Dali 8008

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Dali 8008

Newcomer keato02 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 8008

Skal kjøpe meg at par av disee dali 8008 http://www.voceannunci.com/adpics
    /annunci_48396_1.jpg

Er disse verd 2000 kr?
    Hva koster de nytt og er min sony 100w rms 8ohm forsterker kraftig nok?

Har du hørt dem er det bra lyd dyp bass og god kick til litt mindre rom?
    Er det bra lydbilde og diverse?

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    e det ingen som vet noe om de?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et par slike for noen år siden og høyttalerene er verdt 2000,- så sant de er i fin stand og alt fungerer.

Brukte de i et 7.2 oppsett sammen med 2 stk c1000 senter og 5005 som surround og Suite bakhøytalere pluss 2 stk SWA12 subber. Systemet spilte helt greit med bra trøkk i kino-stuen på ca 22 m2. Kjørte hele systemet på en Denon 7x105 watt forsterker.

Største problemet for meg med høytalerene var at de ga mersmak på bedre høyttalere. Du får en god allaround høyttaler med litt av smaken oppover i Dali klassene. Så det er veldig lett å begynne å tenke på neste oppgradering innenfor Dali hvis du liker lyden i denne serien.

Mener å huske at nyprisen på 8008 lå på 7000-8000,-.

For 2000,- er dette mye morro for pengene når det gjelder musikk og film.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Axe
    Har hatt et par slike for noen år siden og høyttalerene er verdt 2000,- så sant de er i fin stand og alt fungerer.

Brukte de i et 7.2 oppsett sammen med 2 stk c1000 senter og 5005 som surround og Suite bakhøytalere pluss 2 stk SWA12 subber. Systemet spilte helt greit med bra trøkk i kino-stuen på ca 22 m2. Kjørte hele systemet på en Denon 7x105 watt forsterker.

Største problemet for meg med høytalerene var at de ga mersmak på bedre høyttalere. Du får en god allaround høyttaler med litt av smaken oppover i Dali klassene. Så det er veldig lett å begynne å tenke på neste oppgradering innenfor Dali hvis du liker lyden i denne serien.

Mener å huske at nyprisen på 8008 lå på 7000-8000,-.

For 2000,- er dette mye morro for pengene når det gjelder musikk og film.

Stemmer, jeg har selv eid disse og nyprisen er på 8000 kr som du korrekt peker på.

De er i tillegg lettdrevne til å være såpass store gulvhøyttalere, jeg brukte både en liten NAD integrert og en Denon forsterker med 50 watt pr kanal på den, hvilket fungerte helt fint.

Forsterkeren som trådstarter har holder derfor i massevis

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at dette vil irritere dere watt"elskere" litt, men sier det uansett. Watt er noe man ikke skal henge seg opp i. Det er bare et bra salgstriks og folk lar seg lure av dette, man kan jo få lime mye og bra lyd ut av en Rotel-forsterker på f.eks 20 watt rms pr. kanal som en 140 watt rms pr. kanal i en Yamaha. Alt handler om høyttaler. Din Sony vil nok fungerer bra på Blue 8008. De er som Gilmour over meg sier er lettdrevne, og du behøver ikke store greiene for å drive disse. De er verdt 2-laken om de er i bra stand, og ikke grisespilt. Dette blir et bra anlegg. :-)

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er jeg har hatt 8008 og dypbass var det dårlig med.. Dårlig kvalitetsintrykk også. Elementene er laget av plast....

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene!

Jeg ska se på dem på mandag, og jeg skal se om de er verdt det (i mine øyne) Er det noe spessielt jeg burde se på?

Som membranen og slikt, er det noe kjente preoblemer med dem?

Og sonyen min deriver nå mine 104 og jeg har en jamo senter så jeg blir til og kjøre 5.0 med forsterkeren, som driver 80w (i 5.0) på 8ohm det er en velbygd forsterker som jeg er fårnøyd me, ville bare høre hva dere sa ^^

Jeg kommer til og kjøpe en dali lektor 12 sub og en denon avr reciver og en nad som pre amp har endel penger og svi.

Skal se om jeg får noen bilder opp senere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •