Erfaringer med Audiovector??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Audiovector??

Har muligheten til å få kjøpt et par brukte Audiovector Mi3 super for ca 10000,-. Noen som har noen erfaringer med disse, og evt hva slags receiver jeg kan parre den med? Hvordan denne vil være sammen med Marantz eller Yamaha??

Er dette et godt kjøp??

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hatt disse hjemme og blant annet kjørt dem på Marantz SR5400 OSE. De har en svært dynamisk, presis, dyp og fin bass som følger med nesten uansett hvor mye man presser dem. Mellomtonen er meget detaljert og fin med bra oppløsning men kan virke som den har en tendens mot det lyse, ihvertfall med nevnte forsterker.
    Dette understrekes også av diskanten som er svært detaljert, og som sikkert er ypperlig for dem som liker litt ekstra snert i lydbildet. Personlig synes jeg den kunne vært tonet litt ned, siden den kan bli noe påtrengende ved høye lydtrykk, men dette er vel et spørsmål om matching og smak.

Konkurrenter er blant annet B&W703 som har fått mye skryt og sammenlignet med den er det klart at bassen på omtrent alle punkter er vesentlig bedre på Audiovector. Mellomtonen (som er det som har fått mest skryt når det gjelder 703) er faktisk omtrent like bra på Audiovector. Begge disse er litt lyse i diskanten, men her synes jeg faktisk B&W703 er hakket bedre (men så koster den også noe mer).

Uansett: Til 10000 er vel Audiovector Mi3 Super et kupp! Skulle du ha behov for å dempe diskanten litt, så har de tri-wiringsterminaler, noe som burde gjøre det ukomplisert å koble inn en liten dempemotstand i serie med diskantens delefilter ved behov, så det punktet skal du ikke være så alt for skeptisk til. Tweaking er jo noe av gleden ved hifi.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig i mye av det som blir sagt.
    Marantz er nok den beste matchen til disse, da de er uten tvil best i to kanaler. (det er vel det som blir brukt mest)
    Audiovectorene kan bli litt lyse med denne kombinasjonen, som nevnt, men det er ikke en negativ ting. Jeg har Marantz selv, og vil ikke bytte den ut med det første
    Du gjør et kjempekjøp!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er audiovectorene som er lyse i klangen, ikke Marantzen, så jeg tror den er en god match til dem ja.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt Audiovector M3 på Hegel H1, det funket iallefall, kanskje litt lyst og litt mangel på bredde, noe marantz vil fikse på :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som nybegynner har egentlig aldri spesielt vurdert Arcam. :shock: :shock: Hvordan vil eks en Arcam AVR200 spille på disse til sammenligning. :?: Har skjønt at Arcam er gode på musikk, og det er jo det jeg vil bruke anlegget 70% til....

(Brukte Audiovector fremfor nye Dali Suite 2.8 som er "umulig" å få tak i brukte..... :?: :roll: :shock: )

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke heller vurdere NYE Klipsch?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr Klipsch...

Har blitt frarådet disse til min musikksmak som for det meste består av jazz, soul, pop (D'sound, Silje Neergård, Diana Krall m.fl.)

Har også blitt anbefalt å høre på JMLab Cobalt 816s, dersom jeg kunne få tak i et par brukte. Skulle passe til mitt bruk vistnok. Regner nesten med at "Electra" har innspill her.....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    816S er knallbra. Hadde jeg hatt råd hadde jeg gått for et par slike.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lydbildet på JmLab'en i forhold til Audiovectoren? Har nemlig hørt Audiovectoren før og ble mektig imponert, men aldri hørt 816s. Nå spør jeg dere her, så kanskje det finnes eksemplarer av JmLab på messa i Oslo til neste helg jeg kan høre på? Er nemlig smått med forhandlere for disse på Sørlandet etter som jeg har skjønt....

(.....ser ut som om det frister veldig å kjøpe en bedre høytaler brukt fremfor førstevalget til nå; Dali Suite 2.8.......)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, aldri hørt Audiovector selv. Kikker for tiden etter nye høyttalere, som skal drives av en Arcam AVR200. Så langt er det DALI E470 og S2.8, samt JMlab C816S som er på ønskelista...tenkte jeg og skulle høre litt på messa.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m3 burde fortjene langt mer enn en billig marantz! uansett så er det vel vanlig at de fleste amper i lavere prisklasser blir litt lyse uansett merke? særlig med litt volum etc...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    m3 burde fortjene langt mer enn en billig marantz! uansett så er det vel vanlig at de fleste amper i lavere prisklasser blir litt lyse uansett merke? særlig med litt volum etc...
    Er enig i det om at Audiovector Mi3 Super kan ha god nytte av bedre utstyr enn en rimelig Marantz, men det var nå det merket det ble spurt om her. Det beste svaret man kan gi er jo det som er basert på egen erfaring, dessuten...

Jeg tror kanskje et par Midgard Audio PowerMaster monoblokker kan fungere bra med Audiovector Mi3 Super.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg det dithen at med å gå ca 2500 opp i pris for jeg en MYE bedre høytaler (enn suite 2.8)..... Og at det er verdt investeringen?? :? :?

Når det gjelder Arcam AVR200; Den er jo oppgitt med mye lavere W enn eks Marantz sr 7500 og Yamaha RXV1400. Men som HFK sier; dette er reelle watt! Har lest at Arcamen klarer seg godt på musikk, men kanskje sliter litt på hjemmekinobiten i forhold til disse?? Stemmer dette? :?:

Har nemlig ikke mulighet til å lytte til Arcam her nede.... Mne gode eksemplarer kan oppdrives brukt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to du nevner der har jeg ikke hørt, men mener AVR200 er hakket bedre enn Denon 3805 og Marantz 7400 på musikk ja. Vil heller ikke si at den 'sliter' på film, men man savner kanskje 7.1 og romkorreksjon, samt en masse festlig DSP modes?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    De to du nevner der har jeg ikke hørt, men mener AVR200 er hakket bedre enn Denon 3805 og Marantz 7400 på musikk ja. Vil heller ikke si at den 'sliter' på film, men man savner kanskje 7.1 og romkorreksjon, samt en masse festlig DSP modes?
    Men disse DSP modesene bruker jeg i dag kun på TV-programmer jeg ønsker å ha litt bedre lyd på... Strengt tatt er vel dette ikke en nødvendighet...??

Hva er grunnen til at en forsterker med oppgitte 70w spiller bedre enn en med både 20 go 25 mer oppgitte watt. Strømforsyning??

Nesten slik at denne burde flyttes til "receiver"-bolken, men det gjelder fremdeles nå i forhold til høytalerene Audiovector Mi3 super, JmLab Cobalt 816/826 og for den saks skyld også Dali Suite 2.8.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpet av et par Mi3 super fallt i fisk, var jo rift om dem......

Men det finnes jo alternativt M3 der ute til salgs. Har nå et par M3 som er 6 mnd gml på handa til i morra, og lurer på hvor mye lydforskjell det er på Mi3 og M3??? (Skal jo stort sett være en forbedring på de nye, men har ikke hørt dette...)

Og en pris på 7k, dyrt eller billig?????

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes M3 låter bedre enn Mi3

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det begrunner du med??

Så i en tidligere tråd at du mente det var ressonanselyder i den "gamle" M3 :?:

Hva mener diu om prisen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken variant snakker vi om da?

Jeg synes de resonansene det var snakk om i og for seg var ille på Avantgarde til den prisen, men på de rimeligere seriene synes jeg det var mer i tråd med prisklassen. De nye er noen hakk kjedeligere enn de gamle. Mindre liv og trøkk. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men de er bare blitt et par hakk kjedeligere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •