Høytalervalg til Cambridge 851A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalervalg til Cambridge 851A

Som tittelen sier så er jeg ute etter høytalere. Aldri kjøpt anlegg i denne prisklassen før så trenger noen gode anbefalinger og tomler opp.
    Jeg har mer eller mindre bestemt meg for en Cambridge 851A.
    Dette blir primært til musikk ( cd og vinyl ),men blir koblet til tittefjøla også.

Har tittet på to høytalerpar, B&W DM683 og Dali Ikon 6 Mk2.
    Er det noen av dere gode lesere som eier en 851A OG ett av de nevnte høytalerpar? Eventuelt har andre anbefalinger som går godt overens med en 851A? Begge disse høytalerne ligger på rundt 10 høvdinger, er det verdt pengene å gå opp ett hakk til CM 8 / Ikon 7 ?

For ordenskyld, her er resten av komponentene jeg har mer eller mindre bestemt meg for:
    Cambridge 851A
    Cambridge 751BD
    Argon TT-1 v2 + Cambridge 651P
    (anbefalinger / hint / kommentarer på vinylbiten også ønskelig)

På forhånd, takk!
    -Vigge

EDIT: Musikksmak: Rap/hip-hop, metal, rock, electronica, pop, blues. Jeg vet jeg er vrien :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt Dali. Kan være lurt og skrive opp hvordan musikk du hører på. ^^ Dali på Cambridge synes jeg er svært bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller enn å fokusere på å finne en høyttaler som matcher forsterkeren du har valgt, så bør du først og fremst fokusere på høyttaleren og deretter finne forsterkeren som yter høyttaleren mest rettferdighet.

Uansett så kan jeg si at Ikon 6 er en god høyttaler som har høstet mye god kritikk. Du har sikkert lest testene, ligger linker på Hifiklubben sine hjemmesider. Jeg har den hjemme og liker den veldig godt, anbefaler å gi den en sjanse.

Sist men ikke minst så er det dine ører som skal velge, så dra på hifiklubben og be om å få teste begge, med ønsket forsterker.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om det dukker opp et par Dali Mentor 6 på brukten. Hvis du er heldig, kommer du kanskje i nærheten av 10 lapper. Låter veldig fint sammen med cambridge. Personlig synes jeg Mentor er en bedre allrounder enn ikon.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste året har jeg eid følgende høyttalere: PSB Image T6, Klipsch RF82, Kef IQ90 og nå har jeg B&W DM683.
    For min del er det ingen tvil om at DM683 er høyttalern jeg liker best, så jeg vil anbefale deg å lytte på DM683 hvis du kan.
    Du vil garantert bli anbefalt Klipsch RF 62/82 av forumbrukerne her inne. Lytt til de også. Jeg likte ikke Klipsch i det hele tatt. Prøvelytt så mye du kan, så finner du DIN favoritt.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik som andersen sier; sjekk alltid på brukten, kan spare mye penger der ; )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •