Hvilken høyttaler, Kef r500 eller b&w cm8? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    prøvde meg på youtube link her, men det var ikke så lett haha.

B&W CM8 Rotel - YouTube

Konevennlige nok ihvertfall

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Når det gjelder det å ta med seg forsterkeren til butikken for å teste så er vel det et relativt uinteresant forslag. Det eneste du oppnår er å få vite om din forsterker klarer å drive høytalerne, og det er det vel ingen som tviler på. Om den vil lyde bra i forhold til høytalerne er jo umulig å si, når du hører de i et fremmed rom. (Rommet forvrenger jo uendelig mye mere en forsterkeren gjør).
    Hvis man ikke har muligheter for hjemlån, er ikke dette en dum ide.
    Greit at rommet spiller inn, men tror nok du overdriver litt her ja.
    Hvis det var slik du nevner her, kan man slutte totalt å høre på høyttalere og forsterkere andre plasser enn hos seg selv.

Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Skal du være sikker er det kunn hjemlån av begge som kan hjelpe deg. Får du ikke det, så er det andre ting en den reelle lyden som vil avgjøre valget ditt. (f.eks. lyden der du lytter. noe som er avhengig av rommet du lytter i. Altså hvilken jobb butikken har gjordt.).
    Har man muligheter for hjemlån, er ingenting bedre enn det, hvis ikke ta med forsterkeriet og ordne deg en demo. Da vil du uansett få høre om kombinasjonen er noe som kan passe deg og forsterkerens evne til å drive høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt elac fs 257? Ser det er tilbud på dem hos dynabel...

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er test av R 900 i nyeste Watt, og den får meget bra omtale. Antar at det er ganske likt nedover i R-modellene da de bruker samme uniQ.

Har forresten R 500 og R 200c selv og er meget fornøyd.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte kef r100 på peachtree elektronikk på OHC, fin lyd det. Men foretrekker cm serien til B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen
    Er test av R 900 i nyeste Watt, og den får meget bra omtale. Antar at det er ganske likt nedover i R-modellene da de bruker samme uniQ.

Har forresten R 500 og R 200c selv og er meget fornøyd.

Hvilken forsterker bruker du?

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig har jeg bare en Onkyo TX-SR608, mens jeg venter på at Elkjøp skal kjøre Yamaha RX-A3010 på tilbud til 9990,- igjen.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva enn du gjør, ikke bry deg om typiske fanboy-kommentarer.

Jeg vet at CM9 er en høyttaler som tiltaler mange. Har ikke lyttet til CM8, men den er sikkert i samme gate. Ikke nødvendigvis sagt at du finner CM9 best til dine ører, selvsagt.

Det er sikkert verdt å teste ut KEF R700 - som er i samme prisklasse som CM9. (R500 er ikke). Men også flere andre høyttalere, f.eks. Dali Mentor 6. Selv om flere av disse ligger på 20k grensa så vil du aldri angre på at du la disse ekstra kronene i det, istedet for å spare 5000 i dag på noe du skal ha i mange år. Du vil aldri angre på det, tro meg.

Sjekk så mange aktuelle HT du kan med din referansemusikk - og på elektronikk som samsvarer mest din egen før du bestemmer deg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Jeg vet at CM9 er en høyttaler som tiltaler mange. Har ikke lyttet til CM8, men den er sikkert i samme gate. Ikke nødvendigvis sagt at du finner CM9 best til dine ører, selvsagt.

Det er sikkert verdt å teste ut KEF R700 - som er i samme prisklasse som CM9. (R500 er ikke). Men også flere andre høyttalere, f.eks. Dali Mentor 6. Selv om flere av disse ligger på 20k grensa så vil du aldri angre på at du la disse ekstra kronene i det, istedet for å spare 5000 i dag på noe du skal ha i mange år. Du vil aldri angre på det, tro meg.

Sjekk så mange aktuelle HT du kan med din referansemusikk - og på elektronikk som samsvarer mest din egen før du bestemmer deg.

+1

CM8 er i samme gate, men CM9 er merkbart bedre, blant annet når det gjelder bassgjengivelse, og at den er et hakk større og et element mer.

Liten tvil om at CM9 er en gigant i 20 K klassen, og man skylder seg selv å prøvelytte på denne før man tar en avgjørelse er min oppfatning.

Med adekvat matchet elektronikk så mener jeg denne høyttaleren er så nærme man kommer high end assosiasjoner i denne prisklassen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Mellomtonen i R500 og Hegel var utrolig bra, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men den var detaljert, dynamisk og veldig tilstedeværende, uten at den ble for skarp, som jeg tidligere har erfart når jeg har hørt Hegel på Kef. Den hadde også en nedre mellomtone som jeg ellers savnet i mine Dynaudio Focus 110 på Hegel.

Ja, jeg har hørt Hegel på CM8, det låter bra det, men det blir litt kjedelig og flatt for min smak, og det er ikke i nærheten av hvordan Kef R500 låter, også med Hegel elektronikk.

R500 spiller også mye høyere og har mye raskere og mere punchy bass enn CM8!

Grunnen til at jeg er så bastant i svaret mitt, er at R500 er en vanvittig bra høyttaler til prisen, som egentlig burde koste det dobbelte av det den egentlig gjør.
    Mellomtonen tviler jeg ikke på er bra på nevnte kombo, men du er naturligvis klar over CM seriens verdenskjente FST mellomtone som også sitter i 800 serien til B&W?

Du kan argumentere for mye forskjellige ankepunkter mot CM serien hvis du vil, men mellomtonen er vel ikke akkuratt det mest hardtslående argumentet du har

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil gjerne ha små/nette høyttalere som ikke dominerer stua. Samtidig skal det låte bra med elektronikken, hegel h200.

Jeg ser at elac fs 257 er på tilbud, de har fått god kritikk av lyd og bilde. Skribenten ga full pott på alle parameter! Noen som har hørt på de? Det som dog irriterer meg, er at de kun kommer i høyglans, sort eller hvit. Jeg ville gjerne hatt de i trefinish!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    +1

CM8 er i samme gate, men CM9 er merkbart bedre, blant annet når det gjelder bassgjengivelse, og at den er et hakk større og et element mer.

Liten tvil om at CM9 er en gigant i 20 K klassen, og man skylder seg selv å prøvelytte på denne før man tar en avgjørelse er min oppfatning.

Med adekvat matchet elektronikk så mener jeg denne høyttaleren er så nærme man kommer high end assosiasjoner i denne prisklassen.
    Tror vel også at CM9 har større potensiale enn CM8. Den er jo merkbart dyrere, så det skulle vel egentlig bare mangle.

Hegel 200 skulle få ut disse høyttalernes fulle potensiale. Men hvis HT absolutt må være smalest mulig, så har jo System Audio en attraktiv modell i dette prisleiet. (Mantra)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Seriøst, så bra?

Ja, jeg har hørt Hegel på CM8, det låter bra det, men det blir litt kjedelig og flatt for min smak, og det er ikke i nærheten av hvordan Kef R500 låter, også med Hegel elektronikk.

R500 spiller også mye høyere og har mye raskere og mere punchy bass enn CM8!

Grunnen til at jeg er så bastant i svaret mitt, er at R500 er en vanvittig bra høyttaler til prisen, som egentlig burde koste det dobbelte av det den egentlig gjør.
    Er dette sant? Helt utrolig, denne må jeg få hørt på .......
    Hvis dette er en høyttaler som egentlig burde koste over 30.000,-, men kun koster 18000,-, er ikke det annet enn et KUPP !

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hvis dette er en høyttaler som egentlig burde koste over 30.000,-, men kun koster 18000,-, er ikke det annet enn et KUPP !

Selges for litt over 900 dollar. Må være kraftig overpriset i Norge i forhold til USA og EU. Vet ikke hvordan den høres ut, men det virker uansett som de tar seg godt betalt i Norge for denne høyttaleren.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert verdt å teste ut KEF R700 - som er i samme prisklasse som CM9. (R500 er ikke).
    Hvorfor er ikke R500 i samme prisklasse som CM9?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke R500 i samme prisklasse som CM9?

Det er den faktisk, nesten.

Ble litt overasket over hvor dyr den er i Norge. Trodde den kostet 15k.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Le så mye du vil av meg du, men jeg vet akkuratt hvor bra disse låter! Stikk en tur innom Oslo Hifi Center og få en demo på de, så skal vi se hvem som ler...

Det er unødvendig å prøve å disse kommentaren min, for det er faktisk ikke jeg som driter meg ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig veldig for cm8, det funker hvertfall bra på den type musikk jeg hører mest på, akustisk. Men jeg skal høre på både elac fs 257 og r500 før jeg gjør opp en mening. Jeg vet dog ikke om jeg får prøvd noen av dem på min elektronikk, mye styr å låne/levere. I værste fall når jeg endelig har valgt, går det ann å deponere?

Uansett, hvilkne høyttalermerke matcher dårlig med hegel?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Le så mye du vil av meg du, men jeg vet akkuratt hvor bra disse låter! Stikk en tur innom Oslo Hifi Center og få en demo på de, så skal vi se hvem som ler...

Det er unødvendig å prøve å disse kommentaren min, for det er faktisk ikke jeg som driter meg ut!
    Hei

Det kan godt være at dette er en høyttaler som er bedre enn CM8, og også CM9, det blir uansett smak og behag og vil variere fra person til person hva de foretrekker. Og seriøst, dette er en høyttaler serie som jeg har nevnt tidligere sammen med PSB ville blitt vurdert seriøst ved bytte av nåværende høyttalere.

Men, helt i orden og være begeistret over en høyttaler, men du smører veldig tjukt på da, da blir det litt vanskelig å ta seriøst, blir litt voldsomt :wink:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men, helt i orden og være begeistret over en høyttaler, men du smører veldig tjukt på da, da blir det litt vanskelig å ta seriøst, blir litt voldsomt :wink:

LITT tjukt på?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •