hørest ut som en commodore 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hørest ut som en commodore 64

Hei!

Jeg har gått til innkjøp av ny data idag! skulle koble den opp mot anlegget som jeg har gjort med de andre dataene jeg har hatt. MEN! når jeg satt inn hdmi kabelen i denne dataen så kom lydene som tittelen sier. noen som kan gi meg en forklaring på hva som kan være grunnen til det?

på forhånd takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en laptop eller stasjonær pc? Vet du hvilket lydkort som sitter i den?
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en laptop alt jeg kan finne ut av er at det er "hd-audio lydkort" på den... klarer ikke finne noe merke på lydkortet :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du dette ikonet i kontrollpanelet ditt? (evt noe tilsvarende.)
    http://o7k8yq.blu.livefilestore.com/...l-/realtek.bmpOm du har det, så dobbelklikk på ikonet og se over instillingene og se om alt står riktig der. Prøv også å høyreklikke på høyttaler ikonet nede til høyre på skrivebordet ditt. Deretter på alternativer for volumkontrol, og sjekk at den står til hdmi.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo fremdeles lite som slår de nostalgiske lydene fra Commodore 64 og Amiga. Jeg har savnet dette siden barndommen. Var det meg som fikk en ny data med C64-lyd, ville jeg ikke forandret på det, men bevart det for nostalgiens skyld. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må beklage her!!! Har tydeligvis forklart meg litt dårlig! Det er høyttalerne commodore 64 lyden kommer fra. Ikke dataen! Realtek lyd programmet tror jeg ikie jeg har. Takk for svar arnesen1 paradiso: du var morsom, men ubrukelig til problemet mitt hehe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan faktisk være at Realtek driveren / programvaren er satt opp med en eller annen tullete dsp funksjon, som gjør at lyden blir merkelig..
    Hadde samme problem med at lyden i fra pc høyttalerene var dårlig og hadde en metalisk klang. Gikk inn på realtek kontroll panelet og tittet litt og oppdaget da att det var en dsp funskjon som gav ekstra romklang til høyttalerene. Koblet den ut og problemet ble løst.
    Vet ikke om dette er tilfellet her, men vel verd en titt i hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg sett litt mere på det. ja, jeg har realtek hehe

men får fortsatt ikke noe ut av det. når jeg kobler til hdmi kabelen så velger dataen automatisk AMD HDMI et eller annet. er det slik det skal være?

utenom at det gikk opp et lys for meg mtp at jeg fant ut at jeg hadde realtek så er lyden der fortsatt. bemerket meg også at den lager lyd for ALT jeg gjør på datan.. for hvert tastetrykk, hele tiden når jeg beveger fingeren langs mousepaden osv..

noen andre ideer? :/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det være at det er hdmi 1.4 på dataen og hdmi 1.3 på reciever som gjør dette? jeg kan ikke finne ut av om det er 1.3 eller 1.4 på dataen, men det er en helt ny samsung data så ville nesten tro det. revieveren vet jeg er 1.3

erik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •