Klipsch rf-63 eller rf-62mk2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Klipsch rf-63 eller rf-62mk2?

Hva anbefaler dere av brukt rf-63 og nye rf-62mk2?

Ca samme pris.
    skal stå i ca 35m2 stue.
    Har H/K avr 260 og Adcom 7705 effekt.

Stian

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å stille spørsmålet ditt i Klipsch tråden, der får du garantert hjelp og mange innspill. Lykke til.

http://avforum.no/forum/showthread.p...77#post1835977
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    63

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    63.. bedre kvalitet over hele fjøla selv om jeg byttet til 62mk2.. Dette dog pga rommet mitt!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hvis du har planer om en kraftig oppgradering av elektronikken og masse luft rundt høytalerne så har Rf63 mye å gå på. Med dagens elektronikk så tror jeg faktisk RF62mkll er lettere og få til

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt ut H/K forsterker, kan nok bli en tanke skarpt i diskantområdet!

Parasound feks.

Mine effektmonoblokker er ganske transparente og preger lyden i svært liten grad, derfor spiller forforsterkeren en stor rolle lydmessig hos meg. Med H/K som pre var det ikke noe å skryte av. Nå vet jeg ikke hvordan din effektamp er iforhold til Oberon 6.1, men du får vel bare prøve og høre

Jeg hadde valgt RF-63 uten tvil, er nok en langt bedre bygget høytaler!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    63 er en bedre høyttaler enn 62II uten tvil. Men så trenger den også mye større plass enn 62. Hadde planer om 63 selv, men hadde ikke mulighet til å ha de så langt ut fra veggen i kjelleren. Så har du plass gå for 63. Men den HK blir veldig skarp ja.....

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    63, uten tvil sett på høytalleren i seg selv:wink:
    Adcom effekt er ok, men kvitt deg isåfall for guds skyld med H/K'n... Passer overhode ikke til Klipsch... Som anbefalt her, Parasound er knall kombo:-)
    Emotiva er også billig og meget bra til Klipsch:-)

Ang. Parasound, jeg vil nesten anbefale Parasound pre og effekt... Herlig lyd på Klipsch:wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått meg RF63: kanon høyttaler .

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-62 vs RF-63 i romstørrelse tror jeg har liten betydning.. Kjøpte RF-82 fordi jeg trodde rommet var for lite :P Jeg ønsket meg RF-83 eller RF-7, men det ble valgt bort. Da jeg kom over et par RF-7 ble kjøpelysten for stor. Jeg solgte derfor RF-82 etter 2 uker i mitt eie og kjøpte RF-7. Kan ikke si rommet er for lite, trykker som bare fy, ikke rotete lyd på målte 122dB stabilt lydtrykk med Radioschacken. Sammenligner med et tilsvarende stereo hvor det står et par RF-83 i et mye større rom(kjellerstue) med samme monoblokker, men med EC 4.7mk2 pre(veldig fornøyd lydmessig med den preampen).

De høytalerne sto også i et bittelite rom før 3x4meter sånn ca. tenker jeg. Etter litt justering var godlyden tilstede selv med et så lite rom.

Jeg mener derfor at å tilpasse høytalerstørrelse etter romstørrelse er en anelse overdrevet.

Mine RF-7 står nå 25cm ca. ut fra veggen, med to bassporter bak man kan putte hele knyttneven inni uten problemer i hver av de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    RF-62 vs RF-63 i romstørrelse tror jeg har liten betydning.. Kjøpte RF-82 fordi jeg trodde rommet var for lite :P Jeg ønsket meg RF-83 eller RF-7, men det ble valgt bort. Da jeg kom over et par RF-7 ble kjøpelysten for stor. Jeg solgte derfor RF-82 etter 2 uker i mitt eie og kjøpte RF-7. Kan ikke si rommet er for lite, trykker som bare fy, ikke rotete lyd på målte 122dB stabilt lydtrykk med Radioschacken. Sammenligner med et tilsvarende stereo hvor det står et par RF-83 i et mye større rom(kjellerstue) med samme monoblokker, men med EC 4.7mk2 pre(veldig fornøyd lydmessig med den preampen).

De høytalerne sto også i et bittelite rom før 3x4meter sånn ca. tenker jeg. Etter litt justering var godlyden tilstede selv med et så lite rom.

Jeg mener derfor at å tilpasse høytalerstørrelse etter romstørrelse er en anelse overdrevet.

Mine RF-7 står nå 25cm ca. ut fra veggen, med to bassporter bak man kan putte hele knyttneven inni uten problemer i hver av de.
    Rf 63 er DYYYYPE i forhold til 62 så det bør taes med i beregninga mtp rommet.. dessuten er 63 "et horn" høyere, slik at jeg ville vurdert det dit hen at hornet burde treffe "ørehøyde" for best lyd i sweetspot..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borte i helga så har ikke fått svart.

Var skikkelig gira på 63 men som dere sier så blir nok 62 de smarteste.
    Jeg får vurdere litt videre Men dere mener at adcomen vil slite med 63?
    Den er jo ganske strømsterk. Større trafo en emotiva i samme klasse har jeg forstått.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dybden det går på, om du har plass til 63 i dybden ville jeg nok aller helst vurdert denne. Er vel bedre finish og slikt på kassene på disse kontra de billigere. Høyden på hornet ville jeg ikke tatt så alvorlig, hadde RF-83 1,5 meter unna meg da jeg satt i sweetspot der de sto før.

Har du planer om å bytte ut H/K forsterkeren? Du kan prøve men er redd diskanten blir temmelig hard.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv rf63 i et lite rom(4x3) med ca 25 cm fra bakvegg og det spiller råkult det selv om det ikke er helt perfekt(har jobbet endel med plassering, men det begynner å sitte nå).
    Er ikke borti tanken om å skifte de til noen mindre for og si det sann - Muligens H III, men det får bli en annen sak.
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •