Jamo D590 vs Jamo S606

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo D590 vs Jamo S606

Hei alle sammen! Har et spørsmål til dere

Per idag så sitter eg med Jamo D590 til front, D8CEN til center og E770 til bak-høyttaler. Alt er i den kjente cherry fargen.

Jeg har hatt dette oppsettet i en lang tid sammen med en Pioneer VSX-1017. Høyttalerene får for lite strøm, det vet jeg og jeg har sett meg lei på denne cherry fargen nå og vil bytte ut høyttalere først. Og som vanlig så er ikke lommeboken så veldig bred. Så jeg lurte litt på S606, som fikk 6'er hos Hjemmekino, men jeg finner ikke artikkelen (som er fra 2010 visst) på nett da Hjemmekino skal ha penger for at jeg skal få lese den.

Men S606 virker til å være litt like D590, bare med 8" på siden isteden for under. Og de koster bare 3000,- for et par, det er omtrent hva jeg kan få for D590 på bruktmarkedet idag.

centeren som hører til S600 serien er ikke så stor som D8CEN men den får visst skryt, og igjen jeg har bare 1070'en til å drive dette med. Så her vil jeg kanskje få i pose og sekk med bedre utseende og høyttalere som kan bli mer livlige pga de ikke trenger så mye mer kraft enn jeg kan gi?

Frontrekka vil bli byttet først iallefall. Og siden S606 er så billig så tror jeg jaggu jeg tar et par til bak senere så alt ser komplett ut

Mye skriv her kanskje, men det jeg lurer på egentlig er om jeg er veldig dum for å bytte ut 590 med 606. 590 er jo en god del år gammel nå og jeg føler litt at selv om jeg velger noe billigere idag så vil de fortsatt være nyere og muligens bedre "teknologi" og utføring i dem.

Hva tror dere?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo hele pakka for 3495,- med senter og bakhøyttalere også.

Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Elkjøp

EDIT: ser forøvrig at de har fått inn de i hvit også Jamo S 606 gulvhøyttalere (2 stk/hvit) - Elkjøp

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke ha stativhøyttalerene og centeren i den pakken der. Skal ha C60 eller C80 til center, og 606 bak og når den tid kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •