PC13 Ultra og HFA-21SX sammen..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC13 Ultra og HFA-21SX sammen..?

Folk kommer vel til å hate meg ( :P ), men går det an å få disse to til å spille greit isammen? Noen som har prøvd noe lignende? La Strokeren ta seg av brystskyvet og Ultraen ta seg av dypet?

Hvordan har dere isåfall løst dette best mulig? Må jo være det beste fra to verdener for mange, bortsett fra dem som synes Strokeren låter ræva da selvfølgelig For meg er SPL viktigere enn hvor fin bassen er, til en viss grad ihvertfall.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Folk kommer vel til å hate meg ( :P ), men går det an å få disse to til å spille greit isammen? Noen som har prøvd noe lignende? La Strokeren ta seg av brystskyvet og Ultraen ta seg av dypet?

Hvordan har dere isåfall løst dette best mulig? Må jo være det beste fra to verdener for mange, bortsett fra dem som synes Strokeren låter ræva da selvfølgelig For meg er SPL viktigere enn hvor fin bassen er, til en viss grad ihvertfall.
    Jeg har en bekjent som har gjort det samme tidligere med godt resultat.

Jeg ville stoppet SVSen på 40-50hz oppover og latt HFA-21 spille opp til delefrekvens. Begge spiller sammen i bunn. Dette tror jeg vil være et godt utgangspunkt.

Geir Arne

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det funker knall! Dersom du ser i "min hjemmekino" så ser du at jeg har SVS og CV monstrene. :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stacking

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg, så hadde jeg latt SVS ta seg av dypbassen, og HFA-en trøkket. Er vel det du har gjort også, Ostemannen?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

personlig

så ville jeg holdt meg til av av delene, evntuelt 2 av begge

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene folkens! Skal sjekke tråden din når jeg parkerer Ostemann, sitter på mobilen nå Innbiller meg at det er fet kombo! Må bare finne ut hvordan jeg stiller cut-off manuelt på SVS, har den digitale utgaven og skjønner ikke pøkket av menyene :razz: Da kan jeg kanskje likegjerne sette SVSen bak i rommet og frigjøre litt plass foran, for dypbass er jo ikke veldig retningsbestemt? Beklager dårlig avsnitt, ræva telefon :-P

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hadde jeg vært deg, så hadde jeg latt SVS ta seg av dypbassen, og HFA-en trøkket. Er vel det du har gjort også, Ostemannen?

men går det an å få disse to til å spille greit isammen? Noen som har prøvd noe lignende? La Strokeren ta seg av brystskyvet og Ultraen ta seg av dypet?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    men går det an å få disse to til å spille greit isammen? Noen som har prøvd noe lignende? La Strokeren ta seg av brystskyvet og Ultraen ta seg av dypet?

Se hjemmekinoen min

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Se hjemmekinoen min
    Har du tunet de sammen, eller bruker du CVene stort sett alene? 8) Tror jeg må ha meg minst èn sånn Er det dumt å bruke Y-ledd på kabel om man skulle få tak i fler etterhvert, mister man gain?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tunet de sammen, eller bruker du CVene stort sett alene? 8) Tror jeg må ha meg minst èn sånn Er det dumt å bruke Y-ledd på kabel om man skulle få tak i fler etterhvert, mister man gain?
    Y ledd fungerer fint, men det er avhengi av att forforsterkeren din klarer og levere nok strøm til to kilder uten og klippe signalet.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFA-21 har link-out, så da trenger du ikke Y-ledd.

Så lenge HFA og SVS ikke spiller samme frekvensområde, så er det lett. :wink: Dersom du skal dele rundt 150hz, så bør HFAen stå fremme i rommet, ikke så alt for langt fra frontene.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    HFA-21 har link-out, så da trenger du ikke Y-ledd.

Så lenge HFA og SVS ikke spiller samme frekvensområde, så er det lett. :wink: Dersom du skal dele rundt 150hz, så bør HFAen stå fremme i rommet, ikke så alt for langt fra frontene.
    Nicenice! Hehe

Det med linkout`en tenkte jeg ikke på i farta engang. SVS`en har vel også det når jeg tenker meg om. Må jo være en genial løsning om man har 2 suber av samme type f.eks foran i rommet og to bak, men blir vel kanskje litt krøll om man begynner å kjøre YPAO eller lignende? :razz:

Har mer eller mindre bestemt meg om å handle en sub til, men har ikke helt bestemt meg om det blir en Ultra til, eller om jeg skal prøve HFA`en. Tror det hadde vært gøy : P

Testa litt cut-off i går, ga **** i alle normer og heiv den opp på 120Hz, og plutselig spilte SVS`en sykt mye fetere enn før, synes JEG da........sikkert fordi jeg liker brysttrykket, og det ligger vel så høyt oppe? Frontene klarer ikke levere nok til brystkassa mi ihvertfall 8)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis frontene ikke gir noe nevneverdig trykk så ville jeg jobbet med plassering av disse.

Jeg ser også det er flere som mener at SVSen bør ta seg av subsonic området(alene?) og CVen bass/øvre bass (alene?). Hvorfor bør man ikke la CVen jobbe helt ned?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en svs, men når nr to kom inn så ble det betraktlig mer trykk oppover også! så det er stor forskjell på en og to bassere! lsound har jo 30dager retur eller noe.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvis frontene ikke gir noe nevneverdig trykk så ville jeg jobbet med plassering av disse.

Jeg ser også det er flere som mener at SVSen bør ta seg av subsonic området(alene?) og CVen bass/øvre bass (alene?). Hvorfor bør man ikke la CVen jobbe helt ned?
    Frontene har jeg plassert overalt snart, eneste jeg ikke har prøvd er å henge dem i taket De er nok rett og slett bare for små for hva jeg vil ha av bass. Men jeg liker lyden av dem ellers. Men har ikke veldig lyst til å pushe ut 30k på RF-7 f.eks for å "kanskje" få litt mer trøkk (har et vanskelig L-rom i tillegg, står litt om det i "stuetråden" min). Da er det lettere og billigere med sub, tror jeg

Det at ikke CV`en skal jobbe like langt ned, tror jeg nok er pga den egentlig ikke liker seg så godt der nede. Den er vel mer en såkalt "kickbin" enn den er sub vil jeg tippe, altså den liker seg mer imellom 50 og 120Hz. Det var ihvertfall inntrykket jeg ikk av den mikroskopiske demoen for en stund siden (naboene klikka). Derfor kan SVS`en gjøre det den kan best, og CV`en gjøre resten, så får heller frontene ta seg av det over dèr igjen....sånn jeg hadde tenkt ihvertfall 8)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene har jeg plassert overalt snart, eneste jeg ikke har prøvd er å henge dem i taket De er nok rett og slett bare for små for hva jeg vil ha av bass. Men jeg liker lyden av dem ellers. Men har ikke veldig lyst til å pushe ut 30k på RF-7 f.eks for å "kanskje" få litt mer trøkk (har et vanskelig L-rom i tillegg, står litt om det i "stuetråden" min). Da er det lettere og billigere med sub, tror jeg

Det at ikke CV`en skal jobbe like langt ned, tror jeg nok er pga den egentlig ikke liker seg så godt der nede. Den er vel mer en såkalt "kickbin" enn den er sub vil jeg tippe, altså den liker seg mer imellom 50 og 120Hz. Det var ihvertfall inntrykket jeg ikk av den mikroskopiske demoen for en stund siden (naboene klikka). Derfor kan SVS`en gjøre det den kan best, og CV`en gjøre resten, så får heller frontene ta seg av det over dèr igjen....sånn jeg hadde tenkt ihvertfall 8)
    Hva med og bygge en del midbass moduler?

feks 2 15" per side?
    eller 4..

Det vill nok løse nesten alle dine problemer og gi trykket du savner, hvis du får plasert de godt
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Hva med og bygge en del midbass moduler?

feks 2 15" per side?
    eller 4..

Det vill nok løse nesten alle dine problemer og gi trykket du savner, hvis du får plasert de godt
    Høres artig ut, men har ikke tid...blæ :P Hjemme 1-2 dager i uka, og da vil jeg slappe helt av

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres artig ut, men har ikke tid...blæ :P Hjemme 1-2 dager i uka, og da vil jeg slappe helt av
    '

Skjønner, det blir litt tid som går til bygging oppsett og kalibrering.

Men det er utrolig deilig når det sitter da!
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du til å drasse med dette på noen fester?
    tror jeg har lest det ett sted for lenge siden.

Hva med heller gå for CVA sub? den er billigere, har bære håndtak og tåler mye mer bank.

CERWIN VEGA CVA-121X - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Den er ca 1000 kr dyrere hos soundshop.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •