Er disse bra med tanke på midbass og trykk? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når JBL er sagt, så synes jeg at Studio 180 leverer for pengene. Skal selge mine foresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Er det ikke litt merkelig å kikke på høyttalere i denne prisklassen når du har en subwoofer til 30.000kr?

Hehehe....
    Joda, det er merkelig det, men tingen er at jeg har hørt på latterlig mange highend høyttalere, og jeg liker rett og slett ikke lyden i noen av de.....jeg synes de låter flatt, og kjedelig (og dette er i demorommene hvor de selges)
    Highend (som subben jo er) låter rent, pent, og litt kjedelig synes jeg.
    (Da er suben et unntak, det er det råeste jeg har hørt, og den måtte jeg bare ha)
    Konklusjonen min er da at jeg rett og slett ikke er særlig opptatt av de finere nyanser (jeg synes Dynavoice Challenger 65 har mer enn nok detaljer og finnesse, men mangler det jeg har beskrevet mange ganger her)

Jeg synes f.eks at klipsh er for skarpt i toppen, de trykker greit, men blir for skarp topp (og da gidder jeg ikke betale masse for de)
    CV har mer av det jeg ønsker meg, prøvde xls 28 hjemme her, og syntes det låt bedre enn med det jeg har, men fortsatt ikke helt som jeg vil ha det.
    Dali mentor 8 synes jeg er fin i bunn og topp, men litt flat og ikke punchy.

Det eneste av highend jeg har likt er JBL Array 15.
    Men det er over mitt busjett, mange ganger hehe.....

OG jenvt over synes jeg faktisk Challenger ex 65 låter veldig fint, bortsett fra at de er litt tamme i midbassen....

Konklusjonen må vel være at jeg ikke er ordentlig audiofil, og liker det mange her inne vil synes er dårlig lyd, jeg liker den litt farget, litt dypere, mer bassete. Rent, pent og korrekt er jeg nok ikke voksen nok til ennå......hehe....

Men bare så det ikke blir missforstått, jeg er veldig takknemlig for tilbakemelidngene dere gir meg....har fått masse info, og lest masse om det som er skrevet her.

(",)

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg noe undrende til at du ikke har prøvd med klipsch. RF82 eller større..
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hvis du er ute etter litt annerledes, så kan jeg anbefale Cerwin-Vega! VE-8F. De har en bra punch. Men tviler på at det blir en god match sammen med B&W-en din.

Hmmmm....
    Ble nysgjerrig nå...
    Hvorfor vil de ikke matche mener du?

DB1 korrikerer jo rom utrolig bra, og det er et tonn av innstillinger i overgang mellom sub og høyttalerer.....hvorav jeg forstår under halvparten hehehe.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hva med å se på noe fra Klipsch eller Jbl? Tenker da i retning klipsch rf82/63/83/rf7 eller studio 190, es100? Alternativt kanskje Dali lektor 8.
    Som jeg skrev til et annet svar, har jeg hørt på masse av de bedre merkene, det gjorde jeg før jeg kjøpte det jeg har nå også, og jeg har hatt Dali 8008 Blue før....jeg har hørt alle klipshene du nevner, liker egentlig ingen av de noe særlig, hørt mange JBL, og de synes jeg er ok, men litt for mye fokus på dypbass, samme gjelder for dali....B&W har jeg hørt noe av, men synes det er omtrent som med Dali (litt kjappere i midten, men jeg gidder ikke betale 70 000 for fronter jeg....ikke før jeg vinner i lotto hehehe....)

Som jeg skrev, liker jeg lyden litt farget, og det er jo ikke korrekt lyd, så for meg virker det nesten som om jo høyere jeg går i pris, desto mer vekk fra den lyden jeg vil ha er jeg......(litt sært, jeg vet hehe)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm! Du er ikke den letteste å hjelpe gitt!

Ut ifra det du beskriver kanskje Klipsch Heresy kunne vært noe? Artig høyttaler med massevis av midbass. En 15" i hver høyttaler og så spiller de jo ikke særlig lavere enn 50Hz, i tillegg til bra partyfaktor kan det vel ikke bli feil? eller.. ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreemilsen
    Hmmmm....
    Ble nysgjerrig nå...
    Hvorfor vil de ikke matche mener du?

DB1 korrikerer jo rom utrolig bra, og det er et tonn av innstillinger i overgang mellom sub og høyttalerer.....hvorav jeg forstår under halvparten hehehe.....

Cerwin er ikke likedann kvalitetsmerke som det B&W er. Cerwin er en helt annen klasse, og er derfor ingen bra kombo sammen med B&W. Men når det er sub, så er vel saken en helt annen. Men VE-8F har ikke mellomtone, bare bass og diskant. Er vel bass-mellomtone de kaller det. Skal nok spille greit med subben din, men jeg hadde nok ikke kombinert Cerwin med et såppas "alvorlig" merke. Hifi-entusiastene vil snu seg vekk. Men når du selv er fornøyd, så er vel det bra.

Kom et par på 25-30 år på HFK i Trondheim i går, og skulle høre på CM9 og HFA-18 fra Cerwin. En dårlig kombo syntes både jeg og selgeren. Men kunden ble i allefall fornøyd. Og hvis du selv blir fornøyd, så er jo det bra. Anbefaler deg en titt på JBL Studio 180.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Stiller meg noe undrende til at du ikke har prøvd med klipsch. RF82 eller større..
    Jeg har hørt på rf 63, rf 83 og rf 82 II.....
    Riktig nok ikke hatt med meg hjem, men jeg synes diskanten/ toppen er litt vel høy/ skarp, så jeg ser liksom ikke for meg at det blir noe særlig.....
    Trykket i RF 83 likte jeg da....men, som sagt, ikke toppen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hmmm! Du er ikke den letteste å hjelpe gitt!

Ut ifra det du beskriver kanskje Klipsch Heresy kunne vært noe? Artig høyttaler med massevis av midbass. En 15" i hver høyttaler og så spiller de jo ikke særlig lavere enn 50Hz, i tillegg til bra partyfaktor kan det vel ikke bli feil? eller.. ?
    Den virket jo litt spenende hehe....
    Fant ikke noe senter og bakkanal som matcher da....bør ikke slikt være av samme produsent med elementer som er tunet til hverandre? særlig senteren?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

30.000

bass til 30.000? da ville jeg virkelig kjøpt klipsch, fordi da har du råd til det..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    bass til 30.000? da ville jeg virkelig kjøpt klipsch, fordi da har du råd til det..

Var det jeg tenkte også.....og ja, jeg liker bunnen, midten og trykket i klipsh, men toppen takler jeg ikke.....Den er for skarp, og jeg har betongvegger i leiligheten, noe som neppe gjør den mindre skarp enn i lytterommene jeg har hørt de i hehe....
    OG faktisk så liker jeg lyden i dynavoiceene jeg har, med unntak av midbasstrykket da.....
    Jeg vet det er "feil" å like slike billige høyttalere hehe....men det er jo fint for meg om jeg blir fornøyd med en rimelig løsning. (som jeg har skrevet tidligere, har jeg hørt på veldig mange høyttalerere, har holdt på å leite i ca et havt år) og konklusjonen er mer eller mindre at jo dyrere og bedre en høyttaler er, jo kjedeligere synes jeg den låter....hørte på en høyttaler til 500 000 kr per par, just for fun, og lyden var veldig fin, oppløst og ren.....men herre min hatt....kjedelig da gitt.....hehehe....

I dag skal jeg reise å kjøpe meg et sett Dynamite 10, så skal jeg holde dere oppdatert på hvordan det låter.....(kan jo hende dere møter på flere særinger som meg her hehe)

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg tenkte også.....og ja, jeg liker bunnen, midten og trykket i klipsh, men toppen takler jeg ikke.....Den er for skarp, og jeg har betongvegger i leiligheten, noe som neppe gjør den mindre skarp enn i lytterommene jeg har hørt de i hehe....
    OG faktisk så liker jeg lyden i dynavoiceene jeg har, med unntak av midbasstrykket da.....
    Jeg vet det er "feil" å like slike billige høyttalere hehe....men det er jo fint for meg om jeg blir fornøyd med en rimelig løsning. (som jeg har skrevet tidligere, har jeg hørt på veldig mange høyttalerere, har holdt på å leite i ca et havt år) og konklusjonen er mer eller mindre at jo dyrere og bedre en høyttaler er, jo kjedeligere synes jeg den låter....hørte på en høyttaler til 500 000 kr per par, just for fun, og lyden var veldig fin, oppløst og ren.....men herre min hatt....kjedelig da gitt.....hehehe....

I dag skal jeg reise å kjøpe meg et sett Dynamite 10, så skal jeg holde dere oppdatert på hvordan det låter.....(kan jo hende dere møter på flere særinger som meg her hehe)
    Viss Klipsch er skarp i toppen så har du prøvd med feil elektronikk.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Viss Klipsch er skarp i toppen så har du prøvd med feil elektronikk.
    Støtter denne!

Har hørt klipsch på Yamaha rx-v1067, onkyo (en av toppmodellene), og en Harman Kardon avr 745. og må si at de varierer en del, iallefall Harman Kardon-forsterkeren ble spiss i toppen, men med de andre så er den ikke spiss i toppen iallefall. Har hørt at marantz skal være en god kombo på lik linje med Yamaha, og Onkyo.

ta deg en runde omkring i butikker å hør med forskjellig elektronikk, og om du ikke har muligheter til det så er de sikkert noen fra forumet som tar imot besøkende

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN Artech 12 bør val ha nok midbass? 4x12"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JEg har klipsch RF82 på NAD M3, må skru diskanten OPP! Ikke noe skarpt der... Har også Klipsch RF63 nå, på Lyndorf og Parasound, samme der, nada skarpe lyder . (har 2 anlegg!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hallo i luken folkens.

Første oppdatering av Dynavoice Dynamite 10 Surroundpakke:

I følge selger, er de tamme og flate rett ut av pakka, det er 100 timer innspillingstid.....javel tenkte jeg, og koblet de bare opp på innstillingene som jeg hadde på Challenger EX 65, og skrudde av suben.

Å si at jeg ble overasket, vel....det er en underdrivelse....for dette her trykker vanvittig bra (selv om det ikke er stilt eller spilt inn)

Dette her er Emilsenlyd hehe...
    Faktisk er det så bra trykk i bakhøyttalere og senter at jeg er fristet til å la de spille fullfrekvent, og frontene??? latterlig fronøyd med de da hehe....

OG....nå kan jeg ha på Dynamic EQ uten at det høres rart ut....jeg kan også skru opp på bassen, og det låter knallbra (før ble lyden bare grøtete og *****ig når jeg brukte Dyn EQ eller skrudde opp bass).....

Bakhøyttalerene er så tunge at de må ha veggfeste til TV for å henge de opp....artig hehe....men så trykker de veldig bra også....

Fikk veldig lyst til å ringe sjefen og si jeg ikke kommer i dag....hehe.....gleder meg som en unge til å få justert inn og spilt inn dette her.....

JA....
    Jeg vet dere trolig sitter og rister på hodet nå, og det er helt i orden.....at jeg ikke er som folk flest, har jeg forstått for lenge siden hehe....og det er helt greit for meg.....Jeg er i alle fall superfornøyd med lyden nå, og bedre blir det.....

Ha en fin dag folkens.

André

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RF-82 Mk2, Parasound og Yamaha, og jeg kan også være enig med trådstarter om at det blir litt skarpt og skjærende i toppen ved SKIKKELIG partyvolum, som sikkert ikke dere andre pingler her orker å høre på!

Følg magefølelsen, er alt jeg har å si! Jeg kjøpte RF-82 Mk2 den gang jeg handlet, men må si jeg anger littebittegrann, for de er jo på langt nær så "psycho" som alle skal ha det til, så må supplere med en haug sub`er i tillegg for at JEG skal bli fornøyd. Og spiller du GRISEHØYT og koser deg på fest lenge, ja...da ryker diskanten : / Men det gjelder vel det meste

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Jeg har RF-82 Mk2, Parasound og Yamaha, og jeg kan også være enig med trådstarter om at det blir litt skarpt og skjærende i toppen ved SKIKKELIG partyvolum, som sikkert ikke dere andre pingler her orker å høre på!

Følg magefølelsen, er alt jeg har å si! Jeg kjøpte RF-82 Mk2 den gang jeg handlet, men må si jeg anger littebittegrann, for de er jo på langt nær så "psycho" som alle skal ha det til, så må supplere med en haug sub`er i tillegg for at JEG skal bli fornøyd. Og spiller du GRISEHØYT og koser deg på fest lenge, ja...da ryker diskanten : / Men det gjelder vel det meste

Hehehe....ja, det er ved høyt volum det blir skrikete ja....

Jeg fulgte magefølelsen, og kjøpte D10 jeg.....og makan til trykk har jeg ikke hatt før (og jeg er ikke halvveis på innspilling ennå, og selger sier de blir vesentlig bedre når elementene har myknet opp litt.)

Flytta også DB1 til den posisjonen som trolig bli ansett som mest FEIL, midt på bakveggen, nær sofaen.....og jeg har justert den ned til 80 hz (trenger ikke mer pga alle andre kanaler puncher latterlig bra, inkl senter og bakhøyttalere)....testa på litt volum i går, og jeg er sikker på at sofaen ville ha flytta seg om jeg ikke satt i den hehehe.....DB1 spilte sykt mye bedre når den bare jobber med det området den er optimalisert for, og trykket fra resten av systemet er helt rått.....bakhøyttalere og senter trykker nesten like bra som de forrige frontene gjorde, og det forstår jeg ikke at er mulig (men det har vel med at det er 6,5" i de, noe de forrige frontene også hadde....men det er jo så mye mindre, ergo skulle det ikke være mulig...)

Lydbildet over bassen er dessuten klart, fint og detaljert...for den som måtte lure (i mine ører i alle fall)

Jeg ante ikke at matching mellom høyttaler og forsterker hadde så mye å si, men det virker nesten som om jeg aldri har fått ut potensialet fra NAD'ene før nå....

Før kunne jeg ikke bruk dynamisk EQ f.eks, det låt bare helt *****ig og vrengt, mens nå blir lyden f...ing fantastic...fyldig, deltaljert, og ren......

LYKKELIG TULLING SOM RABLER I VEI DETTE HER HEHE.....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •