PC13 Ultra og HFA-21SX sammen..? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Kommer du til å drasse med dette på noen fester?
    tror jeg har lest det ett sted for lenge siden.

Hva med heller gå for CVA sub? den er billigere, har bære håndtak og tåler mye mer bank.

CERWIN VEGA CVA-121X - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Den er ca 1000 kr dyrere hos soundshop.
    Høres ikke så dumt ut egentlig...! Men hvordan er det med XLR-overganger osv til vanlig?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Hva med heller gå for CVA sub? den er billigere, har bære håndtak og tåler mye mer bank.
    HFA og CVA har samme element og samme plateamp. Eneste forskjellen er rca innganger på HFA.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Frontene har jeg plassert overalt snart, eneste jeg ikke har prøvd er å henge dem i taket De er nok rett og slett bare for små for hva jeg vil ha av bass. Men jeg liker lyden av dem ellers. Men har ikke veldig lyst til å pushe ut 30k på RF-7 f.eks for å "kanskje" få litt mer trøkk (har et vanskelig L-rom i tillegg, står litt om det i "stuetråden" min). Da er det lettere og billigere med sub, tror jeg
    Jeg tror ikke du vil hente så mye mer på å gå opp til RF-7 som du er inne på. Med RF-82 delt på 80hz burde disse ha nok trykk til å skyve skikkelig.

Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Det at ikke CV`en skal jobbe like langt ned, tror jeg nok er pga den egentlig ikke liker seg så godt der nede. Den er vel mer en såkalt "kickbin" enn den er sub vil jeg tippe, altså den liker seg mer imellom 50 og 120Hz. Det var ihvertfall inntrykket jeg ikk av den mikroskopiske demoen for en stund siden (naboene klikka). Derfor kan SVS`en gjøre det den kan best, og CV`en gjøre resten, så får heller frontene ta seg av det over dèr igjen....sånn jeg hadde tenkt ihvertfall 8)
    Nå skal ikke jeg si at du tar feil, men vi er definitivt litt uenig.

Jeg har hørt CVen flere ganger og denne spiller ned godt under 40hz. Med roomgain vil jeg tippe det kan jobbe flott ned til rundt 30hz. Om man er heldig, litt lenger. Men hovedgrunnen til at jeg anbefaler å la CVen hjelpe til også i bunn er fordi SVSen med sin 13,5" har sine begrensninger. SVS scorer godt på å ha(mulighet for) veldig lav tuningfrekvens, kombinert med nødvendig store kasser, noe som gjør at gjør at de trykker der de fleste andre suber ruller av. Det som derimot er et problem er mengden luft som må flyttes under 20hz. Med en singel 13" vil man ha klare begrensinger her(fysikkens lover gjelder), så om denne skal ta seg av alt under 50hz alene vil CV stå å jobbe på tomgang. For på ren SPL vil CVen knuse SVSen på alt over 30hz.

Du må selvfølgelig velge det du selv ønsker, men jeg anbefaler deg definitivt å teste med en løsning hvor begge jobber i bunn og la SVSen rulle av på 50-60hz, mens CVen jobber opp mot delefrekvens.

Geir Arne

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg tror ikke du vil hente så mye mer på å gå opp til RF-7 som du er inne på. Med RF-82 delt på 80hz burde disse ha nok trykk til å skyve skikkelig.

Nå skal ikke jeg si at du tar feil, men vi er definitivt litt uenig.

Jeg har hørt CVen flere ganger og denne spiller ned godt under 40hz. Med roomgain vil jeg tippe det kan jobbe flott ned til rundt 30hz. Om man er heldig, litt lenger. Men hovedgrunnen til at jeg anbefaler å la CVen hjelpe til også i bunn er fordi SVSen med sin 13,5" har sine begrensninger. SVS scorer godt på å ha(mulighet for) veldig lav tuningfrekvens, kombinert med nødvendig store kasser, noe som gjør at gjør at de trykker der de fleste andre suber ruller av. Det som derimot er et problem er mengden luft som må flyttes under 20hz. Med en singel 13" vil man ha klare begrensinger her(fysikkens lover gjelder), så om denne skal ta seg av alt under 50hz alene vil CV stå å jobbe på tomgang. For på ren SPL vil CVen knuse SVSen på alt over 30hz.

Du må selvfølgelig velge det du selv ønsker, men jeg anbefaler deg definitivt å teste med en løsning hvor begge jobber i bunn og la SVSen rulle av på 50-60hz, mens CVen jobber opp mot delefrekvens.

Geir Arne
    Takker for svar, må bare si at det jeg nevnte over var bare mitt inntrykk der og da

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •