortsatt 15 prosent å gå på
    Fint du fikk noen til å bygge hornbassen til deg i allefall.
    Men anbefaler at du samtidig kan levere inn denne søknaden:
    Stønad til høreapparat - Hlf

Hvor viktig er egentlig lyden for deg? Er det faktisk god og kraftig musikk du vil ha, eller raskest mulig ødelagt hørsel?
    Når du snakker om "klarer", - altså, de fleste "klarer" 140dB+, men de færreste slipper unna dette uten varige hørselskader om de er utsatt for dette over noe tid. Spesielt fare er det om man drikker i tillegg da ørets støyreduksjon ikke vil fungere like bra/raskt da, og noen ganger ikke i det heletatt om du har hatt nok å drikke. Da vil du få hørselskader mue fortere, også på lavere lydnivå.

Ja, jeg vet at bass ikke er like farlig på høye lydtrykk som høyere frekvenser, men jeg kan forsikre deg om permanent hørselskader uansett om du skal spille så høyt som du klarer å holde ut over tid...

Er det virkelig så morro at det er værd det, å spille så sinnsykt høyt, at du om 4-10 år har så svekket hørsel at du kanskje ikke lenger klarer å høre en normal samtale lenger? Samt ei heller har muligheten for å nyte musikk lenger...

Skal ikke komme her og fortelle deg hva du skal og ikke skal gjøre, men ha det i tankene at det på sikt kanskje ikke er så lurt å spille så høyt som "du klarer å holde ut", for selv om du holder ut, vil dette med tiden permanent redusere hørselen din.

Hilsen eks. bass-race europa-mester med stort sett manglende hørsel over 9kHz på ene øret kombinert med veldig ugjevn frekvensgang og manglende hørsel over 17Khz på det andre.

Dette er dog ikke bare pga for høy lyd, men tro meg - det er ikke værd det selv om det kanskje virker "drit-kult" nå. Ta vare på det du har, mens du fremdeles kan...

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d er sikkert kloke or for minn del menn har ikke tatt til skade intividere hørslen minn .har hatt jevnligge hørselsjekk i forhold til jobb å den har vert stabil lik

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, kanskje ikke "inntil videre", men når disse små nervetrådene i øret først knekker pga for høyt lydtrykk, og du faktisk merker en redusert hørsel, er det for sent å gjøre noe med det da disse ikke gror tilbake igjen.

De testene hos legen går ofte ikke høyere en maks 10 kHz, og diskantområdet ditt går normalt sett først.
    For å si det sånn, om de merker noe feil på de testene der, er det Alt for sent alleredet.

Som sakt, ta vare på det du har Mens du har det.
    Selv om du ikke har mistet eller svekket hørselen enda, må du ikke automatisk tro at du har superører som ingen andre på hele kloden har som tåler ekstreme lydtrykk uten å ta skade. De Tar skade, det er bare at dette er ikke noe som skjer over natten, men over flere år - ofte såpass sakte at du ikke merker det selv engang.

Men jeg har nå sakt mitt om dette nå, du velger selv hva du vil gjøre.
    Kraftig bass kan være morsomt det, men vært forsiktig med volumet over tid i allefall. Og skal du på død å liv spille veldig høyt, så skru opp volumet gradvis så øret får redusert følsomheten så godt som det lar seg gjøre i allefall (tar noen få minutter)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden pris ikke hadde en stor bedytning fåreslår en JL Audio f113 som fremstår som en meget kraftig subwoofer, disse ligger på en 25k her i norge legger ved en link

JL Fathom f113 - Bass Brothers AS

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d er sikkert kloke or for minn del menn har ikke tatt til skade intividere hørslen minn .har hatt jevnligge hørselsjekk i forhold til jobb å den har vert stabil lik
    Det er som å si at jeg har aldri krasjet før, så for meg er bilbelte bare tull.
    Jeg kjenner folk som lider av tinitus etter en enkelt uheldig konsertopplevelse. Når smellen kommer forsvinner den aldri igjen.
    Man gjør fornuftig i å ha det i bakhodet selv om man er ung og udødelig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er den mest ultimate subwoofer for musikk mest mulig lydtrykk pluss noelunde bra kvalitet??? pris har ingen betydning
    jeg er meget fornøyd med min jl audio fathom 113 som gir bra trøkk mens den holder seg kontrollert på lave volum uten å boome. Koster rundt 25k kan anbefales å kjøpe inn 2 stk om du vil gå "ekstrem"

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •