teknologisk utvikling innen høytalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

teknologisk utvikling innen høytalere.

Hei

Jeg er ganske ny på dette forumet og henvender meg hit for å få en mest mulig uavhengig vurdering.

Jeg kjøpte meg et sorround-anlegg for 10 år siden, en Denon reciever og Dali blue-serien i høytalere. Jeg kjøpte meg nå en ny reciever fordi jeg ville ha litt mer tilkoblingsmuligheter og i tillegg så ønsket jeg en litt kraftigere reciever.

Det jeg lurer på er om det er noe særlig teknologisk utvikling innen høytalere. Jeg trenger ikke noe større eller dyrere innen høytalere, men lurer på om det har vært en teknologisk utvikling som gjør at jeg nå får mye bedre høytalere til samme prisen.

Og hvis jeg bare kan slenge på noe på tampen her. Hvor mye har kvaliteten på høytalerledninger å si når man har relativt billige høytalere?(5000,- +).

Setter pris på alt av kommentarer på dette.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verden har gått litt videre der også. Den største forskjellen er nok at yttelsen har gått vesentlig opp på billigere modeller da disse produserer i all hovedsak i Kina/Østen. Du vil uansett få en god oppgradering med bare å bytte reciever og få de nye lydformater som er kommet.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som BEF sier får du mer høyttaler per krone nå enn tidligere. Jeg blir sjokkert over hvor mye høyttaler du får til 7-8 lapper nå ( feks psb t6) jeg vil gå så langt som å påsta at du kan i noen tilfeller få en like god høyttaler i dag til 8-12k som det du fikk til 16-18 for 10 år siden. Tatt i betraktning kroneverdien er dette helt utrolig. Utførelelsen på "billige" høyttalere er vel ikke all verden, men høyttalerene drives lettere, tåler/ytet mer enn før i mange tilfeller og låter luftigere og mer dynamisk. Ang. kabler ville jeg ikke brukt mer enn max 50kr per meter. 2,5-4mm2

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 kvadrats høyttaler kabel fra biltema holder lenge ! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •