Dali Epicon 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Dali Epicon 6

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Epicon 6

Hei!

Noen som har erfaring med Dali Epicon 6? Vet den nylig har kommet i butikken, så er vel ikke så mange som har erfaring med denne enda. Spørsmålet er om noen har lest noen tester eller kan si litt om den? Noen som f.eks. vet hvordan den er i forhold til Euphonia MS4?

Mvh.
    B.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første må de være de nydeligste høyttalerne som er laget! Hadde nok hatt et par sånne, i valnøtt, om penger ikke var et tema... Har ellers kun hørt dem i butikken, det er alt. Lyden var selvsagt meeeget bra, men hørte kun i 5 minutter da det pga overnevnte årsak ikke var disse høyttalerne jeg vurderte å kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda - har et par hjemme, og de lyder fantastisk.

Tror de største forskjellene (fra Euphonia) er Linear Drive som reduserer forvrenging og oppgradert tweeter, men dette er noe jeg har lest, ikke hørt selv.

Jeg er ihvertfall MEGET fornøyd

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen flotte høyttalere! Har lest om folk som har hørt begge. Og de sier at Epicon ligger et hakk over. Litt mer ro i lyden, siden de bruker de nyutviklede Linear Drive magnetsystemet.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eye candy!!!:shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte MS4 vs B&W 804 Diamond og 803 Diamond. Litt forskjell på elektronikk og plassering på de ulike. Men wow, jeg ble hvertfall imponert over MS4 og synes de var klart best.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorn
    Hei!

Noen som har erfaring med Dali Epicon 6? Vet den nylig har kommet i butikken, så er vel ikke så mange som har erfaring med denne enda. Spørsmålet er om noen har lest noen tester eller kan si litt om den? Noen som f.eks. vet hvordan den er i forhold til Euphonia MS4?

Mvh.
    B.
    Hørte på de i stavanger en 20 minutter og ble veldig imponert skulle likt å hørt de opp mot bw 802d, som jeg har selv. Bassen var veldig bra i dette lytterommet og diskanten var silkemyk. Men slår ikke bw 802 sin mellomtone.....
    Ble litt vanskelig å sammenligne med mine HT siden min stue er mye større enn dette lytterommet, så jeg tror bassen hadde vært noe mer fraværende hjemme hos meg. Men uanz en flott høytaler utseendemessig og fantastisk lyd den er tross alt nesten 40 lapper billigere en 802 og den knuser vertfall 803d.... Men du må jo høre den selv ikke høre på andres meninger!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorn
    Noen som har erfaring med Dali Epicon 6? Vet den nylig har kommet i butikken, så er vel ikke så mange som har erfaring med denne enda.
    Endelig - kan man vel nesten si...er den på plass for demo i HiFiklubben i Grimstad

Det begynner å bli rimelig lenge siden vi fikk den første smakebiten av denne høyttaleren fra DALI på HighEnd messen 2012 i Stockholm.

Hemmeligheten BAK go'lyden måtte sjekkes ut - bokstavelig talt

Magisk pulver er en viktig ingrediens i denne konstruksjonen, påpekte Lars Worre - Mr. DALI himself...

Lars Worre interview 2012 part 1 - YouTube

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •