Heftig anlegg til lite rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Heftig anlegg til lite rom

Hallois!

Har lyst på et heftig anlegg som jeg kan ha på soverommet mitt. Hovedsakelig kommer det til å brukes til musikk, for det meste dubstep men også andre typer musikk. Rommet mitt er veldig lite, 8-9 kvadratmeter. Jeg vil ha noe som trøkker skikkelig, og har sett på flere Cerwin-Vega høyttalere.

Jeg var egentlig ganske bestemt på XLS-28, men har hørt at de kanskje er for store til rommet mitt og at det fører til at man mister en del av bassen og trykket forsvinner.

Kanskje XLS-6 er et bedre kjøp pga lite rom? Hva mener dere om dette og hva er det beste jeg får tak i som spiller høyt og gir et skikkelig trykk til rundt 5 lapper?

Forsterker trenger jeg også, og har blitt anbefalt NAD c370. Tips?

Tusen takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 lapper totalt eller bare høyttalere til 5?

uansett har jeg hørt en høyttaler i ett lite rom, kanskje 10-11km2, å d er Klipsch b3. Spilte usannsynlig høyt å klart uansett hvordan man skrudde opp, å bass var d mer enn nok av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 lapper til høyttalere.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Energy CF serien. Har hørt noen av modellene deres, og tror CF kan gi deg god underholdning for pengene. Kanskje CF-50 hadde vert noe?
    Lettdrevne og med bassport fremover. Så slipper du å dra dei så langt ut i rommet.

Energy CF-50

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RB-61 II Gi de en kraftig forsterker så har du noe som dundrer bra og går høyt til det meset av musikk.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler virkelig xls6 jeg har ett par med 2x70w og det spiller ekstremt i forhold til størrelse å pris. må bort å sjekke att subben er av både titt og ofte

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon HK-980 og Cerwin XLS-6 og VE-28S subben! Da har du et heftig Dubstep anlegg!

PS! Jeg har kun dårlig erfaring med NAD på Cerwin. Har selv hatt HK-980, og den driver et stort potensiale ut av XLS-6. Denon er også bra på CV!

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega VE12f burde passe ypperlig til rommet ditt. Broren min har ca. 9 kvadrat, og de spiller helt konge! De er relativt lettdrevne, og trenger ikke så stor forsterker for at det skal bli gøy.

HK 980 er en veldig god forsterker til de!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en aktiv løsning? Swans M200MKlll eller S200A f,eks?
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Cerwin Vega VE12f burde passe ypperlig til rommet ditt. Broren min har ca. 9 kvadrat, og de spiller helt konge! De er relativt lettdrevne, og trenger ikke så stor forsterker for at det skal bli gøy.

HK 980 er en veldig god forsterker til de!
    Da hadde jeg heller valgt XLS-28. Er bedre i litt mindre rom enn det VE-12 er. Hva med VE-8, da?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare jeg som ser at du anbefaler HK 980 til alt som er ntd12tannoy? Mye til prisen for all del og har prøvd den selv på mine gamle CV med et greit resultat!

Jeg har hatt CV og NAD i en årekke, med C352 og CLSC-12, absolutt morro, men mangler til de grader kontroll om man spiller litt høyt med krevende bass, samme opplevde jeg også på H/K 980, ble ikke så fort lyttetrett med HK980n som med NADen dog! Jeg overdriver nok litt, men i det man kobler til noe større senere som har mer kontroll over bassen ja da blir man overrasket. Jeg har fyllt et helt festlokale med bass og høy lyd all mass med Naden og gamle CVene mine, det gikk helt fint, måtte fjerne dekselet og modifisere en hårføner pga. kjøleproblemer bare

Hadde en NAD C370 før og, men den kvelda så fikk aldri prøvd den på CV.

Mitt tips er å kjøpe alt brukt, undersøk litt hva du ønsker deg og velg ut et knippe med forsterkere og høytalere. Sjekk salgsannonser flere ganger daglig så dukker det stadig opp kupp!

Mine Klipsch RF-7 står i et rom på 13kvadrat mener jeg og det spiller bra det

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Bare jeg som ser at du anbefaler HK 980 til alt som er ntd12tannoy? Mye til prisen for all del og har prøvd den selv på mine gamle CV med et greit resultat!

Jeg har hatt CV og NAD i en årekke, med C352 og CLSC-12, absolutt morro, men mangler til de grader kontroll om man spiller litt høyt med krevende bass, samme opplevde jeg også på H/K 980, ble ikke så fort lyttetrett med HK980n som med NADen dog! Jeg overdriver nok litt, men i det man kobler til noe større senere som har mer kontroll over bassen ja da blir man overrasket. Jeg har fyllt et helt festlokale med bass og høy lyd all mass med Naden og gamle CVene mine, det gikk helt fint, måtte fjerne dekselet og modifisere en hårføner pga. kjøleproblemer bare

Hadde en NAD C370 før og, men den kvelda så fikk aldri prøvd den på CV.

Mitt tips er å kjøpe alt brukt, undersøk litt hva du ønsker deg og velg ut et knippe med forsterkere og høytalere. Sjekk salgsannonser flere ganger daglig så dukker det stadig opp kupp!

Mine Klipsch RF-7 står i et rom på 13kvadrat mener jeg og det spiller bra det
    Er vel ikke noe galt med det? Se hva HIFI-Mathias har skrevet.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge undret på den påstanden, "for stor høyttaler, for lite rom".

Fungerer en stor høyttaler og som en bassfelle?

Og hvis man snur argumentet helt om, så kan man påstå at en pitteliten høyttaler vil gi vanvittig bass i et digert rom.

Hvis noen har en link til en side som forklarer hvorfor en stor høyttaler ikke vil spille høyt i et lite rom så har det hjulpet meg mye.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Bare jeg som ser at du anbefaler HK 980 til alt som er ntd12tannoy?
    Nope :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Nope :wink:

Se lenger opp. Er en til som har gjort det. Grunnen til at vi anbefaler HK-980, er ganske enkelt!: Det er en konge forsterker! Ingen i den pris-klassen som flår den! Har selv prøvd med NAD. Hadde ikke sjangs. :P

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes HK980n har en ganske kjip kvalitet etter min mening, terminaler, billig plast og streikende pulsteller på volumkontrollen, vanskelig å betjene knapper, dårlig terminaler bak. Man får det man betaler for. Forsterker delen er grei nok den for all del. Jeg synes det er veldig greit at når jeg vil ha høyere lyd og vrir knotten med hele hånda(man må det omtrent i og med at knotten er designet så dustete) så går lydnivået nedover istedefor oppover hakkende litt opp og ned. I praktisk bruk kan jeg si en ting som er bedre kontra NAD, det er bedre fjernkontroll rekkevidde!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Se lenger opp. Er en til som har gjort det. Grunnen til at vi anbefaler HK-980, er ganske enkelt!: Det er en konge forsterker! Ingen i den pris-klassen som flår den! Har selv prøvd med NAD. Hadde ikke sjangs. :P
    For all del, har hatt HK980 selv, og god forsterker
    Men passer ikke alt...

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare tilføye at du kan ta en titt på bruktbørsen også. Da kan du spare ett par tusenlapper.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dibbers
    Jeg var egentlig ganske bestemt på XLS-28, men har hørt at de kanskje er for store til rommet mitt og at det fører til at man mister en del av bassen og trykket forsvinner.

Kanskje XLS-6 er et bedre kjøp pga lite rom?
    Så lenge ønsket er mer trøkk vil større alltid være bedre. Det man derimot kan miste litt av er potensialet som ligger i høyttalerne om rommet ikke tillater det.

Men til din musikk og ditt ønske er det bare en ting å si; go large!

Geir Arne

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •