Er disse bra med tanke på midbass og trykk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er disse bra med tanke på midbass og trykk?

Hei.

Det er masse frem og tilbake med meg, men man må spørre og grave for å få svar hehe.

Jeg lurer litt på disse høyttalerene:

Dynavoice Dynamite 10 (surroundserien)

Har i dag Dynavoice Challenger M65 ex....og er fornøyd med lyden bortsett fra midbass som er litt svak, og at jeg kunne tenke meg noe mørkere mellomtone...samt at jeg merker senter og bakkanaler er litt spinkle.

Vil da ikke dynamite funke fett for en bass frik som meg? (har B&W DB1 i bunnen, så det er fra 80hz og opp de må trykke)

André

("

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes M-65 hadde mye bass, så slå gjærne til med Dynamite 10. Har en nabo med disse, og de kommer med mye lyd. Hører de godt her på rommet da han har fest, (en sjelden gang i året), og trøkker bra. Ikke noe CV bass, men spiller langt bedre i mine ører. Du har litt rett angående M65, synes de kan være litt svak jeg også. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg skjekket ut QLN Artech 12. Mye lyd for pengene. Og tror at de spiller fra Dynavoice sine. Men det e rbare noe jeg tror. Men liker mer krefter enn Dynamite 10. Slå til med D10, tror ikke du vil angre deg. Dynavoice er relativt lettdrevne, så du må ikke ha den store forsterkeren på de, men gjærne mye krefter. Naboen kjører med en Harman HK-980 på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hvis du synes M-65 hadde mye bass, så slå gjærne til med Dynamite 10. Har en nabo med disse, og de kommer med mye lyd. Hører de godt her på rommet da han har fest, (en sjelden gang i året), og trøkker bra. Ikke noe CV bass, men spiller langt bedre i mine ører. Du har litt rett angående M65, synes de kan være litt svak jeg også. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg skjekket ut QLN Artech 12. Mye lyd for pengene. Og tror at de spiller fra Dynavoice sine. Men det e rbare noe jeg tror. Men liker mer krefter enn Dynamite 10. Slå til med D10, tror ikke du vil angre deg. Dynavoice er relativt lettdrevne, så du må ikke ha den store forsterkeren på de, men gjærne mye krefter. Naboen kjører med en Harman HK-980 på de.

Hørtes positivt ut. (",)

Jeg har NAD T785 og NAD C372 så da vil frontene få 150 W fra den ene og 120 W fra den andre....dette bør vel holde? (NAD watt er jo kraftige pga hvordan de måler og de har mye base strøm...litt samme som HK tror jeg)
    Og i og med jeg trolig deler på 80hz til DB1 (den rocker skjorta av alt....men til 30 lapper, bør den være bra også hehe), så bør det være mer enn nok power til å flytte elementene med glans...
    QLN ARtech 12 har bare bassrefleks bakover, noe jeg har litt dårlig erfaring med (vanskelige å plassere), så jeg tror at Dynamite 10, med porter foran og bak (hvor de bak kan plugges) er mer plasseringsvennlig.

Tror jeg skal teste ut dette.....jeg kan vel regne med at senter og bakhøyttalere er litt fyldigere med 6,5" enn med 5,25" (det er sikkert samme elementer som er bass element i EX 65'en jeg har....og de har fin toneklang synes jeg)

Newcomer Ruffe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vil IKKE

anbefale Dynamite 10. Har selv hadd et par, og må si at jeg ikke ble særlig fårnøyd. og bassportene bak er en stor vits, får det eneste som skjer når man drar ut pluggene der er at bassen blir stygg og uren. Å uansett hva jeg prøvde så ble det ikke pent. Uklar lyd og dynamikk som bare er hæilt rævva, så mitt inntrykk er at det var lite valuta for pengene, selv om det ikke er snakk om så mye penger. Kjøp alt annet en Dynamite 10 Men, det er bare mitt inntrykk av høytalerene...hver sin smak

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruffe
    anbefale Dynamite 10. Har selv hadd et par, og må si at jeg ikke ble særlig fårnøyd. og bassportene bak er en stor vits, får det eneste som skjer når man drar ut pluggene der er at bassen blir stygg og uren. Å uansett hva jeg prøvde så ble det ikke pent. Uklar lyd og dynamikk som bare er hæilt rævva, så mitt inntrykk er at det var lite valuta for pengene, selv om det ikke er snakk om så mye penger. Kjøp alt annet en Dynamite 10 Men, det er bare mitt inntrykk av høytalerene...hver sin smak

Hva var det du brukte til å dra Dynamite da du hadde de?
    Pluggen bak har jeg uansett tenkt til å ha plugget, jeg er ikke interesert i dypbass, for det har jeg i bøtter og spann i suben. Men det jeg savner er PUNCH og TRYKK i midbass. Alt jeg har lest tilsier at stor membranflate er viktig, og høy følsomhet også har en del å si.....på dette er jo Dynamite bra???
    Dersom jeg deler som tenkt, på 80 hz, vil ikke det gjøre bassen mindre boomy, og mye mer kjapp og presis? Særlig med tanke på hva som skal styre de????

Hørt noe om disse foresten?
    Vil de kunne produserer noe punch i midbass, eller er de rett og slett for små?

XTZ 99.36 MK II

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte først en Nad 272 på en Pioneer 1018AH, så byttet jeg til Nad 218 og Onkyo TX nr809. Greit nåkk, de spillte høyt men vil ikke si jeg ble imponert av bassen. Ble en helt annen verden når jeg byttet til JBL ES100, fikk da det trykket jeg savnet. Min oppfatning var at det føltes som om kassene var for små, de fikk liksom ikke ut trykket. Var mye element bevegelse, men så ble det bare med det.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99.36 Mk Ii

har jeg ikke noe erfaring med, har heller ikke hørdt så mye om de. Men man får som regel mye får pengene av XTZ da

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg noen Klipsch La Scala og bli ferdig med det.. :P

La Scala II Floorstanding Speaker | Klipsch

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller bygg et par til 1/8del av prisen :P
    Cornscala Style A | Critesspeakers.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Ruffe
    Brukte først en Nad 272 på en Pioneer 1018AH, så byttet jeg til Nad 218 og Onkyo TX nr809. Greit nåkk, de spillte høyt men vil ikke si jeg ble imponert av bassen. Ble en helt annen verden når jeg byttet til JBL ES100, fikk da det trykket jeg savnet. Min oppfatning var at det føltes som om kassene var for små, de fikk liksom ikke ut trykket. Var mye element bevegelse, men så ble det bare med det.

hmmmm.....
    Mye elementbevegelse er jo det jeg ønsker....tror jeg da hehe....
    (blir ikke så mye trykk som skal ut uansett over 80 hz mener jeg)
    Blir mer og mer rådvill egentlig hehe.....Har sent mail til surround.no, så får vi se om jeg kan gjøre som på Hifiklubben, betale depositum.
    Hadde med meg CV XLS 28 hjem, og de låt bittelitt bedre enn det jeg har, men absolutt ikke nok til at jeg gidder bruker penger på det hehehe....De XTZ'ene er jo en helt annen prisklasse (må jo ha senter og bakhøyttalere også), så jeg vet ikke jeg.....

*rister litt oppgitt på hodet og ler*

PS:
    Det forsterkeroppsettet jeg har er ganske bra det eller?
    (just curious)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Kjøp deg noen Klipsch La Scala og bli ferdig med det.. :P

La Scala II Floorstanding Speaker | Klipsch

hehe....
    De der så billige ut du....
    not....
    ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    eller bygg et par til 1/8del av prisen :P
    Cornscala Style A | Critesspeakers.com
    Jepp....

Tenkte faktisk på å bygge noe....helt til jeg innså at jeg ikke har noe som helst av utstyr, sted å la lim tørke, nok tålmodighet, samt at jeg trolig har litt mange tommeltotter hehe.....

Hadde jeg bare vært lydfrik, og ikke bilidiot og treningsfrik i tillegg så.....
    går med mye penger på bil også hehe...

(men nå skal jeg ta vikinglottopotten alene i kveld da...problem løst hehe)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frontbaffel med driverhøl kan kjøpes utfrest for $100 stk. resten er bare rette plater, som en byggvarehandel ala Monter kan kappe på 5min.
    delefilter er også ferdig koblet. easy peasy egentlig

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub

def. F-5 å xtz 12" sub hadde vært bedre ide

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    def. F-5 å xtz 12" sub hadde vært bedre ide
    Tja.....det er jo ikke subbass jeg mangler.....Bowers and Wilkins DB1 klarer det helt fint hehe....(tror ikke xtz subbene er helt der heller.....men det er jo en "liten" forskjell i pris da...) missforstå meg rett, xtz har bra suber de.
    Og f-5 er sikkert en bra høyttaler til prisen, men punch oppover i bassen, slik at den kjennes i brystet......med så små elementer......det tror jeg ikke er mulig altså hehe...

(",)

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt merkelig å kikke på høyttalere i denne prisklassen når du har en subwoofer til 30.000kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    frontbaffel med driverhøl kan kjøpes utfrest for $100 stk. resten er bare rette plater, som en byggvarehandel ala Monter kan kappe på 5min.
    delefilter er også ferdig koblet. easy peasy egentlig

Hmmm....

Det høres jo litt mindre komplisert ut da....
    Skal ha en komplett surround serie da....blir mye deler, mye bygging (mye mer jobb enn jeg trodde hehe) og en god del penger også...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er ute etter litt annerledes, så kan jeg anbefale Cerwin-Vega! VE-8F. De har en bra punch. Men tviler på at det blir en god match sammen med B&W-en din.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Er det ikke litt merkelig å kikke på høyttalere i denne prisklassen når du har en subwoofer til 30.000kr?

Enig med deg der !
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se på noe fra Klipsch eller Jbl? Tenker da i retning klipsch rf82/63/83/rf7 eller studio 190, es100? Alternativt kanskje Dali lektor 8.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •