B&W ASW 2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: B&W ASW 2500

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W ASW 2500

Hei..

Noen som har erfaring med denne subben? Hvordan er den f.eks i forhold til ASW 675? Jeg skal snart kvitte meg med noen Dali 8008 høyttalere pga plassmangel. Hvilke høyttalere vil dere anbefale til bruk med ASW 2500? Har forøvrig en Dali c1000 senterhøyttaler. Vil Dali 5005 være et greit valg?

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høyttalere vil dere anbefale til bruk med ASW 2500
    Du trenger ikke tenke så mye på voicematching av sub.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke annet enn å anbefale denne.
    Det er forgjengeren til asw 675, men den har noen watt ekstra.
    Jeg ble så fornøyd med min at jeg kjøpte en til (kan da spille høyere og er jevnere fordeling av bass i rommet).
    Dette er en sub som spiller veldig presist, og uten problemer kan brukes til musikk. Den spiller kanskje ikke så høyt som man skulle tro i den prisklassen, men hvor ofte er det man virkelig spiller på maks? Den får jo ting til å riste rimelig bra ja!! Og som sagt spiller så detaljert at man oppdager en ny dimensjon også i musikken (selv om man har brukt sub før)!
    Les omtaler her, men ta ting med en klype salt:
    http://www.audioreview.com/PRD_125147_2741crx.aspx

Løp og kjøp! (før jeg gjør det!)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk subwooferen igår, og er foreløpig veldig fornøyd!
    Zamot: har du noen gode tips angående instilling av subben?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sds
    Fikk subwooferen igår, og er foreløpig veldig fornøyd!
    Zamot: har du noen gode tips angående instilling av subben?
    Tja... Du har kanskje lest forskjellig guider om å plassere subben bra, altså sette subben i lytteposisjon (i sofaen) og så krype rundt og høre hvor det er best. Merk BEST, ikke høyest. Dvs du har såkalt flat frekvensrespons, altså at det ikke blir "hull" i lyden ved visse frekvenser(toner). Bruke gjerne en kalibreringsdisk eller musikk med varierende bass.

Selv har jeg delt den på ca 80Hz. Test selv mye med forskjellig musikk og sett den der hvor man ikke hører at det blir en "overgang" til subben. Har du delt for høyt blir det gjerne litt mye bass i det området, eller også for lite (pga utfasing). Pass på å ikke sette volumet for høyt, det er moro i starten men blir slitsomt etter hvert. Du skal liksom ikke merke at du har en sub ved at volumet blir mye høyere når lyden går nedover i frekvens.. Ellers er det bare å bruke masse tid (uker) på å finjustere frem og tilbake med både plassering, volum og deling. Har også A/B EQ innstillingen på subben satt til B som er best "kvalitet"/"musikkmodus" (Flat frekvensrespons i stedet for maks volum). Phase innstillingen settes som regel i 0, men test om du får bedre lyd ved å snu den. Les bruksanvisningen!!

Tør jeg spørre hvor mye du gav? Er det fler til salgs? Om du noen gang skal kvitte deg med den så ta kontakt med meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at sds er karen som holder til i Stavanger området, kan det stemme??

Jeg er fortsatt sint på meg selv som kjarte å gå glipp av den. Skulle kastet meg i bilen og kjørt til Oslo med en gang jeg så den annonsert..

Du har hvertfall ikke gjort et bomkjøp der... Gratulerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •