Bose kubé høyttalere direkte på receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose kubé høyttalere direkte på receiver

Hei.
    Jeg har tre spørsmål vedrørende Bose Acoustimass.

1.
    Om jeg kjøper Bose kubé høyttalere i USA, kan jeg koble disse direkte på min receiver?

2.
    Har også lyst til å kjøpe Bose Acoustimass 10 modulen i USA (Subwoofer), men denne kan jo ikke brukes i Norge ettersom det er 110V. Har lest flere steder at det er problematisk (umulig?) å bruke en konverter fra 110V til 220V.
    Om dette skulle vise seg å være mulig, hva må jeg passe på om jeg kjøper en konverter?

3.
    Om jeg nå kjøper en subwoofer i Norge (Ikke Bose) å kobler høyttalerne fra Bose på denne, vil det fungere?

La oss ikke diskutere om Bose er bra eller dårlig i denne tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det vil fungere å koble de rett på receivern. Men du må ha meget høy delefrekvens over 200HZ. Dette gjør at en annen sub som helt fint kan kobles til receiver via sub utgang vil høres i lydbilde-finnes også få "subber" som går så høyt i frekvens.

Du kan også koble høyttalerne via høy nivå inngangene på en sub slk at høyttalere og sub spiller likt på stereo. LFE signal er å anbefale på film.

Strøm adapter går helt fint så lenge den er kraftig nok og gått skjermet.

Så opplegget vil fungere men det finnes bedre helhetlige systemer fra andre produsenter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •