ntd12tannoy - "nye" høyttalere til testing!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ntd12tannoy - "nye" høyttalere til testing!

Å finne en høyttaler som låter bra, er ikke vanskelig. Å finne en billig høyttaler som låter bra, er heller ikke så vanskelig, bare se på Proson og Dynavoice f.eks. Men å finne en liten og billig høyttaler derrimot, er litt mer vanskelig. I denne testen var jeg fast bestemt på at jeg skulle finne noen søte "små" høyttalere til under 1000 lappen. Og med litt grådighet og litt tenking skulle det ikke lange stunda til at jeg fikk oppfylt dette! I denne testen skulle jeg finne noe som spilte fint, og hadde en fyldig og en behagelig bass. Det greide jeg jo også å finne! Men fant jeg akkurat det jeg skulle ha? Det fant jeg jo! I denne testen ser vi litt på en eldre herremann fra '95. Tannoy er jo kjent for en fantastisk lyd, og det vet jo alle entusiaster ut her. Dermed var det på tide å finne noe som faktisk kunne være en allrounder. Det fant jeg, og i mine ører er dette noe av det beste som har vært innom mitt "lytterom". Eller bedre sagt: En av de mest vellykkede høyttalerne innom rommet. Jeg har alltid vært en entusiast av Tannoy, den dynamiske lyden og den vakkre lyden. Rett og slett det mest fantasiske som finnes, til og med før en helt strøken Mercedes 500E fra 1994! Tilbake til temaet: Tannoy har bestandig gjort en god jobb med høyttalerne sine, til og med de billigere seriene har jeg vært stor fan av. Denne gangen var det på tide med et par stativ-høyttalere, og dette var perfekt for rommet mitt. Fylte nesten alle mine krav, untatt å spille høyt, da. 605 er rett og slett en konge høyttaler!

Konklusjon:

Tannoy 605 er en bra høyttaler. Kan nesten kalle den en allrounder til tross for sin alder. 605 er fra '95, men bærer rett og slett ikke preg av det! Da jeg satt på K.I.N.G. med Satyricon, da koste jeg meg virkelig! Etter å ha hørt igjennom hele albumet fra Rainbow med navn Bent Out Of Shape, så skjønte jeg at Tannoy har gjort hjemmeleksene sine. Virkelig en vellykket høyttaler. Selv om jeg ikke har stativ til de enda, så ble jeg virkelig forelsket. Da jeg satte igang plata On Stage fra Rainbow med Ronnie James Dio som vokalist, så satte jeg meg godt ned, og lente meg tilbake. Sangen Kill The King i live, var virkelig som en live-opplevelse med Madonna i Oslo! Bare mye bedre etter min mening. Alle type musikk som jeg har testet på disse låter bra, spesielt på sangen Gizmo med Datsik. Disse liker utfordning sier kompisen til far min som selger Tannoy. Disse behøver heller ikke noe sub, bare under film sånn for å hjelpe de. Jeg har ikke brukt sub sammen med de enda, og skal ikke gjøre det enda heller, for de går utrolig dypt sammen med Yamaha-en som driver de. Med plata Gold fra Kiss, og sangen I'm A Legend Tonight, så var dette som sagt noe av det beste som har vært innom. Disse fortjener en stor 5-er. Trekker fra et poeng pga. at de ikke spiller så høyt. Men ellers en fantastisk 5-er fra meg! Jeg håper disse ble solgt i bøtter å spann på '90-tallet! Disse går som sagt dypt, og liker litt utfordning. Hvis en ikke har så mye penger, og har en fet forsterker for å drive de, så er det ikke i tvil: KJØP DE! Hva har du å tape på det? Dette er helt klart en høyttaler for den som liker god lyd som samtidlig går dypt. Bile følger med:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy

Da jeg satte igang plata On Stage fra Rainbow med Ronnie James Dio som vokalist, så satte jeg meg godt ned, og lente meg tilbake. Sangen Kill The King i live, var virkelig som en live-opplevelse med Madonna i Oslo! Bare mye bedre etter min mening.
    Så dårlig er ikke Madonna live...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Så dårlig er ikke Madonna live...

HEHE! Madonna var helt rå! Husker den konserten veldig godt. Har heldigvis forskjellig smak for musikk. Synes Rainbow er veldig bra i live, jeg... Men ingenting slår Kylie Minogue live i Oslo etter min mening. ^^

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Madonna var helt rå!
    Det er IKKE - On Stage fra Rainbow med Ronnie James Dio som vokalist...

PS! Hvis skiva "On Stage m/Rainbow" låter "fett" - er det noe elementært "feil" med høyttalerne(i symbiose med rommet)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er IKKE - On Stage fra Rainbow med Ronnie James Dio som vokalist...

PS! Hvis skiva "On Stage m/Rainbow" låter "fett" - er det noe elementært "feil" med høyttalerne(i symbiose med rommet)

trodde det var han som var vokalist, jeg... ^^ "fett" er et ordtak som vi ungdommene i nabolaget bruker som forkortelse for bra.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fett" = Bra, og en høyttaler som ikke får denne Rainbow-skiva til å svinge, er ikke verdt en dau sild engang.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    "Fett" = Bra, og en høyttaler som ikke får denne Rainbow-skiva til å svinge, er ikke verdt en dau sild engang.

Hehe! +1

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh

"Fett" = Bra,

en høyttaler som ikke får denne Rainbow-skiva til å svinge, er ikke verdt en dau sild engang.
    En høyttaler som får denne låta til å svinge - er en dau sild - for den mangler essensiellt mye i lydgjengivelsen av alt under øvre bass...

Og den lytteren som opplever dette som "fett" - har MYE å erfare videre

Rainbow - On stage - 01 - Over the Rainbow (intro) - Kill the King

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En høyttaler som får denne låta til å svinge - er en dau sild - for den mangler essensiellt mye i lydgjengivelsen av alt under øvre bass...

Og den lytteren som opplever dette som "fett" - har MYE å erfare videre

Rainbow - On stage - 01 - Over the Rainbow (intro) - Kill the King

Det er ingenting galt med høyttalerne, selv om jeg synes dette låt FETT!!!

Og foresten: Jeg har mye å lære. Derfor er dette forumet veldig fint for min del. Er ikke alltid jeg får det svaret jeg vil ha her på forumet, så derfor spør jeg pappa om hva det og det er. Han har vært i gamet før. Han har foresten vært selger.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ingenting galt med høyttalerne, selv om jeg synes dette låt FETT!!!
    Du må gjerne synes at dette låter fett, men det er vel hevet over enhver tvil hvilke "kvaliteter" dine høyttalere egentlig har...eller MEST av alt egentlig mangler....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne synes at dette låter fett, men det er vel hevet over enhver tvil hvilke "kvaliteter" dine høyttalere egentlig har...eller MEST av alt egentlig mangler....

Beklager hvis jeg ordla meg feil. Hva skulle jeg ha skrevet hvis dette ikke låter bra? Det låter iallefall ikke dårlig. Bare se på mange av dagens rånere, når enkelte ser en Ford Granada fra '82 sier mange av de at den ser fet ut. Eller dette var virkelig fett... Er vel ikke noe forskjell i det?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Det er ingenting galt med høyttalerne, selv om jeg synes dette låt FETT!!!

2. Jeg har mye å lære.

3. Er ikke alltid jeg får det svaret jeg vil ha her på forumet, så derfor spør jeg pappa om hva det og det er.

4. Han har vært i gamet før.

5. Han har foresten vært selger.
    1. Joda, du bare vet det ikke ennå...

2. Det har vi alle...

3. En grei tilnærming til en fascinerende hobby...

4. Game - set - and over.... det har mange opplevd

5. Det gir helt klart minuspoeng i denne(lyd) sammenheng

Hva er forskjellen på en dataselger og en bilselger?

Bilselgeren VET han tar feil...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. Det har vi alle...

Da synes jeg du kan få rumpa i gir å få deg neddover til Trøndelag å skjekk ut høyttalerne, så skal vi snakkes da! Skal få med han far så han får ta en diskusjon med deg også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da synes jeg du kan få rumpa i gir å få deg neddover til Trøndelag å skjekk ut høyttalerne, så skal vi snakkes da! Skal få med han far så han får ta en diskusjon med deg også.
    Det kunne vært hyggelig og lærerikt med en seanse, men for meg er Trøndelag et rimelig greit stykke oppover - og lenger enn nødvendig - for å oppleve et par middelmådige høyttalere som det finnes minst 15 av på dusinet...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne vært hyggelig og lærerikt med en seanse, men for meg er Trøndelag et rimelig greit stykke oppover - og lenger enn nødvendig - for å oppleve et par middelmådige høyttalere som det finnes minst 15 av på dusinet...
    Hvorfor komme å si at det er noe galt med de, da? Og hva skulle i såfall vært galt? Skal ærlig innrømme det at den ene har en liten ripe i kabinettet, men kan fortsatt låte bra. ^^ Og ikke minst fett!

Jeg solgte Mercedes-en jeg hadde her for et par dager siden, og snakket hverken tull eller løy til hun som kom å kjøpte'a Laila

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bård da, ikke en diskusjon du trenger å ta dette? Det er ikke gamle karen det er snakk om her...

Morro at du utvider horisonten din og setter ord på hvordan du opplever det, ntd12tannoy. Vi har alle mye å lære, det er sikkert og visst

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Bård da, ikke en diskusjon du trenger å ta dette? Det er ikke gamle karen det er snakk om her...

Morro at du utvider horisonten din og setter ord på hvordan du opplever det, ntd12tannoy. Vi har alle mye å lære, det er sikkert å visst

Takk for gode ord, kenti. Synes det er utrolig artig å skrive om diverse produkter. Har så langt lagt ut 3 eller 4 testing her på forumet. Artig å lese hva andre synes om de produktene jeg tester ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NTD12; Det BIF mente var at denne plata ikke har så utrolig bra lyd..

At den ikke har bass driter jeg personlig i, den er HELT magisk og jeg synes den kan være i samme liga som "made in Japan" med Deep Purple..8)

kjør på med test og go musikk NTD!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    NTD12; Det BIF mente var at denne plata ikke har så utrolig bra lyd..

At den ikke har bass driter jeg personlig i, den er HELT magisk og jeg synes den kan være i samme liga som "made in Japan" med Deep Purple..8)

kjør på med test og go musikk NTD!

Synes plata har en helt grei lyd, jeg. Ikke noe veldig eksklustivt, men helt greit. Synes den trøkker greit også Flere tester kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. Det har vi alle...

hehe.
    men altså i han sine ører låter det bra og ingenting er vel bedre en at han er super fornøyd???godt vi har forskjellig smak sier nå jeg da.kjedelig om alle skulle likt det samme....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •