nye høyttalere til stuen, pris ca 5-8 høvdinger. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Det er vel noe som heter "kunden har alltid rett" også. Jeg anbefaler i allefall JBL hvis du er ute etter en god allrounder.
    No anbefale jo du JBL i stort sett alle sammenhenga da:wink: God høytaller asså, for all del, men de passer ikke i ALLE sammenhenger:wink: hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    No anbefale jo du JBL i stort sett alle sammenhenga da:wink: God høytaller asså, for all del, men de passer ikke i ALLE sammenhenger:wink: hehe

Det er noe med dette forumet at man har egne meninger, for all del. JBL passer til absolutt ALT! Og det er MIN mening. ;-) Tror du virkelig at jeg anbefaler JBL i alle trådene? :P Gjør nok ikke det, anbefaler mye Dali, bare så det er sagt.

EDIT: Anbefaler mest Tannoy.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe med dette forumet at man har egne meninger, for all del. JBL passer til absolutt ALT! Og det er MIN mening. ;-) Tror du virkelig at jeg anbefaler JBL i alle trådene? :P Gjør nok ikke det, anbefaler mye Dali, bare så det er sagt.
    Hehe, ja, var ikke ille ment, full forståelse for anbefalingen, og din mening Sa ikke at du anbefale de i alle tråder heller, men ofte, igjen noe jeg forstår, men JBL er ikke rett i ALLE sammenhenger, der tar du feil, uavhengig av hva din personlige mening er, for som du sier her, så er den personlig. En må prøve å være objektive i en veiledning ovenfor andre som ikke nødvendigvis gar samme preferanser som deg, eller meg for den saks skyld. Klart vi styres av egen smak, men vi må være objektive i forhold til den som trenger hjelp/råd, og demed veilede/rettlede, ikke bastant anbefale. Alle har hver sin smak, dermed kan du snakke kun for deg selv, dermed, kan du IKKE si i det generelle at JBL passer til ALT! That's all I'm saying:wink:

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EDIT: Anbefaler mest Tannoy.
    Tannoy er forøvrige herlige høytallere med rette elektronikken <3

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja, var ikke ille ment, full forståelse for anbefalingen, og din mening Sa ikke at du anbefale de i alle tråder heller, men ofte, igjen noe jeg forstår, men JBL er ikke rett i ALLE sammenhenger, der tar du feil, uavhengig av hva din personlige mening er, for som du sier her, så er den personlig. En må prøve å være objektive i en veiledning ovenfor andre som ikke nødvendigvis gar samme preferanser som deg, eller meg for den saks skyld. Klart vi styres av egen smak, men vi må være objektive i forhold til den som trenger hjelp/råd, og demed veilede/rettlede, ikke bastant anbefale. Alle har hver sin smak, dermed kan du snakke kun for deg selv, dermed, kan du IKKE si i det generelle at JBL passer til ALT! That's all I'm saying:wink:

Neida. Jeg synes i allefall at JBL passer alt. Etter min mening, høres det bra ut på Hardstyle, Dubstep og 80-tall, så mener jeg at det passer til alt. Jeg har selv vært sånn at jeg ikke lar andre ha sine meninger, og dermet tenner jeg. Ikke at jeg gjorde det nå, men vi har jo egne meninger. Jeg synes i allefall at JBL passer til alt mitt bruk. Jeg hører ikke mye på Hardstyle, bare så det er sagt. Dali Concept synes jeg også passer til alt mitt bruk. Derfor anbefaler jeg Concept-serien også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy er forøvrige herlige høytallere med rette elektronikken <3

Helt klart! Synes det er helt fantastisk på rørforsterkere f.eks. HJÆRTE HJÆRTE HJÆRTE! <3

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere slutte å krangle gutter. JBL (som står for "jækla bra ljud" ) passer til absolutt all musikk, så lenge man liker JBL sounden. De rimeligste seriene til JBL syntes jeg dog sliter på kompleks musikk, men det virket ikke som om trådstarter spillte for mye av det.

TS har sagt at rommet er 45kvm, men jeg syntes ofte det er like viktig å vite hvor langt fra høyttalerne man har tenkt å sitte?

Når det er sagt vil jeg også anbefale å strekke seg til rundt 10k, siden TS har kjøpt en ganske oppegående receiver. I klassen 10k er det har konkuransen og masse godt å velge mellom. Alternativt ville jeg funnet en høyttaler til rundt 4-6k(enten gulvstående- eller stativhøyttaler) og en sub til rundt 4-6k og planlagt frontene til bakhøyttalere på sikt. En såpass stor stue vil dra nytte av en sub mener jeg.

Av konkrete eksempler er jo mye allerede nevnt, og det er egentlig bare for TS å teste litt.

Geir Arne

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et så stort rom og med musikksmak som burde passe fint til de fleste HT i prisklassen skal du vanskelig kunne trå feil

Monitor Audio Bronze BX5
    AudioPro Black Diamond V3
    Tannoy Mercury V4
    Klipsch har vel en del fine også
    JBL er og nevnt

Rått tilbud på AudioPro Blue Diamond V3 med aktive subber forresten. HER
    Normalpris på nett er 10.000. Veil. pris i butikk har som regel lagt på ca 12.000. Nå koster de samme som lillebroren, 6995kr.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dali Lektor 6 er en veldig god allrounder, og spesielt egnet for pop og rock .

DALI LEKTOR 6 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Jeg liker ikke å slakte høyttalere, og spesielt ikke Dali som har mange gode modeller. Men Dali Lektor er noe av det verste jeg har lyttet til. Den manglet alt, den hørtes ut som en billig kassehøyttaler fra 80-tallet.

Overhørte denne på klubben for et par måneder siden med forskjellig rock. Grøss sier jeg bare.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg liker ikke å slakte høyttalere, og spesielt ikke Dali som har mange gode modeller. Men Dali Lektor er noe av det verste jeg har lyttet til. Den manglet alt, den hørtes ut som en billig kassehøyttaler fra 80-tallet.

Overhørte denne på klubben for et par måneder siden med forskjellig rock. Grøss sier jeg bare.

Var det på HFK-Trondheim? Jeg jobber der og har aldri merket noe til det. Tok foresten en runde med Prodigy, sangen var Their Law, og søkke ta hvor rått de spilte. Men det kan være noe med at du hørte de på feil forsterker også. Da jeg hørte de, så testet jeg kun Cambridge og Denon. Ikke NAD.

EDIT!!!! Var ikke Lektor 6 jeg testet. Det var Lektor 8. Beklager.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei trådstarter.

Det er utrolig mye innen den prisklassen du oppgir. Enda mer hvis du kan kjøpe brukt.

Du bør gå ut og høre en del høyttalere, og finne de høyttalertypene du liker. Her inne vil du få like mange forslag til høyttalere, som personer som anbefaler. Det er veldig inviduelt hva man liker. Derfor jeg anbefaler deg å høre litt på det som finnes. For det om f.eks jeg liker Dali og anbefaler det til deg, så vil det ikke være sikkert det passer for deg og inn i rommet.

Så ta deg en tur på de forskjellige utsalgstedene, og hør på høyttalerne. IKKE la deg overtale av en selger som jobber på de stedene. De fleste er som regel gode på å "selge" produkter til kundene, og de fleste som kjøper Hifi er ganske lette å overtale til å kjøpe et konkret produkt. Husk også at lytterommet hjemme hos deg ikke er likt som det det f.eks er hos Soundgarden eller Hifi-klubben.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det på HFK-Trondheim? Jeg jobber der og har aldri merket noe til det. Tok foresten en runde med Prodigy, sangen var Their Law, og søkke ta hvor rått de spilte. Men det kan være noe med at du hørte de på feil forsterker også. Da jeg hørte de, så testet jeg kun Cambridge og Denon. Ikke NAD.

EDIT!!!! Var ikke Lektor 6 jeg testet. Det var Lektor 8. Beklager.
    Stemmer, selv lyttet jeg til B&W 804 Diamond først - på den såkalte highend veggen

Det var et par unge menn der med caps som spilte tyngre rock på disse. Måtte gå fram og lytte hva de var - og lyden kom ut av et par Lektor. Mener bestemt det var Lektor 6.

Iallefall, det låt ikke pent i mine ører. Var ikke i nærheten av f.eks. den gode Ikon 6 MKII. Den beste sammenlignen jeg kommer på er litt billige høyttalere fra 80 tallet. Det finnes en viss mulighet for at det var en usedvanlig dårlig innspilling (flere låter de vekslet igjennom), men ille ille.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Stemmer, selv lyttet jeg til B&W 804 Diamond først - på den såkalte highend veggen

Det var et par unge menn der med caps som spilte tyngre rock på disse. Måtte gå fram og lytte hva de var - og lyden kom ut av et par Lektor. Mener bestemt det var Lektor 6.

Iallefall, det låt ikke pent i mine ører. Var ikke i nærheten av f.eks. den gode Ikon 6 MKII. Den beste sammenlignen jeg kommer på er litt billige høyttalere fra 80 tallet. Det finnes en viss mulighet for at det var en usedvanlig dårlig innspilling (flere låter de vekslet igjennom), men ille ille.

Ja, da skjønner jeg hva du mener. Lektor 6 er vel ikke kjent for å være den mest rockete høyttalere. Hvis det var ganske tung metal så skjønner jeg hva du mener. Jeg synes egentlig at Lektor 8 passer bedre til rock og litt lettere metal. 802-ene er jo helt rå, men synd det er så høyt under taket, så den "gode" lyden forsvinner... Det har han Bernt (sjefen min) sagt selv.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen vil nok jeg også foreslå å titte litt på bruktmarkedet. Finnes utrolig mye bra der. Ser jo f.eks. stadig vekk Dali Ikon 6 til 5000-6000. Det er jo stort sett mk1, men det finnes ganske mange som synes denne låter bedre enn MK2, uten at jeg skal si at jeg har noen direkte erfaring, da jeg ikke har hørt mk2.
    Andre høyttalere du kan se etter er jo B&W 6xx serien og innimellom cm-serien. Der finnes det også mye på brukten og finn.no. Så lenge du går og hører dem før du kjøper ser jeg ikke de store vanskene med å handle brukt.
    Klipsch kan også være mye morro, men er litt annereldes lydsignatur enn B&W og Dali. RF-serien synes jeg er mye for penga, men der ville jeg nok kanskje kjøpt nytt og vært sikker på at jeg fikk tak i MK2 da jeg synes denne låter mye mer behagelig.
    PSBene du linker til er heller ikke å forakte.

Det viktigste føler jeg likevel er at du tar deg tid til å lytte på litt forskjellig. Men det er jo slik at det også er best å lytte til dem der de skal være å siden man har angrerett og komplett.no har denne utvidet til 45 dager er det ikke noe galt med å bestille PSB og undersøke dem hjemme. Liker du dem beholder du dem og om du er misfornøyd sender du dem bare tilbake.

Kan også anbefale deg å teste Kef sin q serie. Disse finnes også hos komplett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-82 ?

elkjøp selger jo klipsch rf-82 til en billig penge. Er riktig nok Mk1, men jeg er i hvertfall veldig fornøyd med det kjøpet. Fungerer knall til film hvertfall

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp brukt for all del, masse penger å spare! Jeg vil at du skal høre på Klipsch og se om det er noe for deg.

Jeg har vært borti mye rart, men jeg har funnet ut at det er Klipschlyden jeg liker.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 6 på brukten ville ikke vært så ille. Om du skal ha nytt ville jeg anbefalt Dali Zensor 7. Har Zensor 5 selv, og spiller veldig bra.

Er ikke helt enig hva Ultima skriver om Lektor 6. Har hatt disse selv, og spilte absolutt ikke dårlig. Enten var det innspillingen, eller rommet/plasseringen som gjorde at de spilte ille.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •