Noen som har PSB Imagine T eller har hørt de og har erfaringer å dele?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har PSB Imagine T eller har hørt de og har erfaringer å dele?

Hei,

Jeg har tenkt litt på å ha noen små høyttalere på soverommet.

Jeg er ute etter en høyttaler som spiller åpent, detaljert og gjengir instrumenter og vokal på en troverdig måte og med en stram og naturlig bassgjengivelse. Må heller ikke være for store for rommet. Da har jeg tenkt litt på PSB Imagine T. Disse får mye skryt i tester ser jeg og virker som de har de kvaliteter jeg ser etter.

Jeg har dessverre ikke mulighet til å høre de før kjøp så jeg blir takknemlig for alle tilbakemeldinger og lytte inntrykk dere har av PSB Imagine T :-D

Takker for svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det ingen som har hørt disse?

Rommet er 3,90 meter lengde og 2,75 i bredde. Høyttalerne blir plassert på den korte veggen.

Har en Nad 275 til overs og tenkte å bruke den. Har også en Rotel forforsterker fra tidligere oppsett som jeg tenkte å bruke. Har aldri prøvd effektforsterkeren og forforsterkeren sammen, men håper og tror det bør gå bra.

Sånn som det er nå så har jeg som nevnt over ikke mulighet for demo eller låne med høyttalerne hjem. Da må jeg dessverre bare lese litt tester og diverse for å bare få en liten pekepinn på hvordan høyttalerne er lydmessig og om de passer til rommet og bruksområde.

Som nevn i første innlegg så er dette på ett soverom og det blir aldri spilt høyere en lavt til moderat volum og rommet er bare ca. 10,5 kvadrat. Så jeg tror Imagine T kann fungere bra til dette bruksområde.

Som nevnt i første innlegg så har jeg fått inntrykk av att de leverer god og naturlig gjengivelser av instrumenter og vokal.

Nøytral lyd er vel en beskrivelse som passer bra til disse høyttalerne om jeg tolker omtaler og målinger som er gjort riktig? Att de er plasseringsvennlige er også bare en fordel. Førsterefleksjon fra sidevegger kan dempes om nødvendig, men større tiltak blir uaktuelt når det tross alt bare er snakk om ett soverom

Er det noen som har samme inntrykk av høyttalerne som i denne testen: PSB Imagine T | Lyd & Bilde

Her er også noen målinger som kann tolkes som att beskrivelsen til Lyd & Bilde stemmer ganske bra: PSB Imagine T loudspeaker Measurements | Stereophile.com

Edit: Testen i Stereophile lover også veldig bra og det ser ut som en grundig utført test.

En test er en test og vet jo att jeg må høre de på mitt rom med den elektronikken jeg har for å få svar på alt. Men kunne vært greit å hørt andre sine erfaringer også og om de har samme inntrykk av høyttalerne:-) Kjedelig å ikke få hørt de før kjøp.

Blir veldig takknemlig for svar

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo ta en titt på målingene av den. Det forteller i grunnen mye mer enn lytterinntrykk som kan være preget av dårlig rom, mangelfull plassering, bias, dagsform, utseendet osv.

Den har litt kabinettresonanse, men det er nok vanlig i denne prisklassen. Og det er heller ikke sikkert om det er særlig hørbart. Grillen har en negativ effekt og bør fjernes ved lytting. Krever nok litt krefter med en følsomhet på 88 dB. Du har mulighet for å tune bassresponsen ved å plugge igjen portene. Ellers måler den meget godt og det vil være vanskelig å finne noe bedre til den prisen.
    PSB Imagine T loudspeaker Measurements | Stereophile.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Man kan jo ta en titt på målingene av den. Det forteller i grunnen mye mer enn lytterinntrykk som kan være preget av dårlig rom, mangelfull plassering, bias, dagsform, utseendet osv.

Den har litt kabinettresonanse, men det er nok vanlig i denne prisklassen. Og det er heller ikke sikkert om det er særlig hørbart. Grillen har en negativ effekt og bør fjernes ved lytting. Krever nok litt krefter med en følsomhet på 88 dB. Du har mulighet for å tune bassresponsen ved å plugge igjen portene. Ellers måler den meget godt og det vil være vanskelig å finne noe bedre til den prisen.
    PSB Imagine T loudspeaker Measurements | Stereophile.com

Der kom det raskt svar samtidig som jeg skrev Edit:-D Ja har lest testen i Stereophile og sett målingene (la ved link til den) og det ser veldig lovende ut. Greit att man kan tune bassresponsen med portene. Da er det bare å prøve seg litt frem. Vurderer å kjøpe med to ekstra plugger siden det bare følger met ett par. Frontgrillen hadde jeg aldri brukt uansett Det ser ut som det blir Imagine T da:-D

Takker for svar:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •