Nye høyttalere på Hegel H200 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    så enig så enig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt en del tid i helgen til å høre på musikk. Hatt F160 siden fredag og R300 siden i går. Det som er synd er at R300 tydeligvis ikke var ordentlig innspillt ennå, og det tror jeg de led litt av under min lytting. Jeg ble rett og slett litt skuffet over R300. Om det skyldes at de ikke er innspillt, ikke best match med H200 eller at de bare ikke passer meg vet jeg ikke. Det føltes litt tamt ved siden av Focus 160, samt litt slitsom i diskanten. R300 gikk heller ikke like dypt som F160, men det kan jo slippe litt etter de har fått litt mer spilletid.

Når det gjelder stativhøyttalere kontra gulvstående er valget greit på grunn an løsningen vi har i stua. De må stå på stereobenk... Føler heller ikke behovet for gulvhøyttalere er så stort når det finnes så bra stativhøyttalere som bl.a. Focus 160. Meeen, hadde jeg ikke hatt kone hadde det nok stått gulvstående ht i stua.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Dali Mentor 1 og 2. Låter fint sammen med hegel, og kan stå forholdsvis nært bakvegg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio er jo veldig bra saker . Kult at de gir deg såpass mye golyd .

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjelmert
    Da har jeg brukt en del tid i helgen til å høre på musikk. Hatt F160 siden fredag og R300 siden i går. Det som er synd er at R300 tydeligvis ikke var ordentlig innspillt ennå, og det tror jeg de led litt av under min lytting. Jeg ble rett og slett litt skuffet over R300. Om det skyldes at de ikke er innspillt, ikke best match med H200 eller at de bare ikke passer meg vet jeg ikke. Det føltes litt tamt ved siden av Focus 160, samt litt slitsom i diskanten. R300 gikk heller ikke like dypt som F160, men det kan jo slippe litt etter de har fått litt mer spilletid.

Når det gjelder stativhøyttalere kontra gulvstående er valget greit på grunn an løsningen vi har i stua. De må stå på stereobenk... Føler heller ikke behovet for gulvhøyttalere er så stort når det finnes så bra stativhøyttalere som bl.a. Focus 160. Meeen, hadde jeg ikke hatt kone hadde det nok stått gulvstående ht i stua.
    Hmmm... Dette hadde jeg ikke sett for meg. Jeg trodde du ville bli overimponert over hvor mye bedre R300 var i forhold til F160. Jeg har selv Focus 110 og har ekstremt lyst på R300!

Hvordan musikk hører du på forresten?

Edit:

Bassen er jo MYYYYE kjappere og mer snerten på R300! Den har jo glasselement til bassen ift. F160 sitt paraplyelement! Jeg fatter ikke hvordan du kan like Focus 160 bedre. Rett og slett!

Lån R300 med deg om et par uker, etter at de har blitt ferdig innspilt, og ta heller en vurdering da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble selv også veldig overasket her, hadde store forventninger til R300. Noen som har erfaring med disse på Hegel H200, eller formeninger om dette burde matche bra? Hører egentlig på veldig variert musikk, men blir en del elektronisk. Ellers går det i både Enya, Queen, Yello... Ikke mest rock.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble selv også veldig overasket her, hadde store forventninger til R300. Noen som har erfaring med disse på Hegel H200, eller formeninger om dette burde matche bra? Hører egentlig på veldig variert musikk, men blir en del elektronisk. Ellers går det i både Enya, Queen, Yello... Ikke mest rock.
    Jeg har litt samme musikksmak som deg, og jeg har testet H200 på R500 for et par uker siden, og det låt meget bra, så det skal ikke være noe feil med den kombinasjonen.

Etter min erfaring med Hegel, så er det heller ikke så veldig bra som folk skal ha det til. Det er lite musikalsk og låter litt "uekte" for å si det på den måten. Man får ikke potensialet ut av R300 med Hegel elektronikk, da må man se i andre baner, som Burmester eller T+A, da R-serien innebærer ekte high-end kvaliteter, noe som Hegel ikke gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker vel også en ganske annen prisklasse med Burmester og T+A? Det du sier er at Hegel matcher R300 bra, men Burmester og T+A matcher bedre?

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker vel også en ganske annen prisklasse med Burmester og T+A? Det du sier er at Hegel matcher R300 bra, men Burmester og T+A matcher bedre?
    Jeg snakker i samme prisklasse. Eks. T+A Powerplant Balanced til 20k ny, og Burmester Rondo 991 til ca. 10-15k brukt. Det jeg sier er at T+A og Burmester låter generelt mye bedre enn Hegel, og at de låter bedre på R300.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Jeg snakker i samme prisklasse. Eks. T+A Powerplant Balanced til 20k ny, og Burmester Rondo 991 til ca. 10-15k brukt. Det jeg sier er at T+A og Burmester låter generelt mye bedre enn Hegel, og at de låter bedre på R300.
    Får sjekke ut dette også. Men må nok først og fremst se om jeg kan få prøve R300 når de er ferdig innspillt. Har lyst til å prøve Pioneer/TAD S-4EX også. Takker uansett for innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nå erlig innrømme at jeg er litt mer i tvil igjen. Tror rett og slett KEFene har sluppet litt mer etter helgens spilling. Nå er det bare så synd at de må leveres tilbake når det begynner å sitte. Syntes dog at R300 fortsatt er litt "hard" i diskanten. Men har en del rene flater i stua, noe som sikkert kan ha litt av skylden.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    focus 110 og 160 er to ulike høyttalerene. ikke bare størrelsemessig men diskanten og er helt ny i 160.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    focus 110 og 160 er to ulike høyttalerene. ikke bare størrelsemessig men diskanten og er helt ny i 160.
    Det er jeg klar over, men har hørt på 160 flere ganger med kjent elektronikk.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvilken høyttaler endte du opp med?

Mvh
    Mathias

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mathias

Har faktisk ikke fått noe nytt ennå. Men det heller jo mot Focus 160. Tenkte jeg skulle ta en liten runde igjen til høsten og prøve et par alternativer til. Så er fortsatt åpen for innspill. Har blant annet lyst til å prøve Pioneer S-4EX. Virker som det er veldig få som har prøvd disse.

Bjørnar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde akkurat samme dilemma som deg for et års tid siden.

Har også en hegel H200 som jeg skulle ha nye høytalere til.
    Jeg skulle dog ha gulvstående, men fikk jo alikevel lyttet til mye forskjellig.

Lyttet til over 10 forskjellige par høytalere før jeg bestemte meg.
    Utfra dette tenkte jeg å komme med noen anbefalinger til deg.

Selv endte jeg opp med følgende gulvstående høytalere som alternativ:

-SA explorer.
    -Audivector Si3 AVANTGARDE ARRETE
    -Sonus faber liuto.

Siden du skal ha stativ høytalere anbefaler jeg deg hvertfall å ta en lytt på

Sonus faber liuto monitor eventuelt sonus faber autior m.
    Finnes på stereofil i oslo.

Lytt også på AUDIOVECTOR S-SERIES Si1 AVANTGARDE.
    Er vel ljudia som har import av disse. JFS i drammen fører dem hvertfall.

Link til test: Audiovector S1 Avantgarde | Lyd & Bilde

Jeg endte opp med SA explorer pga meget gunstig pris på et demopar, samt at audiovector gulvstående ble i dyreste laget for meg.
    Og har i ettertid angret som en hund på at jeg ikke kjøpte audiovector..
    Men kanskje en gang i fremtiden :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

-SA explorer.
    -Sonus faber liuto.

Jeg endte opp med SA explorer pga meget gunstig pris på et demopar, samt at audiovector gulvstående ble i dyreste laget for meg.
    Hei

Har ikke fått med meg dette innlegget... Takker uansett for spennende innslag. Har hatt Audiovector S1 Super en stund (kan nok ikke sammenlignes med Arrete) og var ikke veldig fornøyd med de. Det gjør meg litt skeptisk...

Når det gjelder Sonus Faber er det en høyttaler jeg aldri har hørt, så her burde jeg kanskje ta en lytt. Hvordan lydbilde har disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

-SA explorer.
    -Sonus faber liuto.

Var Dynaudio noen gang med i vurderingen? Hvorfor valgte du eventuelt bort de?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har ikke fått med meg dette innlegget... Takker uansett for spennende innslag. Har hatt Audiovector S1 Super en stund (kan nok ikke sammenlignes med Arrete) og var ikke veldig fornøyd med de. Det gjør meg litt skeptisk...

Når det gjelder Sonus Faber er det en høyttaler jeg aldri har hørt, så her burde jeg kanskje ta en lytt. Hvordan lydbilde har disse?

Jeg har lyttet til de forskjellige versjonene av audiovector. Ble heller ikke imponert før jeg lyttet til avantgarde versjonen. Super versjonen likte jeg heller ikke. Så anbefaler deg en lytt på arrete versjonen før du forkaster det forslaget

Når det gjelder lydsignaturen i Sonus Faber vil jeg beskrive den som nøytral, åpen og litt "stor" i lyden, samtidlig som du har litt pondus i bunn.
    Hørte disse på ASR forsterkere hos stereofil.

Dynaudio prøvelyttet jeg også til. Husker ikke helt hva de het. Mener det var focus 360 eller noe slikt. Uansett var lyden i disse direkte utydelig. Så troligvis var det noe feil med de høytalerene jeg lyttet til...

Du får vel nesten bare ta deg en lytt på forslagene og se hva du synes.
    Lyd kan jo være så forskjellig i forskjellige ører ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Jeg har litt samme musikksmak som deg, og jeg har testet H200 på R500 for et par uker siden, og det låt meget bra, så det skal ikke være noe feil med den kombinasjonen.

Etter min erfaring med Hegel, så er det heller ikke så veldig bra som folk skal ha det til. Det er lite musikalsk og låter litt "uekte" for å si det på den måten. Man får ikke potensialet ut av R300 med Hegel elektronikk, da må man se i andre baner, som Burmester eller T+A, da R-serien innebærer ekte high-end kvaliteter, noe som Hegel ikke gjør.
    Hegel selges jo ikke på Oslo Hificenter, så da er det selvfølgelig ikke i nærheten av merkene som selges der😉 etter noen runder på nevnte forretning har det slått meg at jeg aldri har vært en plass der det er mindre vilje til å anerkjenne andre enn sine egne produkter..... Når det er sagt; masse hyggelige og flinke folk der! Mye bra saker og, MEN det selges noe bra andre steder og!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •