Erfaringer med Audiovector?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du jobber fortsatt med å finne høyttalere ser jeg Anfield. Hvilket budsjett er det du har å forholde deg til ved høyttalervalg da?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.... Det har gått litt tid siden jeg begynte, men sakte men sikkert, både etter lyttebesøk og tips fra dere i forumet begynner det å danne seg et bilde..... ops:

Budsjettet er "flytende", dvs det har oppjustert seg litt etterhvert... :wink:

Jeg hadde egentlig bestemt meg for 2.8 som sagt, men de sviktet. Audiovector Mi3 er den som overrasket og behaget meg mest, men synes at 14k er litt mye penger... Derfor lurer jeg på brukt av forrige generasjon M3...

Etter messa til helgen er avgjørelsen tatt og jeg skal ikke lenger spørre så mye om råd, og heller dele av den erfaringen jeg har hatt i den perioden som har gått nå... (snart 2 måneder) ops: men regner med at nå når interessen først er tent, så kommer det jo så mange fiiiine produkter, så altfor ofte.... :wink:

Arcamen er i boks. Har bestemt meg for å bruke min gamle samsung DVD-611 (mangler component, kun scart) frem til jeg tar meg råd til PJ. Funker greit til min Loewe Aventos 32".Kjøper derfor heller en dedikert CD-spiller til min stereolyd, og da er valget lagt på Marantz CD5400.

Men høytalere? Her er alternativene:

Audiovector Mi3: 14k fast pris, men fått rede på at det kommer tilbud på denne på messa.... Spennende!

Audiovector M3: Brukt forrige generasjon, halv pris

Audio Pro Black/Blue Diamond: Blir også presentert på messa, priser fra 6k til 12k. Roffe har snakket pent om AudioPro, men det er ingen forhandler av dem på sørlandet (merkelig nok)...

Dali og B&W: Blir aldri helt klok. Skal ta en siste runde til HFK og sjekke høytalere på en AVR300 som de har i butikken.

Som du ser, Kenti, er budsjettet litt flytende rundt 10k. Det ligger selvfølgelig et snev av magefølelse også rundt dette som gjør det enda vanskeligere. Men spør du meg nå i dag, har jeg mest trua på at Audiovector står på toppen av pallen sammen med Arcam og Marantz på mandagsmorran......... :wink: :wink: :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av høyttalerene du nevner hadde jeg kanskje gått for Audiovector eller kanskje B&W CM høyttaleren. De passer nok bra sammen med AVR 200.
    Men en ting som kanskje er lurt å ha i bakhodet med CM høyttaleren er at jeg har blitt fortalt på Hifi Klubben, når jeg selv var på høyttalerjakt, at de ofte hadde fått inn "sprengte" høyttalere av dennen typen. Dette var visst fordi de var så veldig "følsomme" at det ikke skulle så mye til før de tok kvelden når man skrudde opp litt. Om dette stemmer vet jeg neimen ikke, men det var ihvertfall det de sa..

Suite 2.8 har jeg ikke hørt særlig mye på, så derfor blir det litt vanskelig å anbefale den

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker selv m3 super som bakhøytalere i mitt oppsett,
    brukte de litt framme i begynnelsen, funker ganske bra, god bass og mellomtone, synes for øverig at diskanten funket fint, iallefall med forsterkernen som e brukt med den(kostet vel å merke nærmere 50k..).
    Har ikke hørt mi3 selv men skulle tro dem e minst like gode som m3, så for 10k vil e si det e et godt kjøp.

For å få maks ut av de bør du ha en større forsterker, men de vil nok funke som bare det med din.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt M3 super og Mi3 Signature. Meget bra greier begge deler, men en brukt M3 super i stedenfor ny Mi3. Er det et alternativ?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mi3 super skal låte bedre enn M3 signatur sies det... :roll:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Har hørt M3 super og Mi3 Signature. Meget bra greier begge deler, men en brukt M3 super i stedenfor ny Mi3. Er det et alternativ?
    Det jeg målte brukt mot nytt var en ny Mi3 (vanlig pris 14k) mot en brukt M3 (ca. 7k). Dette er jo halve prisen.

Edit: Fikk rede på nettopp at jeg kan få 20% på Audiovectorene nye, så da er jo prisen nytt 11k. Altså spare 4 k på brukte, 6 mnd gamle.

Er det verdt det???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har selv Audiovector. I hjemmekinoen altså. Opsettet ser slik ut:

Primare V25 Dvd spiller
    Primare P30 Processor
    Primare A30.5 Effektforsterker
    Audiovector M3 Super Special Edition MKII på superstands forann.
    Audiovector M3 Super Limited Edition bak
    Audiovector AVC3 Super center.
    JM Lab Electra SW-900 subwoofer.

I dette oppsettet låter musikk skikkelig bra i stereo (uten sub). Det er helt rå bass i de, men som nevnt tidligere kan de bli litt skrikete i "s"ene. Det er ikke så morro. Har funnet ut at dette kommer veldig mye ann på inspillingen også. Problemet er dessuten kun tilstede på HØYT volum.

I hjemmekinoen fungerer det kjempebra. Scenen i ringenes herre atter en konge. Hvor de elefantene kommer innover får hele huset til å skake. Mye takket være sub selvfølgelig, men det er skikkelig bra uten også.

Selvom jeg bruker relativt dyr elektronikk er de skrikende s'ene altså fremtredende. Du skal huske på at skrikete s'er har veldig mye med matrialet du spiller på også. På min brors Vienna Acoustics Strauss, med veeeldig dyr elektronikk kan faktisk disse bedritne s'ene forekomme. Bare sånn til info.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Igor
    I dette oppsettet låter musikk skikkelig bra i stereo (uten sub). Det er helt rå bass i de, men som nevnt tidligere kan de bli litt skrikete i "s"ene. Det er ikke så morro. Har funnet ut at dette kommer veldig mye ann på inspillingen også. Problemet er dessuten kun tilstede på HØYT volum.

Selvom jeg bruker relativt dyr elektronikk er de skrikende s'ene altså fremtredende. Du skal huske på at skrikete s'er har veldig mye med matrialet du spiller på også. På min brors Vienna Acoustics Strauss, med veeeldig dyr elektronikk kan faktisk disse bedritne s'ene forekomme. Bare sånn til info.
    Leste et sted på forumet her (kan ikke huske hvor) men tror det var roffe som nevnte noen om at du kunne "tweake" dette problemet med litt for spiss diskant på en måte... :roll: Hvis jeg ikke tar feil da.

EDIT: Les Roffes innlegg i begynnelsen av denne tråden for demping av diskanten, Igor.... ops: ops:

Ellers så ble det nye Mi3 på meg, så da faller jeg inn i samme "klubben" som deg. Da jeg er veldig glad i detaljert lydbilde i musikken og sjelden spiller høyt (50 db er det høyeste nivået jeg har brukt Arcamen min i stereo til nå) er jeg veldig klar for å få disse i hus. Kun i underkant av en uke igjen.... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt PM til Roffe, men ikke fått noe svar ennå.

Har forresten en Rotel RSP-1068 surround prosessor til hjemlån nå. Problemet ble litt mindre fremtredende etter jeg koblet til denne. Lurer uansett på hvordan man gjør det roffe sier.

Gratulerer med nye høyttalere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •