hfa 24?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: hfa 24?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question hfa 24?

en venn av meg sier at han har sett hfa 24 på cv sine hjemme sider.. jeg finner dem ikke er det noen som har sett hfa 24 eller veit at den finnes i det hele tatt?

fence audio har jo en 24" og det har de jo hatt lenge. syns det er rart at de greier og få 24" fult ut på 1350Watt peak og 500 watt rms. eller hva det står. og en hfa på 2400 peak men jeg synes fortsatt at 700watt på en 21" også er litt lite men, har prøvd og google dette med hfa 24 men finner bare underskrifter på hfa 24 ( på bildet ) noe jeg ikke liker :evil: noen som vet om cerwin skal lage en 24" eller cerwin vega ve212 eller ve215. ? hadde vært litt kult 8)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke sett eller lest noe om 24". Antar det ikke kommer.

Fence oppgir vel bare specsene de har fått oppgitt av den Kinesiske fabrikken. Er elementet eller kassekonstruksjonen effektiv nok så holder 100-500w i lange baner.

Det med watt må du bare ta med en svær klype salt. dobling av watt tilsvarer 3db. Å gå fra 1 til 2 w tilsvarer 3db. Å gå fra 1000w til 2000w tilsvarer 3db. I tillegg er det ingen som kjører sinus toner inn i høyttalerne, de fleste spiller musikk som er dynamisk. Følsomheten er mye viktigere i denne sammenheng.

Mine 24" er bare 1000w hver (2000w AES, to timers program), men bruker, men en brokoblet QSC RMX2450 og Brokoblet XTI4000. Begge må kaste inn hånklet for å klare å håndtere 1 elementet. QSCen som er speced med minst watt, er den som leverer best av de to.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    jeg har ikke sett eller lest noe om 24". Antar det ikke kommer.

Fence oppgir vel bare specsene de har fått oppgitt av den Kinesiske fabrikken. Er elementet eller kassekonstruksjonen effektiv nok så holder 100-500w i lange baner.

Det med watt må du bare ta med en svær klype salt. dobling av watt tilsvarer 3db. Å gå fra 1 til 2 w tilsvarer 3db. Å gå fra 1000w til 2000w tilsvarer 3db. I tillegg er det ingen som kjører sinus toner inn i høyttalerne, de fleste spiller musikk som er dynamisk. Følsomheten er mye viktigere i denne sammenheng.

Mine 24" er bare 1000w hver (2000w AES, to timers program), men bruker, men en brokoblet QSC RMX2450 og Brokoblet XTI4000. Begge må kaste inn hånklet for å klare å håndtere 1 elementet. QSCen som er speced med minst watt, er den som leverer best av de to.
    de 24" du har kan du lage en video der du viser at de beveger seg og evt hvor mange DB de spiller ? men du har jo hatt cerwin vega hfa 21 og 18 er det stor forskjell på disse ? og hvordan spiller 1 av de 24" dine mot hfa 21?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det vel 126db (radioshack maks) ca 8-10m vekke fra subbene. Gjort ute.

HFA18 og CVA121 er desverre en vits i forhold. Bass, trøkk, lydkvalitet, SPL etc. På alle parametre. Har testet hovedsaklig HFA18+CVA121 VS 1x 24".

[YOUTUBE]mv8pn_8OqAI&[/YOUTUBE]

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cerwin hadde 24" bass for mange herrens år siden. her er noen bilder av det elementet

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den når jeg googlet, men fant ikke noe som var nåtid.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar helt feil nå, så kan det ha vært en PA-sub? Mener jeg har sett en Cerwin PA sub med 24" element... Kan være at jeg er helt på jordet nå...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den var fra 80tallet. var ei enorm kasse med horn og 2x24" om jeg husker rett. å nei cerwin har ikke større enn 21" nå

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. hadde vært litt gøy at cv har laga et sikkelig 24" beist :twisted: men jeg finner ikke den 24" pa subben som er nevt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal se om jeg finner bilde av den. stort monstrum av en subb