Dumt å sette høyttalere oppå sub? + Hjelp til nytt anlegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dumt å sette høyttalere oppå sub? + Hjelp til nytt anlegg!

Jeg vurderer å bytte ut mine kjære B&W 603s2 med noen mindre høyttalere. Har ikke råd til oppgradering, så tenkte noe helt nytt til 3000...max 4000.

F.eks. småhøyttalerne XTZ 93.23 fra surround.no til kr. 2490,-

Eller Dynavoice Definition DF-5 Black til bare 2490,-

Hadde vært artig å prøvd, men er skeptisk til ting som er så billig... (+ er så usikker på om jeg er klar for å kvitte meg med den "store" lyden fra B&W-ene. Det blir et dillemma. :? )

Hvordan blir det forresten å sette disse små XTZ-ene oppå hver sin 8'' sub? Kan ting stå oppå hverandre på den måten når man spiller?

Hva ville dere hatt av disse Dynavoicene, XTZ-ene og B&W-ene. (Sub brukes uansett.)

Er ute etter andres antagelser og erfaringer evt. andre forslag.!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mari1981
    Jeg vurderer å bytte ut mine kjære B&W 603s2 og XTZ 10'' subben, med noen mindre høyttalere. Har ikke råd til oppgradering, så vurderte prøve noe helt nytt.

F.eks. småhøyttalerne XTZ 93.23 fra surround.no til kr. 2490,-

Hadde vært artig å prøvd, men er skeptisk til ting som er så billig, + er så usikker på om jeg er klar for å kvitte meg med den "store" lyden fra B&W-ene. Det blir et dillemma. :?

Hvordan blir det å sette disse små XTZ-ene oppå hver sin 8'' sub? Kan ting stå oppå hverandre på den måten når man spiller?

Et annet tilbud jeg synes lukter "billig" av er disse Dynavoice Definition DF-5 Black til bare 2490,-, samme pris som småhøyttalerne XTZ 93.23. ( Alt fra surround.no )

Hva ville dere hatt av disse Dynavoice, XTZ-ene og B&W-ene. (Sub brukes uansett.)

Er ute etter andres antagelser og erfaringer evt. andre forslag.!
    Jeg ville nok kanskje beholdt B&W'ne, men både XTZ og Dynavoice er knallgode høytallere der du får MYE for pengene

ang. de å sette høytallerne direkte oppå en sub vet jeg ikke om det er det beste for lyden sin del, iom at en sub "vibrerer" jo litt, og kan vel da kanskje forstyrre høytallerne noe?
    Evt må de vel gå an å sette noen spikes mellom ht og sub

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har jo egne subber som er laget for at du skal putte stativht oppå de, så dette går helt fint.

Om det er lurt bytte fra b&w til xtz er vel en smakssak. Jeg syns XTZ låter bedre en b&w men det er bare min smak Gå for de litt større stativht 99.26 eller hva de heter, veldig god lyd

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Skal jeg ha 99.26 må jeg ut med pengeboka/spare.

Så dette vil være om jeg får solgt mine B&W 603s2 til 3000,- og det vet jeg jeg får. Da blir det enten Dynavoicene el XTZ.

Har til og med vurdert tanken å selge hele driten og kjøpe meg et lite pc-anlegg i stedet.... Mye bra for 1000-lappen. Men igjen, er redd jeg blir savne den høye lyden til tider...

Jeg synes B&W høres litt innestengte ut, og lite klare og detaljrike.
    Tenker Dynavoice F-5 el XTZ 93.23 kunne vært bedre akkurat der.

Får se.... vanskelig...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Skal jeg ha 99.26 må jeg ut med pengeboka/spare.

Så dette vil være om jeg får solgt mine B&W 603s2 til 3000,- og det vet jeg jeg får. Da blir det enten Dynavoicene el XTZ.

Har til og med vurdert tanken å selge hele driten og kjøpe meg et lite pc-anlegg i stedet.... Mye bra for 1000-lappen. Men igjen, er redd jeg blir savne den høye lyden til tider...

Jeg synes B&W høres litt innestengte ut, og lite klare og detaljrike.
    Tenker Dynavoice F-5 el XTZ 93.23 kunne vært bedre akkurat der.

Får se.... vanskelig...
    Da ville jeg nok ikke gått for dynavoice, XTZ låter veldig åpent i mine ører. Godt med dynamikk også Har vurdert selv XTZ mange ganger

Finner sikkert noen rimelige 99.26 på brukten

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker har du?

Hva med Tannoy Mercury V1? Tannoy Mercury V1 | Lyd & Bilde Disse kan du høre hos Stereofil i Oslo.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det forresten å sette disse små XTZ-ene oppå hver sin 8'' sub? Kan ting stå oppå hverandre på den måten når man spiller?
    Dette går fint, men jeg vil anbefale en myk avkobling mellom sub og høyttaler for å slippe å få mer resonanser enn nødvendig.

Dempe puter eller pads selges mange plasser. En rimelig løsning er å kutte noen squash-baller(av den myke typen) i to.

Geir Arne

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Hva slags forsterker har du?

Hva med Tannoy Mercury V1? Tannoy Mercury V1 | Lyd & Bilde Disse kan du høre hos Stereofil i Oslo.
    Jeg har forsterker Harman/Kardon Hk 970.

Har ikke muligheten til å høre på noe annet enn hos Elkjøp. Bor ikke ved noen store byer.

Vurderer også å selge HK-en og kjøpe NAD326Bee og kjøre den på B&W 603 s2-ene som jeg allerede har. NAD C326BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben Tror den er sterkere til B&W-ene? Ihvertfall er den NAD-en til 3999,- (hakket over) vesentlig annerledes enn HK970, for den lånte jeg nylig å prøvde.

Takk til alle som svarer. )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •