Hjelp! Hvilken senter til mine PSB Image T6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Hvilken senter til mine PSB Image T6?

Hei!

Jeg har anskaffet meg nye fronthøytalere PSB Image T6. Jeg er nå på utkikk etter en senter som passer til høytalerne. Jeg har en Onkyo tx-nr1008 som skal drive disse.
    Hjemmekinoen er ment til film og fotball, samt tv-serier som fruen ser på.

Hvordan er det å kjøre andre merker enn PSB som senter? Vil det bli et annet lydbilde? Siden jeg er helt ny på hjemmekinofronten, så verdsetter jeg tips fra dere erfarne av-forum medlemmer.

Jeg har sett på PSB Imagine C Centre som et mulig alternativ. Noen som har erfaring med denne? Har budsjettert med ca.4-5000kr til senter.

Håper på gode innspill fra dere:-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid blir det bedst med høyttalere i samme serie, med samme signatur på lyden, så kjøp den største PSB senteren i den serien som du har råd til. Kanskje der er noen brukte derute også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar, Niels Nielsen! Blir nok en senter i Imagine serien. Håper de er bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamitt
    Takk for raskt svar, Niels Nielsen! Blir nok en senter i Imagine serien. Håper de er bra!
    Da er vi to :-)

Hvilken ble det ?

Imagine Center eller Image ?

Jeg må vel bytte ut min, har en Dali som er meget bra, men som har noe annerledes lydbilde enn Image T6 ved siden ....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Er fortsatt på utsikt etter Imagine C senter. Hvilke høytalere har du som bakhøytalere?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Du burde kanskje sjekke ut om det er stor forskjell i lydsignatur fra Image C5 til Imagine C.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Hei! Du burde kanskje sjekke ut om det er stor forskjell i lydsignatur fra Image C5 til Imagine C.
    Her må en holde tungen rett i munnen.

Image T5 Image T6 og Imagine T er TRE forskjellige verdener !

Image T5 er såpass dårlig i lydreproduksjonen i forhold til de to andre, den glemmer vi.

Imagine T er den beste, både i byggkvalitet og lydkvalitet.

MEN, men Image T6 har som kjent et eget mellomtone element "midt på" og er godt likt av mange, en svært vellykket konstruksjon. Selv sier jo PSB at Image T6 er "fattigmanns " utgave av de svært eksklusive Synchrony One (sånn cirka 30 tusen NOK)

Jeg gråt lenge, lenge og intenst igår ;-)

Jeg hadde satt på en CD med en ung nordisk jazz sangerinne - det var henne og enkel kvartett som musiserte.

Det som fløt ut av mine Image T6 var sååååå vakkert, så vellydende, jeg trodde min siste time var kommet, at det var en engel som hadde kommet for å hente meg til St. Peter....

Nuvel, men den lytteropplevelse var såpass intens, hva i alle dager kan bli bedre på høytalere til 30-40 tusen ?

Det sies at Imagine T serien har noe bedre diskanter, de til 30 tusen har nok bedre bass også (som Imagine T mangler "helt" i forholde til Image T6). Men jeg er såre fornøyd!

Så har vi CENTER høytaleren. Jeg bommet stygt og kjøpte meg Dali Ikon, med heftige båndiskanter, de passer bare IKKE til PSB, og må selges.

Jeg var iferd med å anskaffe den rimelige PSB Image C5, den har jo elementer ganske like T5 og T6.

Men plutselig, i går faktisk, fant jeg en demo av Imagine Center. Kjøpte den tvert! Får den til helga, da skal vi høre hvordan Dire Straits SACD høres på rendyrket PSB. Imagine C har fått svært gode kritikker, her står de vanvittige gode diskantelementene som gjør Imagine T så gode.

Bak har jeg PSB Imagine Mini. Nyydelig! Må ha såpass pga SACD.

Bunn tas altså hånd om av TO svs PB12 subber. Trodde en var nok, niks, måtte ha ett par viste det seg. Da først livnet de begge to til liv, den jeg kjøpte i vinter, som sto så trist og alene i en krok, ga nesten ikke lyd fra seg. Når den andre kom på plass nå for en uke siden, i motsatt ende av rommet, ble den et formidabelt løft i LFE reproduksjonen, ingen rar rumling eller dunking, men den bassen du hører i f.eks Notre Dame, som løfter og rister kirkebenkene "uten en lyd". Og for en realisme og dypde i kontrabassen bak englestemmen forleden! Avatar filmen, den eneste jeg har rukket med nytt utstyr fikk en helt annen og ny dimensjon -- på SAMME main volume (40 db) som med den ene som ikke sa noe tidlig, blafrer veggpynten kraftig, begge SVSene er kraftig med, artig, slike er vel moderne film og musikk- kraftig i bassen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •