Reparasjon av basselement (Boston)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer BMW520 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparasjon av basselement (Boston)

Har et par Boston Acoustics T1030 høyttalere, der bass elementene har gått i oppløsning, allså gummi opphenget+ at den ene låter ille når man guffer på. Er det noen her inne som fikser sånne element, eller vet om noen som gjør det?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan søke på nett så finner du mange steder de selger repset, relativt rimelig og enkelt - har gjor det selv.

f.eks her:Speaker Repair Official Site - Parts & Service - Orange County Speaker
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du kan søke på nett så finner du mange steder de selger repset, relativt rimelig og enkelt - har gjor det selv.

f.eks her:Speaker Repair Official Site - Parts & Service - Orange County Speaker
    Har sjekket opp det, og fant no repsett i utlandet.Akkurat som du har gjort. var annen side det da. men jeg har aldri handlet i utenlands før,det har bare blitt sånn, men så var det kun bare gummiopphenget som var i repsettene,slik jeg har sett det. og da er jeg noe usikker på åssen det blir med det ene elementet, da det ikke liker høyt volum lenger.Tenker da på membran/spolen osv. Derfor hadde det vært knall om noen som KAN dette, ha kunnet sett på dem.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BMW520
    Har sjekket opp det, og fant no repsett i utlandet.Akkurat som du har gjort. var annen side det da. men jeg har aldri handlet i utenlands før,det har bare blitt sånn, men så var det kun bare gummiopphenget som var i repsettene,slik jeg har sett det. og da er jeg noe usikker på åssen det blir med det ene elementet, da det ikke liker høyt volum lenger.Tenker da på membran/spolen osv. Derfor hadde det vært knall om noen som KAN dette, ha kunnet sett på dem.
    Det du beskriver stemmer veldig bra med det jeg opplevde. Pga at opphenget er gåent, henger menbranen ned og spolen subber i magneten - det låter ille.

Og tro meg, det er enkelt. Det følger med alt, lim og det du trengere, og klarer du å ta på deg en sokk klarer du dette. Du kan jo sjekke på sidene eller youtube - der finner du sikkert video som viser hvordan det gjørers.

Er det mer feil lønner det seg neppe å reparere
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det du beskriver stemmer veldig bra med det jeg opplevde. Pga at opphenget er gåent, henger menbranen ned og spolen subber i magneten - det låter ille.

Og tro meg, det er enkelt. Det følger med alt, lim og det du trengere, og klarer du å ta på deg en sokk klarer du dette. Du kan jo sjekke på sidene eller youtube - der finner du sikkert video som viser hvordan det gjørers.

Er det mer feil lønner det seg neppe å reparere
    Er jo ganske så praktisk av meg, så fikse det går nok sikkert.Men ble bare noe usikker på det ene elementet da det låter som jeg beskrev. problemet er jo at der har opphenget akkurat begynt å gå i oppløsning, men noen andre har smuldret mye mer og låter ikke ille. derfor ble jeg noe urolig med tanke på spolen. hadde jeg fått tak i nytt element, så hadde jeg nok vurdert det. men finner ingen nye til denne type. sikkert ikke så rart heller med tanke på at dem er over 15 år gamle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •