Dali Helicon 400 - Forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Helicon 400 - Forsterker?

Har da byttet til meg et par Dali Helicon 400

Lurte på om det er noen som har erfaring med hvilke forsterkere som matcher godt?

Har kun en Pioneer SCLX-82 og dra de med nå, og føler disse fortjener endel mer enn som så

Disse skal brukes både til kino og musikk

mvh
    Christoffer

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratiss først og fremst med nydelige Dali høyttalere

Personlig mener jeg Dali høyttalere er best når de parres med elektronikk som ikke er så frempå og lyse i lydsignaturen, da dette er egenskaper høyttalerne i seg selv besitter i stor grad. Dermed mener jeg det kan bli for mye av det gode, om forsterkeriet også har en slik signatur. Men dette kommer jo ann på egne smakspreferanser, hvordan ønsker man at det skal låte? Jeg tror det er klokt å forsøke definere en grov mal for hva slags lydsignatur du selv foretrekker, da er det lettere å vite hva du skal se etter

Når det er sagt er jeg helt enig i at en så god høyttaler som Helicon fortjener topp forsterkeri (så topp som man har råd til hehe).

Jeg syns merker med fyldig og varm lydsignatur som Marantz/Denon og Parasound fungerer fjell på Dali, i likhet med merker med en noe mer nøytral og detaljert sound som for eks Primare og NAD.

En stereoforsterker som M3 vil jeg tippe blir en suveren match på Helicon

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et flott innspill! Av det lille jeg har prøvd fra Denon så er ikke det aktuelt, synst det låter for kjedelig..

Parasound er helt klart et alternativ som er verdt å se på! Har også veldig tro på den nye Hegel H300 som kommer, men vet ikke om det kan bli litt mye i toppen? Primare er jo heller ikke dumt.. Nad M3 er vel også verdt å kikke på?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert noe fra Electrocompaniet da? Dette er forsterkere som har morsom lyd som kan passe til ditt oppsett.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Takk for et flott innspill! Av det lille jeg har prøvd fra Denon så er ikke det aktuelt, synst det låter for kjedelig..

Parasound er helt klart et alternativ som er verdt å se på! Har også veldig tro på den nye Hegel H300 som kommer, men vet ikke om det kan bli litt mye i toppen? Primare er jo heller ikke dumt.. Nad M3 er vel også verdt å kikke på?

Bare hyggelig det Hyggelig at du satte pris på innspillet

Denon forsterkere sliter også litt med at de er for svake når det gjelder strømforsyning og effekt, selv flaggskipet på stereosiden PMA 2010 AE har en utgangseffekt på 70 watt pr kanal. Noe som blir for spinkelt på en høyttaler som Helicon.

Jeg tror også Hegel H300 blir brutal og en konge forsterker, men er som deg bekymret for om den blir for lys på Dali. Men for all del, det KAN fungere, vanskelig å si sikkert uten å ha prøvd komboen

Har dog personlig mer tro på M3, som har krefter i massevis og alikevel en "sofistikert" spillestil etter hva jeg kjenner til. Nydelig design har den også, i tillegg til at NAD gir utrolig mye kvalitet for pengene. Etter de rapportene jeg har hørt er 18 K for M3 nypris nesten et varp. En het kandidat i mine øyne!

Primares integrerte til 20 K (I32?) er også spennende alternativer ja, i likhet med deres for og effekttrinn som har fått suverene skussmål i de anmeldelsene jeg har lest.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du har ikke vurdert noe fra Electrocompaniet da? Dette er forsterkere som har morsom lyd som kan passe til ditt oppsett.

Godt innspill Waters som jeg stiller meg bak. EC kan godt være en innertier på Helicon

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ECI-5MK2 f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte høyttalere.

Har selv oppgraderte EC 180 blokker på mine Dali Grand og det er for meg en helt perfekt match. Varm god lyd som spiller behaglig piano og akustisk musikk.
    Dette blir også brukt som frontrekke i kinoen min sammen med en Ec 180 blokk til og med en kraftig modisert Dali Grand Diva som senter. Fungerer helt utmerket.

Tror ikke du kan gjøre feil med Dali og companiet elektronikk. Men på en annen side så kan det være artig å prøve noe som blir litt mer "spesielt" men som er rett for deg.
    Vil anbefale deg å teste ut litt forskjellig hvis du har mulighet.

Lykke til.
    -Michael

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger noen tips.
    har Dali Helicon 400mk2, vurderer å kjøpe rørforsterker (Thorhauge) har hatt emotiva xpa2,

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pea
    trenger noen tips.
    har Dali Helicon 400mk2, vurderer å kjøpe rørforsterker (Thorhauge) har hatt emotiva xpa2,
    Om du ønsker rør og har litt penger til overs kan jeg anbefale Ayon, disse selges hos Duet Audio.

Duet-Audio - Ayon

Se hva du har penger til så får du en knallkombo her, rør på Dali låter bra sier rørspesialistene. Dette er er knallgodt merke som er verdt å teste ut, håper du finner en verdig kandidat til dine herligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helicon 400 mkII

Hva blir konsekvensen om en benytter denon 2000 ae på Helicon 400' ref ovenfor hvor det sies at denon 2010 ae ( arvtager til 2000ae) har for liten styrke / kapasitet ? Takker for svar. Mvh en som vet alt for lite :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •