Oppsiktsvekkende blindtest av høyttalere - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 254
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Litt ydmykhet og litt mindre bombastisk er aldrig feil. Har du f.eks. hørt de aktuelle høytalerne?

Du må også vite at Produksjons sted, og antall enheter gjør veldig mye med prisen. Det er ikke umulig at Infinity høytalerne hadde kostet 20 000,- om de var produsert på samme måte som ML høytalerne (hva vet jeg?)

Du møter deg selv også i døra når du på den ene side idiot forklarer folk som bruker mange hundre tusen på høytalere, og samtidig mener høytalere til kr. 3000,- er søppel. Er det høytalere rundt 20 og 30 tusen som er den ultimate prisgruppe?

Jeg ser ingen grunn til ikke å være bombastisk på ting som dette, beklager. Ydmykhet er en god ting (det kan du også si til TS som skyter vilt rundt seg til alle kanter, så også i denne tråden), men jeg finner ingen grunn til å være det i akkuratt dette tilfellet. (når det gjelder mine spørsmålstegn ved påstand om at ML høyttalerne til 30 K skulle låte dårligere enn gulvstående treveis til 3 k).

Dette dreier seg heller ikke om det er høyttalere rundt 20-30 k som er den ultimate prisgruppe, selvom jeg personlig mener man her får mest og best for pengene som en hovedregel. Mye billigere høyttalere så taper man mye lydkvalitet, og forskjellene betaler man mer og mer for jo høyere man kommer som kjent i prisklassene. Ergo så er jeg av den oppfatning at høyttalere, spesielt rundt 20 k klassen, er gunstigst mtp korreleasjon mellom hva man betaler og forventet lydkvalitet.

Jeg har heller ikke idiotforklart de som kjøper svindyre høyttalere, det er upresist fra din side. Derimot har jeg kritisert den bråkjekke og høytsvevende tonen enkelte av high end kjøpere innehar, hvor det fremstilles som om høyttalere og elektronikk i millionklassen er det eneste saliggjørende på denne jord.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er iallefall sikkert! XTZ 99.38 til 14k spiller ringer rundt det meste av høyttalere under 100k dersom du har aktiv deling

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Stusset også på at billigere høyttalere ble omtalt som jalla. Jalla er langt i fra inntrykket jeg sitter igjen med av mine Tannoy høyttalere til skarve 4500,-.

Ift ML elektrostater til over 30 k så er ikke akkuratt høyttalere i 3-4000 kr klassen de mest flashy diamantene, det regner jeg med du også er enig? Eller skal du melde deg inn i den meget poppis klubben for tiden hvor man stiller seg uforstående til selv de mest åpenbare realiteter?

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener i forhold til den lille eksklusive klubben som forstår alle realiteter?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok poenget ditt har kommet klart nok frem nå Gilmour. Det er plass til andres meninger her også selv om du ikke er enig med dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ift ML elektrostater til over 30 k så er ikke akkuratt høyttalere i 3-4000 kr klassen de mest flashy diamantene, det regner jeg med du også er enig? Eller skal du melde deg inn i den meget poppis klubben for tiden hvor man stiller seg uforstående til selv de mest åpenbare realiteter?
    Det er ikke en ***** åpenbar realitet! Her prøver faktisk folk å finne ut hva som er riktig ved å bruke velkjente, korrekte vitenskapelige metoder så kommer du og driter på alt sammen og forsvarer en mer teologisk tilnærming? Hadde vitenskapsmenn delt dine syn så hadde vi ikke kommet til renessansen engang!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tror nok poenget ditt har kommet klart nok frem nå Gilmour. Det er plass til andres meninger her også selv om du ikke er enig med dem

Det er naturligvis plass til andres meninger, jeg svarer på innleggene og argumentene jeg får mot meg, det må være legitimt.

Forøvrig er det helt andre debattanter enn meg som har skrevet at man skal ignorere "postene til Gilmour",og således forsøker radere ut en navngitt debattant.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du vil oppnå i denne tråden Gilmour?

Du bidrar ikke med noe konstruktivt, du har fått frem at at du syntes trådstarter er en dust og at folk som mener at enkelte rimelige høyttalere kan konkurrere med enkelte dyrere ting er dust de også.

Du henviser ikke til noe annet enn din egne fantastiske fornuft for å underbygge påstandene dine og du har heller ikke belyst noen konkrete svakheter med gjennomføringen av testen.
    Faktisk er mange av tingene du sier direkte motbevist; det finnes massevis av folk som kan foretrekke en billig-høyttaler fremfor en ML til 30K. Men det vil ikke si at alle vil det i et hvert tilfelle, på ingen måte.

Jeg har hørt det meste av moderne ML konstruksjoner og jeg har veldig blandende erfaringer med disse. Både veldig gode og ganske dårlige. Jeg har ikke hørt Infinity høyttalerne i testen, men skal prøve å få det til om noen av Soundgarden i Oslo kan gi meg en demo.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen grunn til ikke å være bombastisk på ting som dette, beklager. Ydmykhet er en god ting (det kan du også si til TS som skyter vilt rundt seg til alle kanter, så også i denne tråden), men jeg finner ingen grunn til å være det i akkuratt dette tilfellet. (når det gjelder mine spørsmålstegn ved påstand om at ML høyttalerne til 30 K skulle låte dårligere enn gulvstående treveis til 3 k).

Dette dreier seg heller ikke om det er høyttalere rundt 20-30 k som er den ultimate prisgruppe, selvom jeg personlig mener man her får mest og best for pengene som en hovedregel. Mye billigere høyttalere så taper man mye lydkvalitet, og forskjellene betaler man mer og mer for jo høyere man kommer som kjent i prisklassene. Ergo så er jeg av den oppfatning at høyttalere, spesielt rundt 20 k klassen, er gunstigst mtp korreleasjon mellom hva man betaler og forventet lydkvalitet.

Jeg har heller ikke idiotforklart de som kjøper svindyre høyttalere, det er upresist fra din side. Derimot har jeg kritisert den bråkjekke og høytsvevende tonen enkelte av high end kjøpere innehar, hvor det fremstilles som om høyttalere og elektronikk i millionklassen er det eneste saliggjørende på denne jord.
    Er vel ingen her bortsett fra deg selv som har påstått noe som helst, det er lagt frem en test som du opplagt er uenig i.. du står fritt til å plukke den testen i fillebiter, argumentere og dokumentere for hva som er feil med den testen.. men det gjør du ikke! Kommer kun svada og oppgulp fra deg som ikke gjør annet enn å fornærme de med billigere utstyr.

Er ganske så på høyde med en annen tråd hvor moralen til spotifybrukere blir sammenlignet med horekunder i Thailand..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er naturligvis plass til andres meninger, jeg svarer på innleggene og argumentene jeg får mot meg, det må være legitimt.

Forøvrig er det helt andre debattanter enn meg som har skrevet at man skal ignorere "postene til Gilmour",og således forsøker radere ut en navngitt debattant.
    Kan det ha noe med måten det argumenteres på tror du
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjoh
    Er vel ingen her bortsett fra deg selv som har påstått noe som helst, det er lagt frem en test som du opplagt er uenig i.. du står fritt til å plukke den testen i fillebiter, argumentere og dokumentere for hva som er feil med den testen.. men det gjør du ikke! Kommer kun svada og oppgulp fra deg som ikke gjør annet enn å fornærme de med billigere utstyr.

Er ganske så på høyde med en annen tråd hvor moralen til spotifybrukere blir sammenlignet med horekunder i Thailand..

Jeg vil bare korrigere en ting, når jeg får feilaktige angrep mot meg. Har aldri sammenlignet moralen til spotifystreamere med horekunder i Thailand. Den illustrasjonen ble kun trukket frem for å knuse argumentet om at "er det lovlig, så er det uansett ok". Noe som naturligvis er en grov forenkling.

Dette ble også presissert ettertrykkelig fra min side i den aktuelle tråden. Så vennligst slutt å komme med løgnaktige angrep før du har sjekket opp faktum skikkelig.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal like å sitte sammen med en eneste en av dere som kan se meg inn i øynene mens vi lytter, og påstå at en jalla gulvstående til 3 K låter _bedre_ enn Martin Logan til over 30 k. Greit å være fanatisk opptatt av mekaniske målinger innen hifi, men det får da være grenser for hva man lar gå til hodet på seg.
    For å ta det med pris. Dersom du tenker på Klipschene som dritt høyttalere eller jalla til 3k, så må du se litt lengre enn bare utsalgsprisen.

Hvor mange ML elektrostathøyttalere blir det produsert hvert år?
    Hvor mange Klipsch RF høyttalere blir det produsert hvert år?
    Hvor mange på avforum og generelt har Klipsch RF serien kontra ML elektrostathøyttalere.

Det jeg vil ha frem er at masseproduksjon fører prisene nedover. Produserer du 1mill Klipsch RF - enheter, vil prisen være lavere enn de 1000 enhetene som blir solgt av ML. Jeg aner ikke hva det faktiske produksjonstallet er, men virker nesten som du har et slikt forhold. Dersom RF er sittet sammen i Kina der produksjonskostnaddene er lave, og ML er sittet sammen i f.eks: USA/Europa, så vil du lønnskostnadene være helt forskjellig. Da ser du fort at en ML MÅ være dyrere.

Slik jeg har forstått det lydmessig uten å ha hørt ML så virker det som du må ha litt spesiell smak for å like det. Hadde de testet mot f.eks JBL Array eller Dali Europhonia så hadde kanskje resultatet blitt annerledes?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare korrigere en ting, når jeg får feilaktige angrep mot meg. Har aldri sammenlignet moralen til spotifystreamere med horekunder i Thailand. Den illustrasjonen ble kun trukket frem for å knuse argumentet om at "er det lovlig, så er det uansett ok". Noe som naturligvis er en grov forenkling.

Dette ble også presissert ettertrykkelig fra min side i den aktuelle tråden. Så vennligst slutt å komme med løgnaktige angrep før du har sjekket opp faktum skikkelig.
    Nå var det ikke bare meg som syns den illustrasjonen var tragisk og malplassert men nok om det Jeg både streamer og har billig dritthøyttalere så hva vet vel jeg om noe som helst

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke bare meg som syns den illustrasjonen var tragisk og malplassert men nok om det Jeg både streamer og har billig dritthøyttalere så hva vet vel jeg om noe som helst

Hehe! Der kom det jeg hadde ventet på. Har fått med meg oppdateringene på tråden. Og nå kjenner jeg hvordan jeg har vært med tullprat å krangling. Føler meg utrolig dum nå. Jeg har et par billige JBL Studio 180 og en liten 8" fra Proson jeg, må vel være litt av en tufs jeg, da.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg både streamer og har billig dritthøyttalere så hva vet vel jeg om noe som helst
    Oi, du må være litt av en dust!

Sorry, klarte ikke å dy meg

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Oi, du må være litt av en dust!

Sorry, klarte ikke å dy meg
    Ja, en stor tosk!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorvidt andre i kampens hete ikke forsto et enkelt sammenligningsargument betyr ikke at det er mindre korrekt. Eksempelet ble altså utelukkende dratt frem for å illustrere dårskapen i argumentet "er det lovlig, så er det greit uansett".

At du drar frem alskens stråmenn i siste setning, gjør ikke saken bedre forøvrig. Jeg har aldri påstått at de som streamer eller har rimelige høyttalere vet lite, eller ikke har peiling.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt andre i kampens hete ikke forsto et enkelt sammenligningsargument betyr ikke at det er mindre korrekt. Eksempelet ble altså utelukkende dratt frem for å illustrere dårskapen i argumentet "er det lovlig, så er det greit uansett".
    Da forutsetter du at du har fasit om hva som er korrekt/feil og moralsk/umoralsk.
    Hadde vært ok om du kunne sendt meg tlfnummeret ditt på pm til meg så jeg kan sende på deg en melding neste gang jeg lurer på hva som er riktig eller jeg står i ett moralsk dilemma

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forutsetter du at du har fasit om hva som er korrekt/feil og moralsk/umoralsk.
    Hadde vært ok om du kunne sendt meg tlfnummeret ditt på pm til meg så jeg kan sende på deg en melding neste gang jeg lurer på hva som er riktig eller jeg står i ett moralsk dilemma

Nå fremsetter du stråmenn igjen: jeg har aldri påstått, eller uttalt at jegt vet hva som er korrekt i etthvert moralsk dilemma.

Essensen med illustrasjonen i spotifytråden var ganske enkelt å få frem at det faktum at en gitt greie er lovlig, gjør det ikke automatisk til å være ok.

Kan du nå slutte å fremsette feilaktige anklager som at jeg sammenligner spotifykunder med horekunder i Thailand?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At du drar frem alskens stråmenn i siste setning, gjør ikke saken bedre forøvrig. Jeg har aldri påstått at de som streamer eller har rimelige høyttalere vet lite, eller ikke har peiling.
    Angående emnet på den andre tråden så var jo også utsagnet ditt veldig feil. Det er ikke lovlig med barneprostitusjon i Thailand bare så det er sagt. Det er heller ikke lov med sexkjøp i utlandet i det hele tatt og dersom du betaler for sex i Tyskland, så kan du faktisk få bot for det når du kommer hjem til Norge igjen. Dette har det jo stått litt om i nyhetene i det siste.

At noe er lovlig betyr jo som oftest at det er helt greit. Mange mener jo det er helt feil med abort/homofili osv. Men den generelle oppfatningen vi har her i Norge er at det er OKAY, derfor er det lovlig og derfor er det greit.

Forøvrig så har mine høyttalere til 8 tusen spenn mer korrekt lydgjengivelse enn dine som koster 14k^^

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •