ntd12tannoy - "nye" høyttalere til testing!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ntd12tannoy - "nye" høyttalere til testing!

Da var dagen kommet, og "nye" høyttalere kom inn døra. Byttet bort Proson subben min mot et par med Proson Twin 5.10. Dette skulle bli bra tenkte jeg! Men litt skuffet.

+
    Gode høyttalere, omtrent kvalitetsfølelse.
    Liker seg med stor forsterker.
    Passer bra på f.eks Rainbow og Pink Floyd.

-
    Trenger stor forsterker.
    Ikke fullt så glad i mindre rom.
    Utrolig digre!
    Veldig kresen på forsterker.
    Utrolig vanskelig å plassere.

Konklusjon:
    Proson Twin 5.10 er en bra høyttaler. Ganske synd at de ikke fikk solgt så mange eksemplarer som Proson fortjener å selge. Veldig billig den gangen og fungerer best i et stereo-oppsett. Høyttaleren er som sagt vanskelig å plassere, og da du først får de plassert rett, så lir det for mye bass. Passer ikke i åpent rom. De må stå midt i rommet. Når det er sagt, så må de stå i et hjørne begge to. Ellers en høyttaler med mye "partyfaktor" og blir ikke like kjedelig som f.eks Proson Libra 1004 og HFC10 og resten av de standard 10" som blir trødd i et kabinett. Hvis noen faktisk vil prøve de, så sørg for å kjøpe en stor forsterker. Måtte dra fram Denon som jeg hadde stående, for at Yamahaen ikke var stor nok. Ellers en bra høyttaler som sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg tatt et greit bilde:

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de står under ei køyeseng, på et ganske lite rom. Hvis de får litt mer luft rundt seg så spiller de muligens noe bedre. Skal nevne at jeg ikke har hørt de spille noen gang før, men det kan se ut som om plasseringen er noe kødden.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Ser ut som de står under ei køyeseng, på et ganske lite rom. Hvis de får litt mer luft rundt seg så spiller de muligens noe bedre. Skal nevne at jeg ikke har hørt de spille noen gang før, men det kan se ut som om plasseringen er noe kødden.

Du sier noe der. Var oppe i loftstua jeg testet de først. Og plasseringen er elendig. Rommet er bare 7 kvadrat, så egentlig hadde noen vanlige stativ-høyttalere vært noe å laget reportasje av. De står under ei køyeseng. Og plasseringen er egentlig grei, men står ikke i et hjørne den til venstre. Lyden er grei, men hvis noen skal ha disse, er det en stor fordel med en stor forsterker sammen med de. De vil aller helst spille best på en NAD tror jeg, er litt "NAD-lyd" i dem. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •