Bytte anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Bytte anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte anlegg

Dette er vel sikkert ikke et veldig standard spørsmål på dette forumet, siden folket her er hifi entusiaster, men håper fortsatt det er greit å lage en slik tråd også.

Fikk interessen for hifi for rundt ett år siden, og har etter hvert endt opp med et system beståened av Xindak XA6950 forsterker, PSB Image 6T og en XTZ 99 W10.16 subwoofer. Har hatt det mye gøy med dette, veldig fin lyd og en god opplevelse, men etter hvert så har interessen dabbet av og nå står det for det meste å tar opp plass. Tror dette egentlig ble litt overkill for mitt rom og min interesse som jeg kanskje har trodd var større enn den er. Høyttalerene er både fysisk store og spiller høyere enn hva jeg trenger, og nå har jeg fått mer lyst på noe som kan spille høyt når en vil det men også kan brukest til å spille lavt og, noe som et slikt stort anlegg ikke gjør på samme måte som noe litt mindre. For å ta det på godt norsk, et slikt anlegg kan ikke spille like 'laid back' som noe mindre, blir enten høyt eller veldig veldig lavt, ikke så mye imellom.

I tillegg så har jeg fort fått lære at det å få et slikt system til å spille optimalt er ingen enkel jobb, og føler ikke jeg får det som er å forvente fra mitt anlegg når det kommer til spessielt bass. Subwooferen spiller bra men fikk mer bass-vibrasjon fra mitt gamle Logitech Z2300 2.1 system til 1200.

Så det jeg er ute etter er om noen har et forslag til et lite system, om det så er en miks av høyttalere og en forsterker som noen her har god erfaring med og vet fungerer fint, og som ikke tar opp alt for mye plass og ikke er vanskelige når det gjelder rom og plassering, eller om noen vet om et PC-høyttaler system som spiller bra. Siden jeg har god erfaring med Logitech når det kommer til PC-høyttalere så tittet jeg på dette:
    Komplett.no - Logitech Speaker System Z623 2.1
    Noen som har hørt de?

Noe som er bra på musikk og spiler fint er jo selvfølgelig å foretrekke, men vil gjerne ha litt god bass også. Den typen bass som en kjenner på kroppen når en spiller høyt. Er ikke ute etter surround. 2.1 er å foretrekke, spessielt når det kommer til PC-høyttalere, men 2.0 som kan sparke fra seg gjør ikke noe det heller. Helst ikke noe veldig veldig dyrt, maks et par tusenlapper.

Takker på forhånd for svar!

Mvh. Sezuka

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kjøp deg B&W CM1, spiller behagelig og høyt nok i mindre rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Tja, kjøp deg B&W CM1, spiller behagelig og høyt nok i mindre rom.

+1! Har ei tante med samme Logitech-settet. Skal man faktisk høre at subben spiller i litt større rom, så må bassen stå høyt. Og det er ikke bestandig like lurt på PC-sett. Jeg ble iallefall ikke imponert. Noen B&W og en NAD eller Denon, da er du i boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM1 blir litt over budsjettet. Vanskelig å være hifi interessert med lite budsjett.

Tror kanskje Logitech Z2300 var en perle i Logitech sitt høyttalerutvalg, har fått huset til å riste godt med det anlegget back in the days.

Edit:
    Kom over et system her som virka ganske interessant.
    Kjøp EDIFIER S730 2.1 BLACK billig på Dustinhome.no
    Ser ut som dette er et steg over hva du får fra Logitech osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet et par andre alternativer og nå.
    B&W MM-1 aktiv høyttaler | Hi-Fi Klubben
    Utrolig pene og gode reviews, men tenker det fort kan bli litt kjedelig med mangel av sub, og anntar at det ikke er mulig å legge til en subwoofer i dette systemet.

Og dette som så mest interessant ut:
    XTZ MH-800 DSP Black XTZ | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Også bra reviews, liker XTZ merket og ser ut som dette er mer fleksibelt enn et vanlig PC-system.
    Ser også ut til at jeg her kan legge til min egen XTZ 10" sub istedenfor å selge den, hvertfal for å teste hvordan det blir, og at programvaren som følger med kan hjelpe på å få utnyttet suben skikkelig.

Selv ligger jeg litt imellom Edifier anlegget og XTZ DSP systemet nå, men XTZ systemet virker mer spennende, dog dyrere. Hva syns dere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •