Savner punch i bassen. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan-Erik-86
    om du må ha fronten i hjørnet pga lerretet, hva med om du tar frontene litt frem, og har suben bak fronten i hjørnet? Husk å trekk frem begge frontene tilsvarende da selvfølgelig.

Har du en tegning av rommet ditt? Hadde trolig gjort det litt lettere for oss.
    Skal se hva jeg kan produserer.....men jeg er ikke akkurat noen Einstein på PC hehe....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dropp CV 215 og RF83. De blir litt for "kravstore" selv om du har en kanon reciver, spes. XLS 215 er langt for digre.

Mitt tips på RF82 består, det spiller bare råere og råere jo mer jeg snur på volum knotten i min relativt greit store stue, da på NAD M3. Volum knotten tåler vandring ned til 0 . Men da snakker vi hinsides høyt, siden Klipsch er så lettdrevene .

Med RF82 (som kun koster 6000kr pr par) har du penger til overs til andre ting også .

En anna ting, hvor deler du subben du har nå? den skal egentlig klare fint å spille opp til 80-100hz alene.. men husk at du ofte får best resultat med å sette de andre på SMALL da.
    Er det virkelig så stor forskjell i hvor tungdrevene rf83 er i forhold til rf82? Jeg har jo 120 watt far recieveren, og 150 watt fra c372, burde ikke det være mer enn nok da? forstår CV 215 er litt drøyt, og etter å ha hørt de, er du ikke på menyen lenger heller hehe....syntes xls 28 spilte bedre jeg (helt til man drar på volum som ikke egner seg noe som helst sted da)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superlink
    Jeg anbefaler Dirac Live Room Correction til Pc. Det vil rydde opp i problemene dine med for mye dypbass og for lite midbass. Fungerer mye bedre en audyssey som ofte legger på for mye i bunn spesiel dersom du har dynamisk eq aktivert. Når jeg spiller musikk så bruker jeg stort sett Dirac. Du kan til og med laste ned en trail version her http://www.fyndborsen.se/dsp/multime...e-trialversion

Når jeg bruker Audyssey XT32 så skrur jeg av Dynamisk eq,Så skrur jeg opp bass innstilling på +2/+4 på høytaler/Subwoofer i menyen. Dette gjør at jeg får mer/mindre bass over delingsområde alt ettersom hvordan jeg vil ha det. Jeg deler mot sub på 80 hz, har plugger i bassport på høytaler (integrasjon mellom sub og høytaler føltes mer naturlig ut når jeg plugget bassportene igjen).

Hei.

Jeg bruker ikke pc som kilde, og dette programmet er vel for å korrigere signalet fra pc eller hva? Eller korrigerer det ting i selve forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreemilsen
    Hei.

Jeg bruker ikke pc som kilde, og dette programmet er vel for å korrigere signalet fra pc eller hva? Eller korrigerer det ting i selve forsterkeren?
    Pc kilde ja.

Newcomer eigeek sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har du husket å dele på 80 hz?
    Og har du husket å sette LFE på 120 hz?
    Altså man kan dele mellom front og sub på 80 hz og så la subben spille opptil 120 hz på film på eget LFE spor. F.eks pistolskudd ligger på 115 hz.
    Hei!
    Er ikke meningen å stjele noen topics her, men jeg sliter litt med det samme som trådstarter. Det du skriver om LFE og la subben spille oppover over det jeg har delt på virker MEGET interresant. Hvordan er det mulig og kan man gjøre det på Pioneer?? Det hadde absolutt løst problemet mitt tror jeg, når jeg har to "raske" 10" til subber per dags dato.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par mid-bass moduler kan jo være et godt alternativ:

MBM-12 MK2 Mid-Bass Module

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegn opp rommet med plasseringer og størrelser. Da er det mye lettere å gi tips. Husk at høyttalerne ikke er bedre enn rommet og plasseringen det får.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Et par mid-bass moduler kan jo være et godt alternativ:

MBM-12 MK2 Mid-Bass Module

Hei.
    Jeg har tenkt tanken, og en innmari trivelig kar på Hifiklubben, (som er nesten like bassgal som meg hehe) har også foreslått det.
    Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere de, bør de ikke stå så nære lyttepossisjonen som mulig?
    Og hvor høyt går de egentilg? Han på Hifiklubben kjører sin mellom 50 og 80 hz, og en DB1 fra 50 hz og ned. Jeg kjører nå med 120 hz i både velodyne microwee og DB1.

Og sist men ikke minst, i og med at jeg har to lytteposisjoner, en som er hele treningsavdelingen, og en som er i kinosentrumet (kinoen er er jeg måler opp alt forøvrig.) går det da ann å ha to oppå hverandre som slår hver sin veg ved siden av sofa på bakvegg? eller blir det helt feil?
    Etter å ha rotert rundt på høyttalere og suber i hele går (se neste innlegg) så har jeg fått vesentlig bedre lyd, og muligens løst problemet da hehe....men jeg får ALDRI nok middbass jeg hehe....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen folkens.

Nå har jeg flytta rundt på høytalere og suber i hele går, og endt opp med DB1 i hjørnet bak venstre front, og venstre front faktisk helt intil suben. DB1 slår da inn i kortvegg på venstre side, og langs langvegg mot senter med det andre elementet. Begge frontene står nå ca 1,2 meter fra veggen, senter og bakhøytalere på samme sted som alltid, og Velodyne microwee står i motsatt hjørne i forhold til DB1 (altså høyre bakhjørne, ganske langt fra lytte pos faktisk)
    Gjorde mye målinger, flere ganger,og nå funker det faktisk utmerket. er ikke ferdig med å teste selvfølgelig, det tar lang tid hehe, men sånn er det jo bare. Må gjennom mye musikk, og mange filmer før jeg kan si om jeg er helt fornøyd.

Det som gleder meg aller mest nå er tre ting:
    Jeg trenger mye mindre trykk på DB1 for å få det samme trykket i rommet, 9db mindre enn forrige posisjon. (hvor jeg forøvrig har klart å bånne elementene et par ganger hehe)

Dynamic EQ fungerer helt suverent for en gangs skyld, multieq er fortsatt litt rar, men det er greit. Nå har jeg frontene i Large, subber på 120 hz (for høyt for feinsmekkere, jeg vet hehe) men nå puncher frontene latterlig bra, UTEN buldring og bråk i bunnene. trolig pga at de står midt på gulvet omtrent hehe...men jeg får lov av dama, så da er det greit.

OG sist, trykket i rommet nå helt jevnt, ikke noe hull noe sted.
    At plassering av sub, og avstand til vegg på fronter skulle ha så mye å si, ante jeg ikke. Men som sagt, nå er jeg i alle fall fornøyd (enn så lenge hehe)

Ha en fantastisk dag folkens, og tusen takk for hjelpen så langt.

(",)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eigeek
    Hei!
    Er ikke meningen å stjele noen topics her, men jeg sliter litt med det samme som trådstarter. Det du skriver om LFE og la subben spille oppover over det jeg har delt på virker MEGET interresant. Hvordan er det mulig og kan man gjøre det på Pioneer?? Det hadde absolutt løst problemet mitt tror jeg, når jeg har to "raske" 10" til subber per dags dato.
    Jeg bruker Denon (med Audyssey som TS har). I stedet for å bruke standard THX deling som er fastsatt 80 hz bruker jeg Advanced deling. Det kan jeg justere opp LFE til 120 hz mens alt annet blir delt på 80 hz. Jeg tror brukeren Meridian861 tror jeg han heter har masse lesestoff om dette og annet. Det vil neppe gjøre store underverker, men verdt et forsøk. Mange subber har lite output oppover i frekvens også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreemilsen
    Nå er jeg ikke helt med? jeg skal dele front/sub på 120hz på forsterkeren, og sette low pass på DB1 til 80hz?
    Vil ikke da området mellom 80hz og 120 hz bli borte?
    Frekvensen på subben skal stå på maks. LFE er et eget spor til film, spill osv. Det øker bassen 10 db mer enn til musikk. 100 db volum blir da 110 db i bassen hvis du har kalibrert det riktig. + det du øker på subvolum i menyen. På musikk blir det fremdeles 80 hz.

Newcomer eigeek sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg bruker Denon (med Audyssey som TS har). I stedet for å bruke standard THX deling som er fastsatt 80 hz bruker jeg Advanced deling. Det kan jeg justere opp LFE til 120 hz mens alt annet blir delt på 80 hz. Jeg tror brukeren Meridian861 tror jeg han heter har masse lesestoff om dette og annet. Det vil neppe gjøre store underverker, men verdt et forsøk. Mange subber har lite output oppover i frekvens også
    Takk for det. Skal sjekkes ut

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •