Dali bakhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali bakhøyttalere

Driver nå å kjøper inn høyttalere til "kino-annekset" mitt på 12 kvm. Har kjøpt meg Dali ikon 5 mk2 som front og Dali ikon mk2 sin center. Videre nå er SUB`en og bakhøyttalere.
    Når det gjelder bakhøyttalerene så har jeg vurdert å kjøpe meg Dali sine ikon On-Wall. Er det nødvendig å kjøpe så dyre bakhøyttalere når en f.eks kan kjøpe Dali Consept - Style eller Zensor for 1/4 av prisen? Kommer jeg i det hele tatt til å merke noen særlig forskjell? En ting er å ha alt i samme serie, men om det er verdt prisen:-?

Etter litt søk på forumet fant jeg også disse i en tråd : Dynavoice Magic FX-4 EX White Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten Noen som har testet dem?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hva med Chario Silhuette surround? Jeg kjøpte de her som bakhøyttaler.
    Har selv Dali frontrekke, og de spiller meget bra sammen i surround, samtidig som de er relativt kompakte. Er Maxwell hifi som forhandler de.
    Vil si spillestilen er litt tilbakelent, samtidig som de har masse detaljer i mellomtone og diskant.
    Ellers er Ikon onwall noen fine saker det og. Meget godt trøkk i de til å være slike høyttalere.
    Dynavoice er fine til prisen da. Vurderte de hos meg, men ombestemte meg da jeg ble forespeilet de Chario høyttalerne.
    Tenk om du vil ha de vinkla eller rett som en vanlig høyttaler.
    Er bare en ting du må huske på med de Chario ht, og det er at spader anbefales på kabelene...og ingen kabelgate bak de.
    Så der fikk du ett lite tips til noen høyttalere som er i mellom Dynavoice og Ikon onwall i hvertfall. Bare tenk litt på plassering og før du handler så blir det nok uansett kanonbra, fin frontrekke du har fått deg ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Tingen er at sofaen må stå inntil vegg, så jeg vil helst ha noen som står plassert bak i hjørnene på veggen vinklet mot sofaen(så viktig at de ikke er for dype). Men der er det jo ikke all verden å velge mellom når en vil ha noen til en god pris som også kan matche frontrekken. Er redd for at Dynavoicen vil være for dårlig.
    Charioen koster 4000,- ser jeg, så den er ikke så langt unna Dali sin on-wall i pris. Så hvis jeg får en knallpris på Dali sine så ville jeg kanskje heller valgt de. Vil også gjerne ha de i hvit da frontrekken er det, ser ikke ut som Chario høyttalerene er i hvit?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Tror ikke Chario er å få i hvit, jeg sjekka aldri det da mine ht er sorte alle som en.
    Men er enig med deg at Ikon on-wall blir bedre når du har sofa helt inn til veggen.
    Hos meg står Chario`ene som sidehøyttaler. Ser nemlig for meg 7.1 oppsett ser du. Og min sofa er mer midt i rommet.
    Bare husk at Ikon serien generellt liker godt med effekt, så jo mer du gir de, jo bedre.
    Chario`ene er litt "snillere" der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Har 7.1 forsterker, men rommet er såpass lite i tillegg til at sofa må stå inntil veggen, så tror 5.1 greier seg hvilken sub kjører du?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv concept 1 som bakhøjtalere og syns de spiller helt fortreffelig bra for jobben.

Og når sant skal sies så er det jo langt fra alle filmene som også bruker surround høytalerne spesielt mye i min erfaring.

Hadde hørt med hk om demo eventuelt, men personlig anbefaler jeg rimeligere bakhøjtalere, også brukt mere på subben som er i min mening langt viktigere.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Personlig syns jeg ikke prisen til On Wall kan forsvares, men det er nå meg. Jeg har Ikon 6 mk2, Ikon Vokal 2 mk2 senter og Dali Zensor 1 bak, dette fungerer helt OK!

Ta en titt litt ut i tråden min, der har jeg lagt ut flere linker til pene og flate høyttalere som JEG tror vil fungere bra også hos deg

Edit:

Her kommer noen linker, kom gjerne med tips !!

Dynavoice Magic FX-4 EX White Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

CAMBRIDGE WS30 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI IKON Phantom In-wall høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Med ramme for onwall, egentlig litt for dyrt!

System Audio Talent Vegghøyttaler - Hvit

Komplett.no - Jamo A500 hvit vegghøyttaler

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kjører nå en Eltax sub jeg fikk, har konsentrert meg om å få fulltone til å funke optimalt ser du.
    Men må ha en annen her ser jeg, den gir for lite trykk kontra front.
    Vurderer SVS sine sylindersub`er. Eller så vurderer jeg Definitive Technology sine sub`er og.
    Har 10 tommer i dag, så blir nok en 12 tommer eller dobbel 10 tommer.
    Hvis jeg ikke finner ut hvorfor bassen "forsvinner". Husverten min sier nok fra tenker jeg :P
    Sub er gøy på film, den Eltax`en har gitt meg mer lyst på mer kan en si.
    Synd at denne hobbyen kan bli meget dyr, da en vil fort ha mer enn det en har...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hei !

Personlig syns jeg ikke prisen til On Wall kan forsvares, men det er nå meg. Jeg har Ikon 6 mk2, Ikon Vokal 2 mk2 senter og Dali Zensor 1 bak, dette fungerer helt OK!

Ta en titt litt ut i tråden min, der har jeg lagt ut flere linker til pene og flate høyttalere som JEG tror vil fungere bra også hos deg

Edit:

Her kommer noen linker, kom gjerne med tips !!

Dynavoice Magic FX-4 EX White Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

CAMBRIDGE WS30 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI IKON Phantom In-wall høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Med ramme for onwall, egentlig litt for dyrt!

System Audio Talent Vegghøyttaler - Hvit

Komplett.no - Jamo A500 hvit vegghøyttaler

Kim
    Takk for tips!
    Cambridge og System Audio høyttalerene har jeg faktisk ikke sett før. Dynavoice`n ser fine ut, men den er for billig til at jeg tror dem er bra , hehe. Noen som har en formening om hvem av Cambridge og SA som vil spille best sammen med Dali Ikon frontsettet?

JIN189: Etter mye lesing her på forumet så blir det nok en SVS-sub på meg:grin: . Vet bare ikke helt hvem av dem enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå at prisen på SA var per stykk da er ikke dem like aktuelle

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen
    Takk for tipset, men har hørt på B&W før (fronthøyt) ble ikke så imponert i forhold til Dali, så til den prisen så ville jeg heller lagt i litt ekstra for Dali :-D , for å få alt i samme merke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •