Bytte fra Klipsch rf82 til hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte fra Klipsch rf82 til hva?

Hei.
    Kjøpte for en tid siden Klipsch RF82, har kjørt dette med HK255, og har vært storfornøyd. Så en venn av meg bestemte seg for å kjøpe det samme men med 365-versjonen av forsterkeren, men han har vært misfornøyd siden dag en, og jeg er enig, jeg liker ikke lyden hos ham. Det hele virker platt og dødt. Nå hører han på annen musikk enn meg, så det kan vel være grunnen. Iron Maiden, Hammerfall og alt annet i den duren er det han hører på. Det hjelper veldig å flytte på høyttalerne hos ham, med tanke på avstand til veggen bak.

Bor slik til at vi ikke har butikker med lyttemuligheter, så er avhengig av innspill til høyttalere som kan være aktuelle, prisklasse 6k, for nevnte musikk. Kan Dynavoice m-65 v3 være aktuelt, selv om de er i en lavere prisklasse?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det spiller flatt og kjedelig er ikke høyttalerne sin feil da deres lydsignatur er stikk motsatt.

Tror det hjelper lite å bytte da du ikke finner noen andre høyttalere der ute som spiller med mer råskap, punch og dynamikk for pengene.

Her kan det være rommet som må jobbes med, eller så bør dere sette mer strøm på høyttalerne. Klipsch vokser veldig med riktig forsterker og strøm.

HK er også normalt veldig missmatch med Klispch da det spiller for lyst.

Hvordan er lydkilden ? Dette kan også grøte til lyden en del. God DAC anbefales.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En strømsterk forsterker er alfa omega på Klipsch selv om de er generelt meget lettdrevne. Så hvis det låter kjedelig så er alt annet en høyttalerne sine feil.

Tømmer greit min Emotiva XPA-2 for krefter på RF-82, dette låter da helt rått i mine ører, alt annet en kjedelig.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt samme høytalerne hjemme og skal du ha en nøktern vurdering fra meg; de er ikke verdt materialet de er lagd av..

Hvis du ikke får lyttet til ting før du kjøper de er det ingen omvei rundt sånn som vi gjorde det back in the days:
    Les tester, vit hva du leter etter, kjøp og selg til du er fornøyd.

Og drit i hva noen, fjortisser, hyper på et forum..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 til begge overnevnte

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    En strømsterk forsterker er alfa omega på Klipsch selv om de er generelt meget lettdrevne. Så hvis det låter kjedelig så er alt annet en høyttalerne sine feil.

Tømmer greit min Emotiva XPA-2 for krefter på RF-82, dette låter da helt rått i mine ører, alt annet en kjedelig.
    Er enig i dette, har selv hatt rf82 med emotiva xpa2 og det trykker meget bra.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Er enig i dette, har selv hatt rf82 med emotiva xpa2 og det trykker meget bra.

Men er den ultimate lyden hjemme i stua at det "trykker meget bra"
    Shit, hva betyr det at det trykker bra??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, og takker for innspill!
    Jeg veit hva disse høyttalerne er gode for, siden jeg jo har de selv. Riktignok har selv oppgradert til abrahamsen v6 og v2, og vet hva det gjør med lyden, men jeg var godt fornøyd med lyden i HK mens jeg hadde den.

Det jeg ikke veit er hvordan vi her skal få hans musikk til å låte bra, da slik det er nå så må han egentlig flytte på høyttalerne for hver cd han spiller, noe som ikke går i lengden. Har tenkt på høyttalere med bassrefleksen forran istedetfor bak, i tilfelle det kan hjelpe.
    Mange av bandene han liker har jo en fokus på diskant, og skriking istedetfor synging (i mine ører), kanskje dette ikke er rett høyttaler eller forsterker, eller kombinasjon, så da er spørsmålet om han bør bytte høyttalerne eller forsterkern, og hva som isåfall er rette type høyttalere å bytte til.

Edit: Lydkilden er ps3, via optisk.
    Edit2: Noen forslag til hvordan man evt gjør noe med rommet det spilles i?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Hei igjen, og takker for innspill!
    Jeg veit hva disse høyttalerne er gode for, siden jeg jo har de selv. Riktignok har selv oppgradert til abrahamsen v6 og v2, og vet hva det gjør med lyden, men jeg var godt fornøyd med lyden i HK mens jeg hadde den.

Det jeg ikke veit er hvordan vi her skal få hans musikk til å låte bra, da slik det er nå så må han egentlig flytte på høyttalerne for hver cd han spiller, noe som ikke går i lengden. Har tenkt på høyttalere med bassrefleksen forran istedetfor bak, i tilfelle det kan hjelpe.
    Mange av bandene han liker har jo en fokus på diskant, og skriking istedetfor synging (i mine ører), kanskje dette ikke er rett høyttaler eller forsterker, eller kombinasjon, så da er spørsmålet om han bør bytte høyttalerne eller forsterkern, og hva som isåfall er rette type høyttalere å bytte til.

Edit: Lydkilden er ps3, via optisk.
    Edit2: Noen forslag til hvordan man evt gjør noe med rommet det spilles i?

Nei, da må han heller kjøpe noen bra høytalere og starte derfra..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpen for forslag isåfall.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, noen som ikke er fan av klipsch her hvertfall :P

Er viktig finne høyttaleren som passer sin egen smak i tillegg til å finne god elektronikk ha på dette, Klipsch liker masse med krefter

Hva med XTZ kanskje?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, hvis du ikke vet hva målet er så får du ikke hjelp, fra meg iallefall..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Nei, da må han heller kjøpe noen bra høytalere og starte derfra..
    hohoho dagens! Der sitter du med ditt anlegg og trakaserer Klipsch hehe herlig humor

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hohoho dagens! Der sitter du med ditt anlegg og trakaserer Klipsch hehe herlig humor
    Her må jeg nok backe Qrt. Med fare for å selvantenne siden jeg nå skryter av B&W, jeg ville heller hatt høyttalerne til Qrt fem ganger enn Klipsch RF82.
    Nå skal det sies at de 802 S3'ene er de eneste B&W jeg har likt.

Jeg har hørt Klipsch RF82 ved flere anledninger, og synes de er kvass, masete og generelt ubehagelige å høre på. Og nei, det er ikke en matchings-sak, for de ble prøvd med 5 forskjellige forsterkere og 4 forskjellige kilder. Og det ble eksperimentert mye med plasseringen, i håp om å få det til å spille ordentlig.

Men tilbake til Doberman's spørsmål.
    Har du prøvd den nye serien til JBL? Jeg har ikke fått hørt denne enda, men vil tro de gir punch og moro-faktor uten hornskrikingen til RF82.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Her må jeg nok backe Qrt. Med fare for å selvantenne siden jeg nå skryter av B&W, jeg ville heller hatt høyttalerne til Qrt fem ganger enn Klipsch RF82.
    Nå skal det sies at de 802 S3'ene er de eneste B&W jeg har likt.

Jeg har hørt Klipsch RF82 ved flere anledninger, og synes de er kvass, masete og generelt ubehagelige å høre på. Og nei, det er ikke en matchings-sak, for de ble prøvd med 5 forskjellige forsterkere og 4 forskjellige kilder. Og det ble eksperimentert mye med plasseringen, i håp om å få det til å spille ordentlig.

Men tilbake til Doberman's spørsmål.
    Har du prøvd den nye serien til JBL? Jeg har ikke fått hørt denne enda, men vil tro de gir punch og moro-faktor uten hornskrikingen til RF82.
    Klipsch skriker da ikke? Må bare ha god nok elektronikk (ja, dem er sikkert litt sære, men Harman KArdon er iallefall helbom på dem!).

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ht spiller bra hos deg men dårlig hos kompisen tyder det på at det er rommet hans som er problemet. RF-82 er en nokså stor ht, og hvis rommet er lite vil det være refleksjoner fra bak/sidevegger som påvirker negativt.

Spiller ht i lengderetningen av rommet? Er rommet nakent eller overmøblert?

Godt med kraft på Klipsch er viktig når du skal dra på med volum på hard rock (og annen musikk).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes alltid en klipschhater et sted

Har hørt klipsch rf gå fra skrikete til fløyelsmyke og tilbakelente kun ved elektronikk bytte.

Støtter teorien om at det kan være rommet da dere ha ganske like oppsett. Støtter også tipset om JBL høyttalere, mye rock n roll i dem.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville først byttet elektronikken til noe som matcher Klipsch, som nevnt lenger opp er H/K skamfeil til Klipsch...
    Abrahamsen, McIntosh, Audio Valve (rør), Bladelius (overraskende nok), de gode gamle Yamaha, Onkyo receiverne er gode:twisted:
    Altså, plenty gode forsterkere å velge mellom til Klipsch, i alle prisklasser.
    En god signalkilde i tillegg så er du i mål.

Da gjenstår de bare å se på rommet... Som andre skriver: Utforming? HT-plassering? Møblering? Akustiske tiltak? Etc...
    Tykt teppe på gulvet forran høyttalerne kan prøves, gardiner forran vindu (helst litt tykke), lek med plassering av høyttalerne, men også lytteposisjon... Mye som kan gjøres i/med rommet:-)

En ting er sikkert, det er IKKE høyttalerne sin feil:-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville prioritert rom og akkustikk før Matching.

Trådstarter:
    Kan du få kompisen din til å tegne opp rommet slik det er? Med mål og plasseringer på ting? Paint tegning holder lenge.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Finnes alltid en klipschhater et sted

Har hørt klipsch rf gå fra skrikete til fløyelsmyke og tilbakelente kun ved elektronikk bytte.

Støtter teorien om at det kan være rommet da dere ha ganske like oppsett. Støtter også tipset om JBL høyttalere, mye rock n roll i dem.
    Høyttalere som er så sensitive til enten rom, elektronikk eller begge deler er i utgangspunktet ikke særlig godt konstruerte.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •