Dali, XTZ, eller PSB? (Les inlegg #9 først).

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali, XTZ, eller PSB? (Les inlegg #9 først).

Er på jakt etter nye høyttalere til hjemmekinonen, og har bestemt meg for at det skal være stativhøyttalere. Maks budsjettet er kr 10.000, og det viktigste med lyden er at den skal være underholdende og fungere bra til film, da det er dette de skal brukes mest til. Jeg liker ikke høyttalere som spiller pinlig nøyaktig, jeg foretrekker heller høyttalere som låter "morsommere" i mangel på ett bedre ord. Av musikk så går det mest i rock og elektronisk musikk, ala Infected mushroom, Depeche mode, Nickelback osv.

Har satt sammen tre pakker, men det jeg da lurer på er hvilken av disse pakkene vil gi meg mest for pengene, og ha den lyden jeg er ute etter?

Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Er på jakt etter nye høyttalere til hjemmekinonen, og har bestemt meg for at det skal være stativhøyttalere. Maks budsjettet er kr 10.000, og det viktigste med lyden er at den skal være underholdende og fungere bra til film, da det er dette de skal brukes mest til. Jeg liker ikke høyttalere som spiller pinlig nøyaktig, jeg foretrekker heller høyttalere som låter "morsommere" i mangel på ett bedre ord. Av musikk så går det mest i rock og elektronisk musikk, ala Infected mushroom, Depeche mode, Nickelback osv.

Har satt sammen tre pakker, men det jeg da lurer på er hvilken av disse pakkene vil gi meg mest for pengene, og ha den lyden jeg er ute etter?

JBL eller PSB av disse...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv vært innom Boston Acustics, litt gamle men ellers veldig bra. Jeg har selv JBL nå, og er veldig fornøyd. Prøv å se litt på brukten, kan hende at du liker Tannoy-lyden også. Har også Tannoy, utrolig bra lyd.
    Ta en titt på Tannoy også!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville tatt en titt på dali zensor. 1998,- pr par

4 stk stativhøyttalere + center = 5998,-

så har du 4000,- til feks en sub eller lignende

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker morsom, fin og underholdende lyd så har jeg ingen problemer med å anbefale PSB Image-serien. Jeg ville forresten vurdert B6 som bakhøyttalere også.

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av markro
    ville tatt en titt på dali zensor. 1998,- pr par
    4 stk stativhøyttalere + center = 5998,- så har du 4000,- til feks en sub eller lignende
    Subwoofer har jeg fra før, to stk faktisk hehe Jeg bare ser for meg at Dali kanskje kan bli litt tynne i lyden. Jeg har eid Concept 6, og har hørt en av Ikon modellene (husker ikke hvilken). Og ja de har bra med detaljer og slikt, men de har ikke den type lyd jeg er ute etter. Og er veldig usikker på om Zensor vil endre det. Men jeg tenkte å ta meg en tur ned på Hifiklubben og høre på Zensor serien. Selvom jeg egentlig har valgt å kjøpe stativer, så ser jeg at jeg kan få Zensor 7, Zensor 1, og Zensor vocal. Til en pris av akkurat 9999kr. Så jeg skal gi det opsettet en sjanse og høre. Virker jo som Zensor blir godt likt over nesten hele linja, så er spent på å høre om disse blir de første fra Dali som jeg personlig liker. På de andre Dali modellene jeg nevnte, så ble diskanten ganske skjærende, har ett litt vanskelig rom tror jeg, så jeg må ha noe med en litt tilbakelent diskant.

Hvis du liker morsom, fin og underholdende lyd så har jeg ingen problemer med å anbefale PSB Image-serien. Jeg ville forresten vurdert B6 som bakhøyttalere også. Øyvind
    Takk for at du deler din erfaring, jeg tror jeg kommer til å gå for PSB dersom Daliene ikke faller i smak.

Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg har selv vært innom Boston Acustics, litt gamle men ellers veldig bra. Jeg har selv JBL nå, og er veldig fornøyd. Prøv å se litt på brukten, kan hende at du liker Tannoy-lyden også. Har også Tannoy, utrolig bra lyd. Ta en titt på Tannoy også!
    Tannoy er ett merke jeg aldri har hørt noe fra, ei heller aner noe om. Har ingen mulighet til å høre de før kjøp, så tror ikke jeg tør å betale for det uten å høre de først. Hvordan vil du karakterise lyden fra Tannoy? Ang brukt, så har jeg egentlig mest lyst til å kjøpe nytt, jeg vet man kan finne mye fint på brukten, men det er noe med det å pakke ut nye høyttalere av uåpnede esker hehe! ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen akustiske tiltak burde vurderes viss diskanten kan være litt frempå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av markro
    noen akustiske tiltak burde vurderes viss diskanten kan være litt frempå.
    Kommer ikke til å gjøre store ingrep på rommet for å til dette. Har prøvd ut diverse akustikkplater osv tidligere når jeg slet med det, uten altfor stor nytte, vinkling av høyttalere, gardiner, myke møbler, you name it. Men diskanten er ikke noe problem på høyttalerne jeg har nå, men jeg kan ikke ha høyttalere med skarp diskant, ikke er jeg noe spesielt begeistret for en veldig lys diskant i utgangspunktet. For meg så er underholdningsfaktoren det viktigste, ikke mikrodetaljene. Pluss at dette er ikke ett dedikert kino rom, utseende, og waf er meget viktig. Akustikkplater på vegger og lignende er ikke stilig etter min smak. Kanskje i ett kinorom, ikke i en stue.

Derfor, høyttalere med en behagelig, gjerne litt rolig diskant er å foretrekke for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå valgt å runde dette ned til tre pakker.

Pakke 1:
    Dali Zensor 7
    Dali Zensor Vocal
    Dali Zensor 1
    Total pris: 9.990kr
    DALI ZENSOR 7 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Pakke 2:
    Psb image B6 (x2)
    Psb image C5
    Total pris: 10.000kr +frakt.
    PSB Image B6 PSB | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Pakke 3:
    Xtz 95.24 (x2)
    Xtz 95.33
    Total pris: (pakketilbud fra Surround) 8.999kr +frakt.
    XTZ 95.24 Black Matt XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Dali tenker jeg at jeg stikker innom hfk og hører på i morgen. Om de ikke faller i smak så står det mellom XTZ og PSB. Begge virker utifra beskrivelsen,
    og tester. Som høyttalere som kan passe meg. Spørsmålet er da hvilke skal man gå for hehe. Anlegget skal forresten drives av en Yamaha RXV765. Men denne vil også bli byttet ut med en Yamaha eller Onkyo i rundt 10.000 klassen, når økonomien tillater det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg kun kjent med Dali-pakken. Jeg jobber selv nede på Hi-Fi-Klubben, og har fått hørt de der. Jeg kjenner mest til Zensor 5, men har litt kjenskap til Z7 også. Utrolig bra høyttalere til prisen, hele Zensor-serien er en fryd til prisen. De andre kan jeg ikke uttale meg om.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes PSB har mer "kjøtt på beina" enn Dali i denne prisklassen. For all del - Dali låter godt, men jeg foretrekker PSB i dette prissegmentet. Det kommer vel litt ned til smak og behag, men jeg synes Image-serien har klart å gjøre mye riktig. Det låter kraftig, det låter fint og det er mye moro for pengene.

Øyvind

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for XTZ, da dette er noe mer "hjemmekino" enn PSB hvertfall, som er noe mer musikalsk, i rocka retning.
    Dali er greie de, for all del, men sitter med et lite inntrykk av at XTZ kan bli noe bedre i hjemmekinosammenheng

Kan også anbefale denne: Dynavoice Definition DF-8 5.0 pakke Natural Oak 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Meget gode høytallere, MYE lyd til pengene, og jevngode på musikk/hjemmekino Både XTZ og Dynavoice passert meget fint til Yamaha forsterkere

Dali passer greit til Yamaha, men skal ikke lete lenge for å finne bedre matcher (Denon, NAD, Cambridge fra HiFiKlubben).

PSB er jeg litt mer usikker på forsterkeranbefaling, men tror nok ikke Yamaha'n blir helt rett her heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes dali og yamaha er god match jeg. bruker selv rx-v 3067 på dali ikon 6mk2

alle har egne preferanser. så er jo smak og behag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •