SVs pb12/plus2 bunner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVs pb12/plus2 bunner?

Hei, kjøpt meg en SVs pb12 plus 2 med 12,3 elementer i, spiller egentlig grise rått, gain på reciver står på 0 og gain på sb står rett under 1/4 alltså kvart. Men vis jeg skrur opp mer på suben på film, føles det ut som om elementene sliter litt, eller er det jeg som bare tror? Hvor har dere gain på deres Sub?? Står på 20hz å med 1 port tettet med plugg. Gunnar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementene vandring på plus/2 stiger raskt når de når like over 20hz til en 15 hz.

Litt av hvert får du med 20hz tjuning, det er den setting en de fleste benytter på denne suben.
    Benyttet den settingen når jeg hadde en slik også.

Subampen`s Gain trengs ikke mye mere en 25% på en svs. så det er normalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Elementene vandring på plus/2 stiger raskt når de når like over 20hz til en 15 hz.

Litt av hvert får du med 20hz tjuning, det er den setting en de fleste benytter på denne suben.
    Benyttet den settingen når jeg hadde en slik også.

Subampen`s Gain trengs ikke mye mere en 25% på en svs. så det er normalt.
    Ok, ganske rå Sub. Morsomt å se film.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde problemer med at mine SVS begynte å knele før jeg ville eller hadde håpet på. Hva slags receiver bruker du forresten? Hva slags rom og hvor står den?
    Jeg fikk Flageborg til å kalibrere den gangen og det er egentlig ikke store tiltakene som ble gjort, men han fikk ut ENORMT mye mer av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg hadde problemer med at mine SVS begynte å knele før jeg ville eller hadde håpet på. Hva slags receiver bruker du forresten? Hva slags rom og hvor står den?
    Jeg fikk Flageborg til å kalibrere den gangen og det er egentlig ikke store tiltakene som ble gjort, men han fikk ut ENORMT mye mer av de.
    Harman kardon avr255 kjøre gain på Sub rett under 1/4 å på musikk er det litt lite, men på film risikerer jeg akkurat da å ikke knuse subene, da de får latterlig lang slaglengde. Står med 1 port tett (øverste) å 20hz på amp. På Sub står den som present. Mulig jeg bør kalibrere suben på ny med forsterker? Brukte bare den gamle kalibreringa til dls 3.10 suben. Skal prøve det imårå, hva gjorde flagborg da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •