Hei.
Er på jakt etter høyttalere, og har forelsket meg litt i gamle kappa 9.2i'er. Problemet er jo at disse begynner å bli gamle, så jeg får pent vente til det dukker opp noen på finn. "problemet" er jo disse xtz divine. Litt dyrere, men er de like gode? fordelen er jo at de ikke nærmer seg 20 år, men de er litt mindre, dog virker de ikke spesielt mye dårligere bygget, tvert imot kanskje
Noen som har hørt begge, og kan bekrefte/avkrefte mine antakelser om at dette er høyttalere som spiller "relativt" likt; altså spiller veldig høyt, samt med mye bass og ellers veldig god lyd..?
Hvordan er egentlig bassen i xtz'ene? de er jo utstyrt med 2x10", og det flytter vel mindre luft enn 2x12", eller har Seas funnet på noe smart som gjør at de går like dypt/flytter like mye luft som 2x12" kappaer?
Hva med andre alternativer? Jeg driter i waf i denne omgang, så jo større jo bedre, men de skal ikke se ut som pa-høyttalere, CV er derfor utelukket. Hva kan anbefales av store gulvstående høyttalere som ikke krever sub? Virker som alle høyttalerprodusenter nå om dagen er styrt av koner, alt er jo så høyt og smalt og pent
For ordens skyld; forsterkeren som skal drive eventuelle herligheter er en Parasound hca 2200 mkII, så den skal vel gi nok strøm til det meste, inkludert kappaer. (det har jeg testet)

mvh oddi