Concept 8 som bakhøyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Concept 8 som bakhøyttaler?

Har oppgradert mine fronter fra Dali Concept 8 til Dali Lektor 8... Og det skaper det et lite problem for meg.. Hva skal jeg bruke de gamle til?
    Ettersom jeg i en tid har planlagt å gå fra stereo til surround lurer jeg på om jeg skal bruke concept 8 som bakhøyttalere.

Tenker da å bruke Lektor 8 som fronthøyttalere og Concept 8 som bakhøyttalere i et 5.1 oppsett.

Vil det fungere eller bør jeg satse på noen mindre surroundhøyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som Overkill å bruke de som bakhøytalere

Selg de og kjøp heller Dali lektor 2 heller 3

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Consept 8 er jo store høyttalere, kommer an på receiveren din, og det er nok viktig å dele frekvensen med subwoofer. Da ser jeg ingen grunn til å selge dem å kjøpe noe nytt hvis du er økonomisk. Ikke sikkert du får så mye for disse høyttalerne. I tillegg husk at små høyttalere skal stå på stativ som også koster penger om du skall ha noe som er bra, da baller det fort på seg så pass at man kunne likså godt hatt et par små gulv stående i stedet for. De tar akkurat like mye gulv plass uansett, så det er ikke noe argument, om du ikke skaffer deg litt dyrere vegg plasserte.

Så i første omgang kan du bruke dine Consept 8 som bak høyttalere, men det spørs om du ikke bytter dem ut over litt tid.

Kanskje du vil si noen ord om hvordan det låter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Jeg kan ikke si hvordan det låter enda da jeg har bare stereoforsterker enda

Men ettersom jeg ikke har kjøpt receiver enda, kanskje dere har noen innspill angående dette også? jeg har en nad c375 som jeg kan bruke som effektforsterker til frontene, men er litt usikker... kanskje jeg skal kjøpe en receiver med nok kraft til å drive alt alene?
    Har egentlig ikke noe budsjett, men skal prøve å holde meg under 20 000,-

Hvilke receivere anbefaler dere for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen spesielle erfaringer, men utifra tester så virker jo denne grei:
    Pioneer SC-LX85 review from the experts at whathifi.com
    Koster rundt 15 høvdinger i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ooprim
    Takker for svar.

Jeg kan ikke si hvordan det låter enda da jeg har bare stereoforsterker enda

Men ettersom jeg ikke har kjøpt receiver enda, kanskje dere har noen innspill angående dette også? jeg har en nad c375 som jeg kan bruke som effektforsterker til frontene, men er litt usikker... kanskje jeg skal kjøpe en receiver med nok kraft til å drive alt alene?
    Har egentlig ikke noe budsjett, men skal prøve å holde meg under 20 000,-

Hvilke receivere anbefaler dere for meg?
    Kan bare si med en gang at du BØR bruke NAD'en som effektforsterker til frontene,nesten uansett hvilken receiver du måtte velge. Det er bare de aller råeste receiverne (til 20-30 000) som har nok kraft til 5 høyttalere. Kjøp heller en rimeligere en med pre-out så du kan bruke Nad'n. Det er uten tvil det beste. Men det kommer selvsagt an på hvor du vil legge lista. Dersom du også spiller en del musikk så ville jeg ihvertfall beholdt NADen. Dersom det bare er til hjemmekino så kan du jo selge nad og legge pengene i receiver heller. Men generelt så får du klart best resultat med å beholde NADen.

Når det gjelder å bakhøyttalere, så vil jeg si at så lenge du har plass til Concept 8 så er det ingenting i veien for å bruke de som bakhøyttalere. Det er ikke noe som heter OVERKILL i høyttalerverdenen he he. Jø større jo bedre....
    Neida,men tenker du budsjett så ville jeg beholdt de. En mindre lektor modell koster tross alt en del de også så jeg ville heller bruk budsjettet på forsterker/receiver. Men du trenger jo også en CENTERhøyttaler og Lektor sin koster jo 2500 den også. Du bør bruke den siden du har Lektor 8 i front. Så kommer jo også en SUB i tillegg...
    Siden du allerede har handla Hi-FI Klubb produkter så foreslår jeg at du velger en Denon eller NAD receiver. Hør med butikken hva du trenger. Det er jo en del nye modeller også i komminga nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •