Plage naboene minst med bass/subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plage naboene minst med bass/subwoofer

Om jeg skal plage naboene minst med subwooferen (ja jeg får klager ), kan jeg da bare sette subwooferen der den gir aller mest lydtrykk, og så gjelder det trykket for még der jeg måler det, eller vil det kunne ble værre hos naboene også?

Sliter såklart med et rom der bassen blir spist opp. Dog ingen problem å stille opp sub'en så det blir mer enn nok guffe, men det liker ikke naboene. :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rommet mitt vegg i vegg med en utrolig suttrete nabo. Han gjør ikke annet enn å sutre. Tror egentlig han er misunnelig på meg. Det jeg gjorde var å sette subben mot veggen (altså inne ved veggen) hannes, og siden har jeg ikke hørt noe. Jeg bor i rekkehus så bassen sprer seg mere i deres hus enn i rommet mitt. Han sa foresten engang at han måtte holde igjen glasskapet for at bassen holdt på å rive ut vin-glassene.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men du må kanskje bare skaffe deg nye naboer, altså flytte...

Jeg har naboer og to SVS subwoofere, uten klager. Så det gjelder å se naboene ann.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er ikke annet enn utrolig kjedelig Er vel ikke mye få gjort, du kan jo bygge inn hele stuen din

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg subben og kjøp noen romperistere istedet

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytt! Godt min nabo leier av meg :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja +1

Vil absolutt anbefale rumperistere, meget godt supplement til film hvertfall. Kan du still ned subben litt bare for å få en nyansert ovegang mellom bass og rumperisterne, plager du naboen minst mulig hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å flytte blir ikke aktuelt sånn uten videre nå

Så jeg må bare prøve å gjøre det beste ut av det.
    Rumperistere har jeg sett litt på, og bestemt meg for at jeg skal ha. Men litt usikker på hvilken type jeg burde går for. Det finnes jo både dyre ferdigløsninger, og billige saker fra ljudia feks.

Men tilbake til sub'en da. Vil naboer (vegg i vegg, over meg, og på diagonalt over meg.) Høre mer sub brumling om jeg setter suben slik at jeg hører mer brumling? Bør jeg ha avstand til vegg for det ikke skal bli "for nerme" dem?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan lydbølgene beveger seg i bygget ditt er vanskelig si noe om. Tviler på at det vil gi noen nevneverdige utslag.

Det du kan gjøre er å gå rundt i naboens rom og "kalibrere" subben din i stuen din utifra hvordan det høres hos naboen. Dette er forsåvidt helt tullete da det kan likesågodt gi altfor dårlig utslag i din egen lielighet. Dette er vel helt poengløst. Problemet er at basstoner går veldig langt og det er strukturen i bygg og rom som bestemmer hvordan resonanser/stående bølger er i naboene dine sitt rom.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan prøve er å "koble" sub fra gulvet, med f.eks å plassere sub oppå en stein/betonghelle (bør ha litt vekt), også legge noe relativt mykt under den hellen (type tykt liggeunderlag etc) slik at bassen ikke forplanter seg ned i gulvet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ingen under meg da, så vet ikke om det hjelper så mye? Er en XTZ sub som står på gummiføtter.

Jeg testa litt i går ang. plassering, og fant ut at jeg får mer lydtrykk av å ha subwooferen på høyresiden av rommet (såklart den siden jeg har nabo på) og enda mer om jeg vendte elementet og refleksrørene inn mot bakveggen, og aller mest lyudtrykk om jeg plasserte den helt i hjørnet mot naboen med elementet pekende mot bakveggen.
    Da har jeg ikke tatt høyde for hvor bassen høres best ut, men kun gått etter maks lydtrykk Men har det noe å si om suben står inntil naboveggen eller på andre siden av rommet mtp. bråk hos de?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •