Leca som underlag. Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leca som underlag. Erfaringer?

Den høyre høyttaleren min står på gulv med en høydeforskjell på 220mm i forhold til den venstre. Den er bygget opp med noen bøker som en midlertidig løsning til jeg får ordet noe mer permanent; men hva?

Har lurt på å bygge opp med Leca til høyden er lik, for så å bygge opp begge to litt til så de har likt underlag. Kanskje ha en mer massiv steinhelle oppå leca'en igjen, for så å sette det hele oppå et teppe?

Noen bedre forslag eller tips?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må eg berre spørre, står dem i trapp? :P

Men kva med og bygge ein Kasse av t.d. tre som du kler med stein eller noko? så ser det litt finare ut enn og ha ein leca klosse stående med kun teppe over?

Hugser ikkje kor men er ein på forumet her som har gjort det med sub blei veldig fint, om eg ikkje hugser feil :P

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Leca under mine fronthøyttalere. De er sparklet og lakkert svarte, og ser ganske ok ut.
    med møbelknotter under blir de dessuten lette og flytte på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Først må eg berre spørre, står dem i trapp? :P

Men kva med og bygge ein Kasse av t.d. tre som du kler med stein eller noko? så ser det litt finare ut enn og ha ein leca klosse stående med kun teppe over?

Hugser ikkje kor men er ein på forumet her som har gjort det med sub blei veldig fint, om eg ikkje hugser feil :P
    Hehe, de står ikke i trapp :P Men stedet mitt er litt annerledes. Lang historie, la oss bare si at det er spesielt og ikke særlig egnet for en hifi interessert når sannheten skal fram.

Teppet tenkte jeg å ha som isolasjon mellom gulv og leca. Å lakkere lecaen svart f.eks hadde holdt i massevis, er guttekåk dette her så det går så fint.
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg har Leca under mine fronthøyttalere. De er sparklet og lakkert svarte, og ser ganske ok ut.
    med møbelknotter under blir de dessuten lette og flytte på.
    Ja det høres ikke dumt ut. Men hvordan er det lydmessig, mindre klag fra eventuelle naboer? Har problemer med å forestille meg hvor godt leirkuler faktisk hjelper mot forplantning av bass.

Tenkte å bygge mine opp noe rundt 150mm.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amnesiac
    Ja det høres ikke dumt ut. Men hvordan er det lydmessig, mindre klag fra eventuelle naboer? Har problemer med å forestille meg hvor godt leirkuler faktisk hjelper mot forplantning av bass.
    Har aldri hatt problemer med naboklaging, og gjorde det mest for å få høyttalerne litt høyere opp. Jeg kan ikke påstå at det gjorde underverker på lyden, men det ble kanskje litt tightere og mer direkte. Uansett ble det ganske greit estetisk sett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •