Forskjell på XLS og VE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på XLS og VE?

Hei!

Vurderer og kjøpe litt mindre høyttalere. Jeg ser på Cerwin Vega XLS 12 og Cerwin Vega Ve 12. Hva er forskjellen på disse? Hos Hifi Klubben er XLS mye dyrere. Har hørt Ve 15 og syntes den var ganske bra.
    Hvilken av disse har mest bass? Hva er forskjellen på diskanten?

Takk på forhånd :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! XLS-12 spiller kanskje mer punch i bassen. Men har ikke den samme dypbassen som VE-12 har. Diskanten i VE-12 er ganske skrikende, og litt vond å høre på i litt høyere volum. Personlig liker jeg VE-serien best. XLS-serien liker jeg ikke, så der hadde jeg nok valgt VE-12. Er litt glad i skrikende diskant skjønner du.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinSondre
    Hei!

Vurderer og kjøpe litt mindre høyttalere. Jeg ser på Cerwin Vega XLS 12 og Cerwin Vega Ve 12. Hva er forskjellen på disse? Hos Hifi Klubben er XLS mye dyrere. Har hørt Ve 15 og syntes den var ganske bra.
    Hvilken av disse har mest bass? Hva er forskjellen på diskanten?

Takk på forhånd :-D
    Har selv kun hatt VE12, inntrykket mitt er at du får MYE for de 4000kr!(Nypris) Lyden er faktisk ikke så ille, men som ntd12tannoy sier - diskanten blir veldig masete på høyt volum - men det er langt dit, å du kan spille så høyt med disse at det gjør vondt :P Morsomme høytalere som jeg angrer på at jeg solgte (sku bare lagra de for å ta de frem innimellom

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xls krever masse effekt.. Mens ve er rimelig snill på forsterkerkraft. Personelig er min favoritt xls12.. Men da med cxa10 som amp. Det spiller helt hinnsides.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Xls krever masse effekt.. Mens ve er rimelig snill på forsterkerkraft. Personelig er min favoritt xls12.. Men da med cxa10 som amp. Det spiller helt hinnsides.
    Jeg bruker cxa 8 :-D Burde ikke det holde ganske lenge? Personlig mener jeg cxa 8 blir litt tam på mine xls 15...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •