Noen med Sunfire HRS-12 erfaring?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med Sunfire HRS-12 erfaring?

12", 1000W rms, 18-100Hz, 108dB

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to av disse..

Noe spesielt du tenkte på?

Det kan forresten være lurt å sjekke lagerstatus på disse da de visstnok har problemer med å skaffe dem..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg har to av disse..

Noe spesielt du tenkte på?

Det kan forresten være lurt å sjekke lagerstatus på disse da de visstnok har problemer med å skaffe dem..
    Lurer på hvordan de spiller? Musikk kontra Film? Kommer det noen "flapprelyder" når du spiller høyt? =)
    Tenkte og bestille meg EQ utgaven eller SVS, men synes det er litt drøyt med en til 18 om jeg får en til 8 som spiller like bra, eventuelt nesten like bra =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To 12 vil uten tvil spille bedre enn en true EQ..

SVS er jo mektig populært, og spiller bra til prisen..Vurderte selv to SB12 men fikk så bra pris på HRS`ene at jeg så meg ikke tilbake..

HRS `en er brutal.. kjørte først med en og da måtte gainen stå høyere enn den gjør nå og selv da leverte den ved selv høye volum.

Dette med volum er jo litt individuelt, men til mine nivåer spiller den mer enn nok. ( ser vanligvis film med MV -20 og ned mot -15, med sub kalibrert og økt med 3 db..)

Jeg har bra respons ned til rundt 20 hz, og faller da gradvis av, meget jevn og fin kurve på disse i mitt rom.

Bruker ikke sub på musikk i oppsettet mitt bare hvis det er litt spesielle tracks som må sjekkes ut. Da spiller de også meget bra!

Med flaprelyder tenker du ulyd fra element? .. Har ikke hørt noe til det men så høyt har jeg aldri presset de heller!
    Derimot kan de hoppe litt på gulvet om de står på parkett etc.. Kjøpte Argon dempeputer på HFK og de funker som snus!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitive Technology SuperCube 4000 Subwoofer - 1200W og 8" + 2x8" PR - L-Sound AS

denne kan jo også være verdt å sjekke ut..

Dessuten har Ken Kreisel også noen heftige subber men det er jo klart en annen pris..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    To 12 vil uten tvil spille bedre enn en true EQ..

SVS er jo mektig populært, og spiller bra til prisen..Vurderte selv to SB12 men fikk så bra pris på HRS`ene at jeg så meg ikke tilbake..

HRS `en er brutal.. kjørte først med en og da måtte gainen stå høyere enn den gjør nå og selv da leverte den ved selv høye volum.

Dette med volum er jo litt individuelt, men til mine nivåer spiller den mer enn nok. ( ser vanligvis film med MV -20 og ned mot -15, med sub kalibrert og økt med 3 db..)

Jeg har bra respons ned til rundt 20 hz, og faller da gradvis av, meget jevn og fin kurve på disse i mitt rom.

Bruker ikke sub på musikk i oppsettet mitt bare hvis det er litt spesielle tracks som må sjekkes ut. Da spiller de også meget bra!

Med flaprelyder tenker du ulyd fra element? .. Har ikke hørt noe til det men så høyt har jeg aldri presset de heller!
    Derimot kan de hoppe litt på gulvet om de står på parkett etc.. Kjøpte Argon dempeputer på HFK og de funker som snus!
    Takk for gode svar
    Bor på landet, så har fordelen at jeg kan presse anlegget for hva det er godt for Nettopp bestilt 3D projektor med lerret som jeg skal ha med resten. Tror dette blir bra når sommeren er over og alt er på plass bygget inn i forhåpentligvis nytt hus

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •