Oppsiktsvekkende blindtest av høyttalere - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 254
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg sammenligner ikke direkte, jeg illustrerer ett gitt poeng. Et poeng som helt åpenbart gikk deg hus forbi. Les innlegget mitt på nytt, og se om du forstår.

Edit: Skal hjelpe deg litt, siden sammenligninger og illustrasjoner åpenbart ikke er din sterkeste side. Hva tror du er grunnen til at flere kjøper Ferrari 360 Modena, når de kan kjøpe en topptrimmet Ford (FiksOgReparerDaglig) til en brøkdel av hva en Ferrari koster som har enda flere HK? Jeg skyter helt vilt i blinde: kan det dreie seg om X faktor og en luksuriøs produksjonslinje for eks som ikke man får med en Ford?
    En ting er ihvertfall sikkert, dersom jeg skulle kjørt billøp så ville jeg ideellt valgt det med best ytelse (Lydkvalitet). Ettersom det er lydkvalitet vi diskuterer så regner jeg ikke med at det er noe poeng å dra inn X faktoren i regningen eller?

Det du skrev illustrerer jo bare problemet du har med å forstå hva tråden handler om. Vi snakker altså om objektiv, målbar lydkvalitet (ytelse) ift. Til pris. Det at folk med nevnte høyttalere fra ML (Ihvertfakk slik du fremstiller det) ikke bryr seg om at de kan få mer realistisk lyd til en brøkdel av prisen synes jeg er merkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen: med store bokstaver. Jeg sammenlignger ikke biler med høyttalere, jeg trekker inn eksempler og illustrasjon for å få frem et poeng.

Se forrige post fra meg, hvis du heller ikke forsto hva jeg ville illustrere med Ferrarieksempelet.

Jeg skjønner poenget ditt, men er det virkelig værdt å krangle med noen om billig og dyrt, da? Hvis du står på ditt, og har egne meninger og ikke noen andre er enige med deg, så kan jo du la andre mene at jo dyrere jo bedre er bedre enn f.eks Dynavoice Magic F6 og Cerwin-Vega! VE-8F. Det er du selv som vet hva som er rett, og noen ganger har andre rett igjen. Bra du står på ditt, men er det noe vits i å krangle om det da? :-) Jeg skjønner det meste av poengene dine, men er jo ikke noe vits å i krangle om det. Dette kom fra den rette karen...

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    En ting er ihvertfall sikkert, dersom jeg skulle kjørt billøp så ville jeg ideellt valgt det med best ytelse (Lydkvalitet). Ettersom det er lydkvalitet vi diskuterer så regner jeg ikke med at det er noe poeng å dra inn X faktoren i regningen eller?

Det du skrev illustrerer jo bare problemet du har med å forstå hva tråden handler om. Vi snakker altså om objektiv, målbar lydkvalitet (ytelse) ift. Til pris. Det at folk med nevnte høyttalere fra ML (Ihvertfakk slik du fremstiller det) ikke bryr seg om at de kan få mer realistisk lyd til en brøkdel av prisen synes jeg er merkelig.

Min kommentar var (ettertrykkelig) rettet til personen som skrøt av at han hadde en høyttaler til 8 K som måler bedre enn mine CM7 til 14 K. Da er det så absolutt relevant å spørre om vedkommende tror en Ferrarieier bryr seg nevneverdig om du påpeker for han at han kunne kjøpt en topptrimmet japse til en brøkdel av prisen. Det ville han selvsagt gitt en lang **** i.

Og eksakt det samme gjelder meg og mine B&W. Denne produsenten gir en luksusfølelse og høykvalitetsfeeling som få, om noen andre merker kan matche etter min mening. Jeg kunne ikke gitt mer beng i om det finnes rimeligere høyttalere som mekanisk og matematisk måler bedre enn mine.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour; I den nevnte testen som tråden handler om så var høyttalerne stilt bak et lydtransparent teppe og ingen av testdeltakerne ante hvilke høyttalere som spilte på forskjellige tidspunkt, de visste kun at det var bytte av høyttalere. Hvordan i all verden kan du dra X faktor inn i sammenligningen?! Testdeltakerne skulle jo bare rangere etter hva som låt mest realistisk, ikke etter "Siklepåfaktor". Hadde deltakerne kunne sett høyttalerne og hatt kunnskap om hva disse kostet så hadde nok resultatet blitt annerledes, men det er du vel uenig i? For du vet jo at ettersom ML sine høyttalere koster 30k så må de være ekstremt mye mer realistiske enn de øvrige...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kommentar var (ettertrykkelig) rettet til personen som skrøt av at han hadde en høyttaler til 8 K som måler bedre enn mine CM7 til 14 K.

Og eksakt det samme gjelder meg og mine B&W. Denne produsenten gir en luksusfølelse og høykvalitetsfeeling som få, om noen andre merker kan matche etter min mening. Jeg kunne ikke gitt mer beng i om det finnes rimeligere høyttalere som mekanisk og matematisk måler bedre enn mine.
    Tydeligvis så er du relativt preget av at du nå vet at det finnes høyttalere som knuser dine på realisme, og disse koster ikke så mye mer enn halvparten av hva dine koster

[Edit] Det virker iallefall slik for meg

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour; I den nevnte testen som tråden handler om så var høyttalerne stilt bak et lydtransparent teppe og ingen av testdeltakerne ante hvilke høyttalere som spilte på forskjellige tidspunkt, de visste kun at det var bytte av høyttalere. Hvordan i all verden kan du dra X faktor inn i sammenligningen?! Testdeltakerne skulle jo bare rangere etter hva som låt mest realistisk, ikke etter "Siklepåfaktor". Hadde deltakerne kunne sett høyttalerne og hatt kunnskap om hva disse kostet så hadde nok resultatet blitt annerledes, men det er du vel uenig i? For du vet jo at ettersom ML sine høyttalere koster 30k så må de være ekstremt mye mer realistiske enn de øvrige...

Jeg gjentar enda en gang( du sliter helt vanvittig med å lese hva andre faktisk skriver til deg):

Min kommentar i utgangspunktet (Ferrarisammenligningen) var rettet som et motsvar til vedkommende som tidligere i tråden skrøt av at han eide høyttalere til 8 K som måler bedre enn mine CM7. Av nevnte grunner bryr det meg midt på mine foreløpige kritthvite legger.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis så er du relativt preget av at du nå vet at det finnes høyttalere som knuser dine på realisme, og disse koster ikke så mye mer enn halvparten av hva dine koster

[Edit] Det virker iallefall slik for meg

Hahaha, ja du får leve i troa. Jeg eier en av de meste kritikerroste modellene noensinne i sin prisklasse, som var referanse hos krety og plety av hifimagasiner og anmeldere, fra en av verdens mest respekterte høyttalerprodusenter. Hvis du innbiller deg at jeg er "relativt preget" av å vite at andre høyttalere som er billigere måler bedre enn mine, så får du bare tro det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjentar enda en gang( du sliter helt vanvittig med å lese hva andre faktisk skriver til deg):

Min kommentar i utgangspunktet (Ferrarisammenligningen) var rettet som et motsvar til vedkommende som tidligere i tråden skrøt av at han eide høyttalere til 8 K som måler bedre enn mine CM7.
    Hehe, jeg sliter ikke med å forstå hva du mener, men tråden og det nevnte innlegget omhandlet ytelse og ikke X faktor

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, ja du får leve i troa. Jeg eier en av de meste kritikerroste modellene noensinne i sin prisklasse, fra en av verdens mest respekterte høyttalerprodusenter. Hvis du innbiller deg at jeg er "relativt preget" av å vite at andre høyttalere som er billigere måler bedre enn mine, så får du bare tro det.
    Du tror ikke XTZ 99.36 til 8k (mk2 til 10k) spiller bedre enn CM7 fordi dem er billigere?
    Om du vil ha ekslusivitet, hvorfor velger du CM7, da 99.38 er tyngre, har eksklusive SEAS elementer, båndiskant, 7 lags klarlakk?

Jeg tror selv du har for mye stolthet....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Om du vil ha ekslusivitet, hvorfor velger du CM7, da 99.38 er tyngre, har eksklusive SEAS elementer, båndiskant, 7 lags klarlakk?
    Du glemte å nevne at de ikke er masseproduserte på samme måte som Cm7

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Jeg tror selv du har for mye stolthet....
    +1

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)

...eller kanskje det er det imiterte tre-finèren? eller den gule mellomtonen?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen: med store bokstaver. Jeg sammenlignger ikke biler med høyttalere, jeg trekker inn eksempler og illustrasjon for å få frem et poeng.

Se forrige post fra meg, hvis du heller ikke forsto hva jeg ville illustrere med Ferrarieksempelet.

Edit: Hyggelig at du får latterkuler av innleggene mine da, ingenting er som en god latter. Har fått det selv av mange debattanters skriblerier her inne
    hehe du drar inn ferrari som ikke er i nærheten av kvaliteten på en ford til 1/10 del av prisen. Ja ferrari går noe jævlig men er sykt slitsomme og kjøre samt mye vedlikehold for å i det hele fungere. Sitte med ørepropper i en bil til flere millioner!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poengene blir ikke noe mer riktige selvom man drar inn horekunder eller ferrarier i illustrasjone

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ihvertfall 600-serien til B&W er jo produsert og montert i Kina. Er dette tilfelle med CM-serien (og XTZ) også? Noen vil ikke gi kinaprodukter x-faktor stempel helt uten videre ;-)

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapp googling indikerer at CM7 ble produsert i GB til og begynne med, men i Kina etterhvert.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg svarer på innleggene og argumentene jeg får mot meg, det må være legitimt.

Forøvrig er det helt andre debattanter enn meg som har skrevet at man skal ignorere "postene til Gilmour",og således forsøker radere ut en navngitt debattant.
    Litt morsomt at du påstår det. Du er jo den som ikke makter å svare på konkrete motsvar til deg og ignorer alle debattanter som trekker bedre sluttninger enn deg.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Gutter, hvor lang tid tror dere man klarer å høre og huske forskjellene mellom to høyttalere. Eks. Hvis du hører to høyttalere som er forskjellig merke med relativ nøytral fremtoning. Så lar det gå en uke, hvem vil huske forskjellene og bevise dem i en blindtest?
    Ikke lenge, men likavell leser jeg til stadighet at testere i magasiner husker langt tilbake når de sammenligner med et tidligere produkt de hadde til test.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenligner ikke direkte, jeg illustrerer ett gitt poeng. Et poeng som helt åpenbart gikk deg hus forbi. Les innlegget mitt på nytt, og se om du forstår.

Edit: Skal hjelpe deg litt, siden sammenligninger og illustrasjoner åpenbart ikke er din sterkeste side. Hva tror du er grunnen til at flere kjøper Ferrari 360 Modena, når de kan kjøpe en topptrimmet Ford (FiksOgReparerDaglig) til en brøkdel av hva en Ferrari koster som har enda flere HK? Jeg skyter helt vilt i blinde: kan det dreie seg om X faktor og en luksuriøs produksjonslinje for eks som ikke man får med en Ford?

Ta damevesker som et eksempel.

Tror du en Lois Vutton veskte til 19995,- er en mye bedre veske (dvs et verktøy til å oppevare uante mengder med unødvendig stuff) enn en veske til 799,- kjøpt hos en vanlig kjede.

For alt vi vet kan vesken til 799 var langt mer slitesterk, ha plass til flere ting, ha flere lommer osv.

Noen vil hevde at ja, men Lois Vutton er status og det er det man kjøper. Riktig, men det kan man si om dyrt hifi utstyr også. Dermed kan man ikke si at
    - En Lois Vutton veske tar mest stuff
    - En lois vutton veske varer lengst
    - En lois vutton veske har flest lommer

Bare fordi den er dyrere.

Hifi utstyr er ikke nødvendigvis bedre grunnet at det er dyrere.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Ta damevesker som et eksempel.

Tror du en Lois Vutton veskte til 19995,- er en mye bedre veske (dvs et verktøy til å oppevare uante mengder med unødvendig stuff) enn en veske til 799,- kjøpt hos en vanlig kjede.

For alt vi vet kan vesken til 799 var langt mer slitesterk, ha plass til flere ting, ha flere lommer osv.

Noen vil hevde at ja, men Lois Vutton er status og det er det man kjøper. Riktig, men det kan man si om dyrt hifi utstyr også. Dermed kan man ikke si at
    - En Lois Vutton veske tar mest stuff
    - En lois vutton veske varer lengst
    - En lois vutton veske har flest lommer

Bare fordi den er dyrere.

Hifi utstyr er ikke nødvendigvis bedre grunnet at det er dyrere.
    +1... m.a.o. noen betaler for merke, markedsføring og mange mellomledd i salgsavdelinger

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •