jbl studio 180 vs. dynavoice dynamite 8 vs. infinity primus 360 ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jbl studio 180 vs. dynavoice dynamite 8 vs. infinity primus 360 ??

jeg trenger hjelp til valg av høyttalere. jeg skal med 99% sikkerhet kjøpe en hk980, og til den trengs høyttalere. Jeg hører på veldig mye forskjellig, men særlig rock (pink floyd, eric clapton osv.) i tilleg til en del trance og generell partymusikk. skal bruke høyttalerne til fest, trenger derfor en god bass og (må også spille høyt) dunk dunk faktor, samtidig som jeg ønsker lydkvalitet når jeg slapper av. Rommet er ca. 15 m2.
    hva vil være best av disse:
    Dynavoice dynamite 8 (noen som har en ide om hvor jeg kan prøvelytte disse)
    Dynavoice Dynamite 8 sort pianolakk Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Infinity primus 360
    Infinity Primus 360 gulvhøyttaler - Sort
    Jbl studio 180
    JBL Studio 180 Gulvstående høyttaler - Sort

var på hifiklubben og prøvehørte cv xls-28, de var meget morsomme å høre på med bra trykk, men følte at de "drepte" en del mellomtoner, og gitarsoloer ble ikke så skjærende.

budsjettet er på 3000 - 4000 kr
    Jeg setter ordentlig pris på innspill, er skikkelig usikker, men er litt nyskjerrig på dynamite 8,
    kom gjerne med andre forslag.
    takk på forhånd:-D

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid likt Infinity-høyttalere, og Primus har jo fått meget gode tester og tilbakemeldinger opp gjennom. Sto på nippet til å kjøpe de selv, da jeg syns både Alfa, Beta og Kappa har vært gode høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

primus 360

vet du om de kan kjøpes andre steder enn soundgarden? er det god fylde i lyden? tenkte å dra å prøvehøre etterhvert

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett de på en stund, trodde egentlig at de var utgått. Finner de ingen andre steder.

Dette er jo et god pakke:

Infinity Primus 360 og Harman/Kardon HK3490 stereopakke - Sort

Digital inngang, mer fleksibel og kraftigere forsterker enn HK980.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er hk 3490 sterkere enn hk980? vet det mer watt, men den er jo 45 ampere, mens 980 er 80 ampere?

trenger ikke cd-spiller btw

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Studio 180 på HK-980. En bra kombo det. Noen sier at HK-980 er sterkere enn det HK-3490 er, men jeg vil fortsatt bytte ut 980'en mot en 3490. Jeg kan ikke anbefale Primus 360. Studio 180 spilte 3 ganger bedre enn det Infinity gjorde. Det er lov å spørre seg selv om hvordan JBL klarer dette. Jeg kan uansett anbefale Studio 180. :-) Den låter bedre og er billigere enn det de andre du skrev opp er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er partyfaktoren i jbl studio 180?
    hvordan fungerer den til vanlig lytting på alt mulig forskjellig.
    hvordan klarer 6,5" basselement å gi ordentlig trykk på fest, må jeg anskaffe en sub etterhvert?
    er studio 180 tungdrevene? hk980 kan jo ta to par ht i 8ohm, så leker litt med tanken om jbl studio 180 og et par bokhyllehøytalere etterhvert? noen ide om hvordan dette blir?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karl91
    hvordan er partyfaktoren i jbl studio 180?
    hvordan fungerer den til vanlig lytting på alt mulig forskjellig.
    hvordan klarer 6,5" basselement å gi ordentlig trykk på fest, må jeg anskaffe en sub etterhvert?
    er studio 180 tungdrevene? hk980 kan jo ta to par ht i 8ohm, så leker litt med tanken om jbl studio 180 og et par bokhyllehøytalere etterhvert? noen ide om hvordan dette blir?

De klarer seg et par fester hvis du er forsiktig med volumknotten til høyre. 180'ene er lettdrevne, så det skal gå fint. Gikk fint på en Denon surroundreceiver jeg hadde også. Jeg har også Tannoy Revolution R3 og brukte de tidligere på HK-980. Det er tungdrevne høyttalere, men den var sterk nok til at jeg kunne beholde R3. Hvis du skal ha på flere høyttalere kan det være best på kjøpe en Surroundreceiver med engang. Eventuelt kjøpe en med Pre-Out og bruke HK-980 som effektforsterker. :-)
    Jeg har testet med litt forskjellig musikk, Bl.a Pink Floyd, ACDC, også diverse Dubstep låter som jeg kom på. De lover godt enda. Blir artig å se om de holder mål på HK-980 til sommeren da det blir fest eller om jeg bør kjøpe et par festhøyttalere før det. Men jeg tror nok at de klarer seg greit på et par fester hvis du behandler de med måte å ikke har på for mye bass. Kan være greit å kjøpe en subwoofer også, spesielt hvis du vil ha den rå dype bassen. De går dypt, men blir enda bedre med en subwoofer sammen med de.
    Hvis det er festhøyttalere du er ute etter, så hadde jeg nok gått etter Cerwin, Proson eller Dynavoice. Men som sagt, de skal nok klare seg greit. Det er også en utrolig bra Allrounder.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hører jeg på denne :You've Got Another Thing Comin' - Live by Judas Priest on Spotify Og det låter bra. Bassen er på -10 og diskanten står på +4 eller 5. Låter utrolig godt på Judas Priest. Jeg lar subbene spille bassen så høyttalerne får hvile seg litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke penger til sub nå, og kommer ikke til å ha det på en stund. noen som har erfaringer med dynavoice? hvordan spiller disse i forhold til cv? en mulighet er jo også å ha noen greie bokhyllehøyttalere når en vil nyte musikk, (eller på vors) og så dra igang xls-28 når festen starter.

xls-28 går greit til fest med hk980?
    noen som hvet hvordan f.eks dynavoice dynamite 8 er i mellomtonenen og bassen?
    Proson er jeg ikke kjent med, er det bra? noen alternativer å se på?

takker for alle kommentarer og svar

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke penger til sub nå, og kommer ikke til å ha det på en stund. noen som har erfaringer med dynavoice? hvordan spiller disse i forhold til cv? en mulighet er jo også å ha noen greie bokhyllehøyttalere når en vil nyte musikk, (eller på vors) og så dra igang xls-28 når festen starter.

xls-28 går greit til fest med hk980?
    noen som hvet hvordan f.eks dynavoice dynamite 8 er i mellomtonenen og bassen?
    Proson er jeg ikke kjent med, er det bra? noen alternativer å se på?

takker for alle kommentarer og svar

Det meste av mellomklasse-høyttalere går bra på HK-980.
    Har hatt Dynavoice Magic F6, en av de høyttalerne jeg har vært mest fornøyd med. Har hørt Dynamite 10, og mellomtonen var jo helt grei, og bassen var rå tøff!
    Har hatt masse fra Proson selv. Broren min har Stratego 215RR som bakhøyttalere i sitt hjemmekino-oppsett. Fungerer bra det, men vil vel bli i lite laget med 215 på HK-980. Hvis ikke er jo Proson Stadium fine til fest. Selv var jeg greit fornøyd med Libra 1004. Så har jeg Proson HFC10 hjemme hos faren min som fungerer fint til fest. Hvis du vil ha den ultimate festhøyttaler av disse er vel Dynamite 8 den beste av de du har skrevet om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du hvor dynamite 8 kan prøvehøres?
    er litt i tvil om jeg skal gå for xls-28 eller dynamite 8, men blir nok en av de to. hk980 spiller vel bra nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du hvor dynamite 8 kan prøvehøres?
    er litt i tvil om jeg skal gå for xls-28 eller dynamite 8, men blir nok en av de to. hk980 spiller vel bra nok.
    En nabo av meg har Dynamite 10 så var helt tilfeldig at jeg hørte de. Jeg vet ikke om noen andre enn Surround.no men de har vel kanskje ikke lytteavdeling... Jeg har ikke hørt om noen andre som selger Dynamite 8. Foresten, en kompis av meg (CV=DA_KING) her på forumet har XLS-28 og XLS-12. Ikke helt imponerende å høre med musikk som har kjappe toner og slikt, men fungerer fint som festhøyttalere. Men spesielt høyt spiller de ikke, men til å være så små spiller de høyt. Jeg sier ikke dette for at jeg vil at du skal kjøpe Studio 180, bare så det er sagt. Hva med Dali Concept 8? Ligger vel et par ute på brukten nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje jeg heller bare skal ta en ekstravakt på jobben og slå til med cv xls-28.
    det blir jo ikke håpløst på vanlig musikk heller, kan jo med tiden skaffe noe mer

takker for hjelp

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er hk 3490 sterkere enn hk980? vet det mer watt, men den er jo 45 ampere, mens 980 er 80 ampere?

trenger ikke cd-spiller btw
    980 ER kraftigere enn 3490, den har nesten dobbelt så stor strømforsyning og klarer å dra tyngre laster og har bedre kontroll enn 3490.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •