Kappa 9.2II og Parasound HCA 2200 mkII

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kappa 9.2II og Parasound HCA 2200 mkII

Har idag hatt gleden av å vært på besøk hos doxa, og jeg tok med meg en forsterker dit, nemlig Parasound HCA 2200 MKII. Denne skulle kobles opp mot etpar infinity kappa 9.2i.
    Det har vært skrevet mye stygt om disse høyttalerne, at de spiser forsterkere til frokost, de dipper under en ohm osv.. Siden x'en flyttet ut i vinter/våres, og stakk av med alle møblene, trenger jeg nye. Har derfor gått for "eike-tema". Og hva er vel da naturligere enn å erstatte B&W cm1 med høy waf, med noen med litt lavere waf, i eik?
    Jeg var naturligvis skeptisk til om komboen høyttalere og forsterker kunne bli bra., etter å ha lest mer enn en kritisk artikkel om disse beryktede kappaene
    Har også lest litt om denne parasounden, og det er den eneste i denne serien som er oppgitt med laster ned til 2 ohm, og da er den vel stabil også
    Lydmessig ble vi veldig fornøyde, og litt overrasket faktisk! Den spilte ikke noe dårligere enn q-etellerannet- effektforsterkeren som vanligvis ble brukt, og jeg må si vi prøvde å straffe oppsettet relativt hardt med både yello, prodigy og diverse annet bass-tunge saker.
    Ingen røde lamper lyste, og lyttenivåene var mer enn nok for 99,9% av oss, det er jeg kanske sikker på Mulig vi hørte en litt svett mellomtone ved en anledning, men da var som sagt nivået allerede for høyt
    At det bor enda mer i disse gamle likkistene tror jeg nok, men da helt sikkert til en kostnad av en bra bruktbil
    Jeg er ikke akkurat noe voldsomt hi-fi-hue, og feinschmeckerne blant oss er kanskje ikke spes. imponert, men dette er et oppsett jeg vil ha! Siden jeg allerede har forsterker, er det bare å lete etter høyttalere. De MÅ altså ha eikefinish Jeg ser at det ligger et par på finn.no, men vet ikke om det finnes nok bobleplast i verden til å pakke disse godt nok og sendt de til sandefjord, der jeg bor. De befinner seg tross alt på vestlandet Dessuten må jeg nok vente en liten måned, til det dukker opp feriepenger og skattepenger osv.. Jakten kan begynne!

mvh oddi

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra tilbakemelding da. Lest veldig mye om de kappaene, virker som noen høyttalere som er vanskelig å matche. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •