Klipsch VS Definitive Technology - Kva meiner folket?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 162
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch VS Definitive Technology - Kva meiner folket?

Hei!

Skal no gå i gang med innkjøp av anlegg til kjellarstova mi, og er usikker på kva eg skal gå for...

Komplett Klipsch RF-7II, RC-64II,RS-62,RB-61II (7.0) til om lag 50 000
    eller
    Komplett Def. Tech BP7002 Med surround og back (7.0) til om lag 25 000

Kva skal eg velja???

Har forsåvidt ikkje råd til førsnevnte nett no, men kanskje snart. Rommet mitt er litt over 20m2 der veggen til høgtalarane er 295cm brei og nett over 3m frå vegg til sweetspot. Har med andre ord ikkje god plass bak og på sidene av høgtalarane... Blir brukt 60% musikk og 40% film på lerret.

Kva taler for og mot dei forskjellige oppsetta?

Anlegget som står i signaturen min no, er eg forresten meget nøgd med, og skal brukast midlertidig.

Bor slik at eg ikkje kan prøvelytta noko som helst. Så må kjøpa uhøyrt. Derfor hadde eg satt ekstremt stor pris på alle innspel

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

def

Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Hei!

Skal no gå i gang med innkjøp av anlegg til kjellarstova mi, og er usikker på kva eg skal gå for...

Komplett Klipsch RF-7II, RC-64II,RS-62,RB-61II (7.0) til om lag 50 000
    eller
    Komplett Def. Tech BP7002 Med surround og back (7.0) til om lag 25 000

Kva skal eg velja???

Har forsåvidt ikkje råd til førsnevnte nett no, men kanskje snart. Rommet mitt er litt over 20m2 der veggen til høgtalarane er 295cm brei og nett over 3m frå vegg til sweetspot. Har med andre ord ikkje god plass bak og på sidene av høgtalarane... Blir brukt 60% musikk og 40% film på lerret.

Kva taler for og mot dei forskjellige oppsetta?

Anlegget som står i signaturen min no, er eg forresten meget nøgd med, og skal brukast midlertidig.

Bor slik at eg ikkje kan prøvelytta noko som helst. Så må kjøpa uhøyrt. Derfor hadde eg satt ekstremt stor pris på alle innspel

med tanke på forsterker kraften som skal til for å virkelig få liv i rf7, og resten av oppsettet for den sakt skyld, hadde jeg gått for def tech.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Def tech sin største serie mythos. Må si jeg var veldig imponert av disse, låt åpent og veldig dynamiskt på film. Kontra hva du får for pengene her og som nevnt over vil nok muligens def tech systemet være bedre alternativ

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt litt i dei tankar eg og. Det er nok myyykje dyrare å få liv i Klipschane. No har eg jo forelska meg litt i lyden til klipsch, men kan jo ikkje veta om eg syns dei er betre enn alt anna... Og Def Tech er jo meget billige no. Men til gjengjel så kan dei vera vanskelege å plassera med tanke på element på baksida. Veit ikkje korleis det er med ekko i rommet mitt og slikt...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig de er litt vanskelige plassere ja, ikke det at RF-7 er noen lette beist plassere Tror nok RF-7 blir litt overkill på 20m¨2?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Tenkt litt i dei tankar eg og. Det er nok myyykje dyrare å få liv i Klipschane. No har eg jo forelska meg litt i lyden til klipsch, men kan jo ikkje veta om eg syns dei er betre enn alt anna... Og Def Tech er jo meget billige no. Men til gjengjel så kan dei vera vanskelege å plassera med tanke på element på baksida. Veit ikkje korleis det er med ekko i rommet mitt og slikt...
    Rf7 mkll er meget lettdrevne og kan ikke sammenlignes med tidligere serie men du vil selvsagt ikke brukt de annet enn på tomgang i rommet ditt

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner da med at RF7 som de andre klipsch trenger endel krefter før det virkelig blir magi ut av de? Til tross for at de er veldig lettdrevne

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for tidvis eksplosiv dynamikk muligens. blir ikke dårlig lyd for den del. noen sitter kanskje med 200watt i reserve, "for sikkerhetsskyld"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7II og RC-64 har eg jo sikla på lenge. Men prisen er jo omtrent det dobbelte av eit DefTech sett, som og ser meget interessant ut. Eg kunnenok greidd meg lenge med noko mindre enn begge alternativa. Men skal eg først oppgradera frå RB-81II, så vil eg gjera det skikkeleg... Derfor fristar ikkje RF-82II (som sikkert er ein kjempehøgtalar) så voldsomt. Er usikker på om oppgraderinga vil verta særlig merkbar då...

Heile rommet er 3.5mx6m, men ei pipa gjer frontveggen litt smalare og ei trapp gjer at sweetspot kjem ganske nært. Sjølvom eg stort sett spelar musikk ved moderat volum, vil eg ha muligheten til å spela peise høgt, utan at eg høyrer det er på grensa...

Har vurdert RF-63/83 og faktisk KSP 400 på brukten og. Men då kjem fraktproblem inn i biletet. Ikkje lett å bu på ein utpost

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf 63 bør du ikke kjøpe hvis du har lite rom. Disse er veldig dype og krever luft rundt seg!!

Rf7mk2, skal etter sigende, klare seg med både mindre avstand til side og bakvegg. De er også blitt hyllet som en av de beste høyttalerne Klipsch har laget noengang.
    Ang effekt til disse bør det meste gå greit så lenge du splitter til en sub i bunn.
    Men etter hvert ville jeg gått for en pre/power løsning.

Def tech sitt design synes jeg er litt bob bob, synes liksom ikke det gjør seg med høyttalerstoff som finish, selv om det er piano lakk på toppen.

Plusset til DT er jo aktiv bass løsning, som gjør at du nesten slipper sub til film og kan klare seg med mindre forsterker.

Centeren i serien er etter hva jeg ser ikke tilgjenegelig(?).. 2500 modellen?
    Og jeg ville absolutt hatt en kraftig center til disse frontene!

My 2cents..

MVH Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Rf 63 bør du ikke kjøpe hvis du har lite rom. Disse er veldig dype og krever luft rundt seg!!

Rf7mk2, skal etter sigende, klare seg med både mindre avstand til side og bakvegg. De er også blitt hyllet som en av de beste høyttalerne Klipsch har laget noengang.
    Ang effekt til disse bør det meste gå greit så lenge du splitter til en sub i bunn.
    Men etter hvert ville jeg gått for en pre/power løsning.

Def tech sitt design synes jeg er litt bob bob, synes liksom ikke det gjør seg med høyttalerstoff som finish, selv om det er piano lakk på toppen.

Plusset til DT er jo aktiv bass løsning, som gjør at du nesten slipper sub til film og kan klare seg med mindre forsterker.

Centeren i serien er etter hva jeg ser ikke tilgjenegelig(?).. 2500 modellen?
    Og jeg ville absolutt hatt en kraftig center til disse frontene!

My 2cents..

MVH Johan
    Grunnen til at eg har vurdert RF-63 er prisen. Såvidt eg har forstått ligg dei langt over RF-82 på musikk og går dei for om lag same pris...

Har og lest at RF-7II skal vera mykje lettare å "få til" ang. plassering og effekt enn alle tidlegare modellar. Kjem til å gå for Receiver + rimeleg effektforsterkar etterkvart (XPA-5, NC2250, Sherbourn eller kva eg finn). Men har ikkje plass til meir enn 1 stk. effekt. Så må ha kraftig 3 eller 5 kanals til frontar og senter. Det veks vel ikkje på tre til gode prisar.

No har ikkje eg sett DefTec høgtalarane anna enn på bilete, men der syns eg dei ser ganske bra ut. Høge og slanke.

Når det gjeld senter til DefTec har CS8040, som vel er frå neste serie. Den ser dugande ut på papiret. Men om den er det,anar eg ikkje...

Aktive bassar i frontane er jo eit pluss. Det gjer nok at eg kan kvitta meg med eit par subbar (har 2Epik Empire og 2 RW-12d). Men om BP7002 gir meg noko betre/finare bass til musikk enn RF-7, veit eg jo heller ikkje...

Ny receiver vert det. Og effektforsterkar vert det nok. Meneg har absolutt ikkje rådtil noko McIntosh eller liknande utstyr. Må nok gå for receiver til rundt 10 000 og effekt under 10 000 og. Så derfor lurer eg litt på om eg vil få meir ut av DefTec enn Klipsch... Litt synd viss eg har kongeanlegg, som eg ikkje får nytta skikkeleg...

Takker for alle innspel forresten Set fortsatt pris på ALT av innspel!

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Komlo! Du nå er jeg ikke sikker på hvor stor forskjell det er mellom MK1 og MK2 av RF7 men jeg har MK1 med Emotiva XPA3 og det spiller vanvittig bra det altså... Mitt rom er ca det samme som ditt ang bredde og det funker veldig bra...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Reknar med MKII ikkje spelar noko dårlegare med same effekt...

Vurderer og no ksp400 og kv4senter. Delvis defekte, stygge og billige. Men trur dei hadde vert artige å testa... Om dei er for store til rommet mitt, eller korleis lyden i dei er, veit eg ikkje...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du vil ikke vurdere Heresy III?

Disse går helt inn i hjørnene.

Jeg var forresten på en prøvelytt på RF7 II hos musikkmagasinet i Bergen, og jeg fant ut at det ikke kom på tale å bytte ut Heresy.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Og du vil ikke vurdere Heresy III?

Disse går helt inn i hjørnene.

Jeg var forresten på en prøvelytt på RF7 II hos musikkmagasinet i Bergen, og jeg fant ut at det ikke kom på tale å bytte ut Heresy.
    Blir en smaksak. Hadde selv cwlll som kan kalles storebroren til heresy og jeg synes rf7mkll var ennå bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare eit ord... B&W
    Er noe annet enn klipsch uten tvil!
    En gang b&w, alltid b&w!
    Gikk fra klipsch til b&w, angrer ikke et sekund!
    Er som natt og dag

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalle, bygg deg et par cornscala isteden da. koster bare rundt 10k
    Cornscala Style A | Critesspeakers.com
    sies å vær bedre enn La scala

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likar betre Klipsc enn det eg har høyrt av B&W, spesielt til film syns eg Klipsch ligg langt over.

Kva kostar HerseyIII? Er det dei "små" med ein 12" som peikar litt oppover det?

Kanskje eg skal sjå omeg pår tak i ksp400 og kv4, for å testa dei ut. Kanevt. ha dei midlertidig, til eg får betre råd. Mendet fristar skikkeleg med BP7002 til prisen. Dei virkar unekteleg spanande. Men kor gode dei er til film og rock i eit smalt og lavt (213cm) rom, anar eg ikkje...

Har forøvrig ingen akustiske tiltak i rommet, men det vil komma...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra RF-83 til CM9 og syns cm9ene var bedre til alt.....
    Mye mindre plass, bedre lydkvalitet, finere design!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Gikk fra RF-83 til CM9 og syns cm9ene var bedre til alt.....
    Mye mindre plass, bedre lydkvalitet, finere design!
    Dette er heldigvis smak og behag! 805 til nesten 35 lapper imponerte meg lite...
    Lag nå ikke dette til en B&W vs klipsch diskusjon..

Til Komlo:
    Rf63 MÅ ha luft rundt seg for å fungere, så selv om disse er bedre på musikk ville jeg sett at jeg fikk plassert dem optimalt først, selv om prisen er fin.

Jeg har hatt 82, 63 og nå mk2.. Mk2 serien er mye mindre kilen på plassering!

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •