Subwoofer til CV VE-12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer til CV VE-12

Hei! Overskriften sier vel det meste: jeg trenger en sub til mine CV VE-12?
    Noe jeg lurer på er om det går Ann å bruke en bil sub med VE-12 og NAD 356? Eventuelt hva må jeg kjøpe/gjøre?

Så litt på denne:
    JBL GTBASSPRO12 - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer

Noen andre subwooferere som er gode og rimelige?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du "kan" bruke den JBL suben, men da må du skaffe deg en heftig 12V strømforsyning. Dette vil antakelig koste mer enn den suben du ser på for å greie å drive den. Alternativt kan du ordne deg noen bilbatteri og en skikkelig lader-

Synes ikke noen av de alternativene er noe særlig, så om jeg var deg ville jeg heller kikket på aktive suber beregnet på hjemme-HIFI/kino. Om du ikke er redd for å handle brukt er kanskje denne et alternativ? Billig Cerwin Vega CLSC-15S - FINN Torget
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du "kan" bruke den JBL suben, men da må du skaffe deg en heftig 12V strømforsyning. Dette vil antakelig koste mer enn den suben du ser på for å greie å drive den. Alternativt kan du ordne deg noen bilbatteri og en skikkelig lader-

Synes ikke noen av de alternativene er noe særlig, så om jeg var deg ville jeg heller kikket på aktive suber beregnet på hjemme-HIFI/kino. Om du ikke er redd for å handle brukt er kanskje denne et alternativ? Billig Cerwin Vega CLSC-15S - FINN Torget
    Skjønner kan jeg denne:
    Komplett.no - Yamaha YSTF-RSW300 Subwoofer

Kan jeg koble den direkte til NAD forsterkeren eller trenger jeg å kjøpe noe annet? Vil lyden bli dårligere

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal ha en Sub som gir mye trykk, men buldrete og lite god bassgjengivelse så kjøper du den brukte CV subben, dersom du skal ha god bass (ikke like høytspillende da) så kjøper du deg en XTZ 10" eller 12" fra Surround.no... Dersom 3-4k er budsjettet så går det ikke an å få noe bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Dersom du skal ha en Sub som gir mye trykk, men buldrete og lite god bassgjengivelse så kjøper du den brukte CV subben, dersom du skal ha god bass (ikke like høytspillende da) så kjøper du deg en XTZ 10" eller 12" fra Surround.no... Dersom 3-4k er budsjettet så går det ikke an å få noe bedre
    Neinei, budsjettet er ikke på 3-4k det var bare noe jeg så på har nå fått klarsignal av mamma og pappa at jeg skal holde meg under 15k men gjerne noe rimeligere

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte en SVS hos en slektning for et par dager siden. Duverden hvor den spilte sammen med Proson Reality 63 SA. ^^ Proson sot innstilt på lite bass, og subben spilte bra sammen med de. Var en av de tube-subbene til SVS. Men kan være litt over budsjettet ditt, da. Klipsch subbene er bra, hører mye fint om de. Har bare hørt en 10" og en 12" på Lefdal, så kan egentlig ikke uttale meg så mye om den da den stod i et svært lokale... Men lovet godt. ^^ Se etter Dali E12F. Aner ikke hvordan den blir sammen med Cerwin, men de trøkker bra og går dypt. Fin pris også.

PS! Det du kan gjøre, er å kjøpe en f.eks JBl GT5 1204BR og koble på egen forsterker på den. Jeg fikk låne en strøm-sak hos han far da jeg testet mine JBL GT5 2402 på rommet. Helt sykt hvor det spilte. Kan være litt dyrt for en strøm-sak. Husker ikke hva det het. x)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m3drifter
    Neinei, budsjettet er ikke på 3-4k det var bare noe jeg så på har nå fått klarsignal av mamma og pappa at jeg skal holde meg under 15k men gjerne noe rimeligere
    Da er det en eller to av disse du skal ha

SVS PB12-NSD DSP

Ville kanskje kjøpt en og brukt litt på andre høyttalere jeg da, er ikke den største CV-fanboyen akkurat
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Intono K12s Subwoofer

Noen som vet om denne funker bra med cv?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper en XTZ 10" eller 12" fra Surround.no - Høyttaler-spesialisten trenger jeg bare en subwoofer kabel/t-splitt for å koble den til NAD forsterkeren eller?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal IKKE bruke Y-splitt. Du trenger en dobbel RCA-kabel fra pre-out1 på forsterkeren din inn til subens innganger.
    Broa mellom pre-out2 og main in beholder du slik den er .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •