Klipsch RF-7 mk2 VS Vienna Acoustics bethoven concert grand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-7 mk2 VS Vienna Acoustics bethoven concert grand

Hei, Har egentlig bestemt meg for å gi opp HIFI for en stund, men frister jo alltid med noe annet. pr. dags dato har jeg ikon 8, som jeg er veldig fornøyd med egentlig, men man vil jo alltid ha litt mer.

Har sett på følgende

Klipsch rf 7 mk2
    Vienna acoustics bethoven concert grand

noen som har erfaring med disse høyttalerne ? vil tro klipsch er litt mer bang for the buck og vienna bedre allrounder ? eller tar jeg feil ?

Takker for innspill

Har forresten Lyngdorf tdai2200 r-perfect og lyngdorf sda 2175 som drivverk for dette

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er høyttalere som er som natt og dag. Hvilken som er best blir nesten opp til deg selv. Klipsch blir likest de du har nå. Vienna blir stikk motsatt og mer laidback.
    Begge vil kreve mer enn Lyngdorfen klarer.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vienna UTEN tvil spør du meg.

Vienna spiller musikk med stor M, du kan lytte til Vienna 24/7 uten å bli lei + de ser jo x antall ganger penere ut en RF7 *grøss*

MEN, klipsch er nok litt mer fun på film!

Så det kommer vel ned til bruksområde? og du burde lytte til dem begge før event. kjøp ettersom de er så forskjellige!

Mvh

Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører stort sett på crash test dummies, mark knopfler, trentemøller, a guy caled gerald osv osv, så vienna er kansje det fornuftige valget da, jeg syns også de ser mye bedre ut, men anngående kreftene til lyngdorf, syns de er undervurderte forsterkere, hørt den komboen på b&w 803 diamond og mentor 8, syns de leverer noen helt sinnsykt, spesielt på 803, jeg trodde det sto suber plasert i rommet når vi spilte a guy called gerald - call for a prayer, men så har jeg ikke hørt så mye andre forsterkere da tatt i betraktning

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LimaFoxtrot
    Hører stort sett på crash test dummies, mark knopfler, trentemøller, a guy caled gerald osv osv, så vienna er kansje det fornuftige valget da, jeg syns også de ser mye bedre ut, men anngående kreftene til lyngdorf, syns de er undervurderte forsterkere, hørt den komboen på b&w 803 diamond og mentor 8, syns de leverer noen helt sinnsykt, spesielt på 803, jeg trodde det sto suber plasert i rommet når vi spilte a guy called gerald - call for a prayer, men så har jeg ikke hørt så mye andre forsterkere da tatt i betraktning
    RF7mkll spiller det meste av musikk med bravur og har et trykk,stort lydbilde og dynamikk vienna ikke er i nærheten av. Spiller du mye rolig musikk, classisk osv så er vienna veldig rolig i spillestilen der Rf7 aldrig er rolige men får foten til og bevege seg nesten uansett musikk. RF7 mkll er meget lettdrevne og din gorsterker har mer enn nok krefter.nye RF7 er etter min mening noe av det bedre fra klipsch. Ingen kan spille money for nothing slik disse

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å legge til at VA har ekstremt god og dyp bass. Første gang jeg hørta VA var jeg veldig overrasket over bassen i de små "pingle" høyttalerene. Personlig liker jeg VA over Klipsch og er også lettere å plassere pga at Klipsch har ganske store kabinetter i forhold til VA.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Dette er høyttalere som er som natt og dag. Hvilken som er best blir nesten opp til deg selv. Klipsch blir likest de du har nå. Vienna blir stikk motsatt og mer laidback.
    Begge vil kreve mer enn Lyngdorfen klarer.
    Det er synn at det ikke finnes en høyttaler som kombinerer disse egenskapene. Jeg har enda ikke hørt en høyttaler som tilfredstiller mine ønsker. Det vil si en som kan spille det meste av innspillinger på en god måte uten at det blir slitsomt eller spinkelt (snill diskant), men som har skikkelig trøkk i både mellomtonen og bassen. Med andre ord en allrounder som man skal få rockefot av. Stortrommer skal låte saftig. Gitaren skal groove godt, men cymbaler og lyse toner skal være behagelige å høre på.
    Det skulle vært en kombinasjon av BCG og RF-7, eller??

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Det er synn at det ikke finnes en høyttaler som kombinerer disse egenskapene. Jeg har enda ikke hørt en høyttaler som tilfredstiller mine ønsker. Det vil si en som kan spille det meste av innspillinger på en god måte uten at det blir slitsomt eller spinkelt (snill diskant), men som har skikkelig trøkk i både mellomtonen og bassen. Med andre ord en allrounder som man skal få rockefot av. Stortrommer skal låte saftig. Gitaren skal groove godt, men cymbaler og lyse toner skal være behagelige å høre på.
    Tannoy på god elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Tannoy på god elektronikk.
    Hvilken modell?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok fan av Prestige-serien, og f.eks. Glenair 10 er muligens et greit og betalbart startsted.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Det er mye mulig at jeg tar feil angående din Lyngdorf. Men dette er en forsterker jeg selv har vurdert i et tidligere oppsett. Et par ting fikk meg til å trekke meg den gangen.
    Hifi klubben selv mente at denne var stålende til en del Dali modeller, men klarte seg dårlig med B&W pga sin lave impedans.
    En annen ting er at den er dønn nøytral og kanskje litt steril. Krefter skal visst være på linje med en god receiver med sine 2x120 watt.
    Lyngdorfen skal visst ha et meget bra lydbilde fri for støy og forvrenging?
    Som sagt så har jeg kun hørt Lyngdorf på div høyttalere med høyttalere som fokus i demo. Så jeg tar sikkert feil.

Poenget var at Ikon 8 mest sannsynlig kan spille temmelig rått med masse krefter på de. Har du muligheten hadde jeg testet en stor og god forsterker før jeg hadde byttet høyttalere. Når det kommer til VA Concert Grand så går impedansen på de langt ned på 2 tallet og disse krever/fortjener en kraftig og strømsterk forsterker.

Jeg har selv testet forskjellige forsterkere på forskjellige høyttalere og det er utrolig hva slags påvirkning en forsterker kan ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    my two cents, etter mange klipsch og Vienna Mozart:

Vienna har jo dome diskant, som sprer endel mer enn hornet til klipsch, dvs hornet er mer retningsbestemt. Jeg klarte mer tilfredstillende, å dempe hornet enn domen.. dette er i mitt rom

Bassen er kanskje ikke like fast i Vienna som i Klipsch, men går dypere og du verden hvor deilig den er! Måtte dog ha VMG litt mer utifra veggen for å få til tilfredstillende bass!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Jeg er nok fan av Prestige-serien, og f.eks. Glenair 10 er muligens et greit og betalbart startsted.
    De er uansett uaktuelle for min del da man er meget låst i finishen de leveres i. Passer ikke inn i interiøet forøvrig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen i RF7 Mkll er langt råere enn i Viennaene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Bassen i RF7 Mkll er langt råere enn i Viennaene...
    Øret som hører det Eddie..

RF7 slår MYE hardere og har mye mer trøkk, mens VA har en mer soft tilnærming over hele fjøla.. på en måte vil jeg si at VA føles som den går lavere i hz..

Volumessig vil VA knele lenge før RF har begynt å svette!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Øret som hører det Eddie..

RF7 slår MYE hardere og har mye mer trøkk, mens VA har en mer soft tilnærming over hele fjøla.. på en måte vil jeg si at VA føles som den går lavere i hz..

Volumessig vil VA knele lenge før RF har begynt å svette!
    Enig der det jeg mente med råere bass

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Enig der det jeg mente med råere bass
    Helt klart.. Rf7 med masse strøm sparker som et esel på anabole!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin samanlikning

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1!!!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    inconsert miles
    Kan ingenting, gjør alt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •