På jakt i budsjettklassen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question På jakt i budsjettklassen

Hei folkens!

Jeg er en sånn type som alltid har hatt interesse for lyd og bilde, og da spesielt lyd. Men som med andre som studerer så står ikke alltid "budsjettet" i stil med det man helst vil ha stående i stua.:?

Jeg har hatt mye forskjellig opp gjennom tidene, og stikkordet har stort sett alltid vert god/ren lyd. Men etterhvert som man har flyttet for å gå på skole så har jeg solgt unna for å slippe å dra på mest mulig... og så er det jo alltid morro å anskaffe seg noe nytt

Men det anlegget jeg har nå er jeg ikke fornøyd med. Og jobber med å bytte det ut. Nå har jeg fått solgt unna det meste til en kompis, desverre for skampris :-? men men, uansett.

Desverre kan jeg ikke ta meg råd til å ta sikte på så mye mer en budsjettklassen... Dvs en maks 7000kr for høytalerene, med mindre gammlejobben bestemmer seg for å betale ut feriepengene de skylder meg :evil:.
    Har en Denon AVR-2312 stående som jeg tenker å holde meg til, ikke akkurat et powerhouse men det får duge inntil videre .

Noen av alternativene jeg har sett på er:

Dali Zensor 5
    Dali Zensor 7
    JBL Studio 190
    System Audio Saxo 30
    Focal Chorus 714 V

Noen som har noen forslag til alternativer eller erfaringer med alternativene over?

Alle inspill mottas med takk

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først kan det være greit å redegjøre for hva du ikke var fornøyd med. Ikke alltid nytt utstyr er løsningen.

Du har ikke så mye krefter å rutte med i Denonen. Ville ha vurdert Tannoy som er lettdrevne og fine allroundere.
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Den siste der er på tilbud til 7000 kr som du ser her:

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også se på bruktmarkede for dyrere høyttalere til 7000.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har best erfaring med JBL. Zensor er en bra høyttaler det også. System Audio er vel trolig den høyttaleren med finest lyd i av disse, (tror jeg).

PS! Tannoy er utrolig bra. Det sies faktisk at Tannoy er det beste merket også... ^^

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    Du kan også se på bruktmarkede for dyrere høyttalere til 7000.
    Støtter denne, dersom du er villig til å handle brukt kan du få veldig mye ut av budsjettet ditt .
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Først kan det være greit å redegjøre for hva du ikke var fornøyd med. Ikke alltid nytt utstyr er løsningen.
    Kjøpte et par CV VE12f i januar ut av nyskjerrighet, har effekttrinnet Cxa-8. Har vert morro å være Cerwin Vega eier men det er ikke den lyden jeg liker. Og så er det denon 3312 og ikke 2312

Tannoy virker litt spennende igrunnen, men må innrømme jeg blir litt trukket mot Dali, vurderer å vente litt og se på Lektor og Ikon også, blir bare så dyrt å bygge surround av de to :-| . Har vurdert bruktbørsen menhar ikke tid til å reise så langt for å hente, bor i Ålesund.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •