Samsung HT-E5550 hjemmekino med Blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung HT-E5550 hjemmekino med Blu-ray

Hei, jeg snublet over denne på tillbud idag, vanskelig å finne noen god omtale av produktet, og personelig sier ikke alle disse tingene her meg veldig mye:
    1000W, 5.1 3D system, Smarthub, Bluetooth, Wifi, HDMI in x 2, Optisk inn
    Det jeg i hovedsak lurte på er om 4000,- er en fin pris for disse høytalerne? takk for mange svar

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et slikt system så får du nok bedre lyd enn du får fra høyttalerne i TVen, men ikke forvent all verden. Det finnes dessverre ingen snarveier til god lyd.

1000w - samlet effekt på høyttalerne. Dette er et oppblåst tall hvis eneste formål er å villede forbrukere. Det blir litt som å si at en bil som har toppfart på 200km/t har en toppfart på 800 siden den har fire hjul.

5.1 - antall kanaler/høyttalere. 5 pluss en sub.
    3D - vil anta at det betyr at bluray-spilleren kan spille av 3d-filmer og formidle 3d-bilde til en eventuell fremviser/TV.

smarthub - så vidt jeg har forstått så er det samsungs løsning for å dele media på tvers av enheter. feks vise film fra telefonen på TVen.

bluetooth - spille av film/lyd via bluetooth. feks fra en telefon.

wifi - trådløst nett, for avspilling av video, surfing på nett etc.

Den har to hdmi-innganger for tilkobling av feks. PVR og spillkonsoll samt en optisk for tilkobling av en lydenhet, feks CD-spiller, PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du si at det er bedre lyd i de, enn i en boomblaster? For å si et sånn; jeg har 0 peiling på lyd, har ikke allverdens med penger, og vil veldig gjerne ha noe som er bedre.

Og er prisen helt ok, i forhold til hva en får?

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvaliteten er umulig for meg å bedømme da jeg ikke har hørt på disse og heller ikke har hørt på en boomblaster/ghettoblaster siden tidlig 90-tall.

Dette "systemet" gir deg surround-lyd og en bluray-spiller. Det får du ikke av en boomblaster.

Om prisen er ok kommer helt an på hva du er ute etter.

Det som er helt sikkert er at om du på et senere tidspunkt ønsker å bytte ut noen av komponentene i dette "systemet" fordi du blir bitt av oppgraderingsbasillen så blir du nødt til å bytte ut hele systemet.

Hvis du er ute etter å utforske, den til tider kostbare, hjemmekinoverdenen vil ikke et slikt system være et dårlig utgangspunkt siden du blir låst til de komponentene og ikke har mulighet til å oppgradere.

Hvis du "bare" er ute etter lyd som ikke tar stor plass og ikke koster all verden så er noe slikt midt i blinken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •