Klipsch VS Definitive Technology - Kva meiner folket? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 162
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RF7 ll er faktisk veldig lettdrevne men liker seg på bra elektronik så du burde gå for noe brukt. Ikke vondt med om emotiva etc men RF7 krever og fortjener så myyye mer...altså ikke krefter men kvalitet. Da vil du få høytalere som spiller i "highend" land. Men de krever godt med luft rundt seg selv om de kan spille ok ned mot 20m2
    Klart det finnes mye som er bedre enn Emotiva, men her kommer det jo litt an på hva trådstarter kan bruke av penger. I det billige sjiktet av effekttrinn er XPA-2 et godt alternativ.
    Legger han på 10-15k finnes det mange gode kandidater
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det RF-7II, så blir det sikkert XPA, NC2250, sherbourn eller noko i den duren til å starta med. Grei start og mange som er nøgd med dei. Dette er jo lett å selga, dersom/når eg vil oppgradera til betre effekt når eg får råd... Å bruka 50 000 på høgtalarar, 40 000 på forsterkeri og 10 000 på kilde, kablar og andre ting no, har eg rett og slett ikkje råd til...

Kva som finst rundt om av andre høgtalarar som kan måla seg med RF-7II, veit eg ikkje. Einaste eg kunne komma på, som kunne vera ein kandidat, var DefTeck BP7002...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja samme ville jeg tenkt, kjøp en "ok" forsterker i starten som du vet vil spille oppimot 80% av hva høyttalerne er gode for så får du heller oppgradere med tiden hvis du føler for d.....og som du sier, hvis du ikke spiller usansynlig høyt til enhver tid så kan du heller se på en forsterker som har litt mindre w og litt mer detaljer (typisk rør) istedenfor en klump på 600w der lyden mest av alt minner om PA.

Nå har jo jeg Parasonud selv å er storfornøyd men jeg vet jo om flere merker som går for å spille vesentlig bedre, men dette tar jeg med knusende ro så lenge jeg er fornøyd med lyden jeg har.....så får oppgraderinga komme en dag jeg har råd og vil prøve noe nytt

Tror nok uansett du blir fornøyd med rf7 (2) hvis du kobler opp en a21 eller nc2250 eller noe i den duren på dem.

Men i mine ører er kile enormt undervurdert, så hva bruker du som kilde?

jeg bytta ut min "vanlige" 3000kr cd-spiller med en Vincent cd-s6 å dette er den råeste oppgraderinga jeg har gjort noen gang. Lyden åpnet seg på en vanvittig måte å detaljer jeg tidligere aldri har hørt var nå klokkeklare, samt stereoperspektiver og instrumentplassering var i en helt annen klasse.

Bare for å nevne at nytter ikke om du bruker 30 lapper på høyttalere å 40 på forsterker hvis du ikke har en noenlunde kilde også eventuellt en veldig god dac (selv om jeg personlig ikke syns dac kan måle seg med en skikkelig cd-spiller uansett men d er jo bare meg)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    (selv om jeg personlig ikke syns dac kan måle seg med en skikkelig cd-spiller uansett men d er jo bare meg)
    rar ting å si, da alle cd-spillere med analoge utganger har innebygget DAC.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjem nok til å gå for ein Samsung BD-D8900D som kilde, då denne har BluRay, streaming og TV-tuner i eitt. (greit å sleppa masse boksar og skit). Den er nok ikkje spesielt god som CD-spelar, men eg kjem nok til å streama det meste av musikk gjennom den. Seinare vert det muligens platespelar og betre CD spelar...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    rar ting å si, da alle cd-spillere med analoge utganger har innebygget DAC.
    Jaja å 7100 min har også en veldig god dac. men jeg mente vel mer at jeg har hørt en laptop gjennom en dac, for så å høre samme sangen på en cd-spiller etterpå å jeg syns cd-spillerlyden var mye bedre.

Aner ikke hvilken dac dette var men cd-spilleren var en helt normal cd-spiller fra sony eller pioneer eller ett eller anna vanlig merke, kan finne ut av hvilken cd-spiller d var hvis dette er viktig. Men dette var en billig cd-spiller til 3-4000 å selv den spilte bedre enn direkte gjennom dac-en (selv om også cd-spilleren har dac)

vet ikke om jeg forklare noe bedre nå men jeg har ihvertfall både laptop å cd-spiller å hvis jeg skal ha musikk som bakgrunn til noe annet så funker til nød wimp, men hvis jeg skal virkelig sitte å nyte musikken som eneste aktiviteten så MÅ JEG høre dette på cd-spilleren min for å få den lydkvaliteten jeg trenger for å sette pris på musikklyttingen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mener du med det at en 3010 receiver vil gjøre en bedre jobb på RF7 enn på RF82?
    Hva legger du i lettdrevne. Høy følsomhet alene, eller hva som skal til av krefter for å få skikkelig kontroll over elementene?
    Følsomheten sier lite om hva som kreves for å få god dynamikk ut av et element. Min erfaring med Klipsch er at det er lett å få lyd, men vanskelig å få en kontrollert dynamikk
    Det jeg mener er at rf63 og rf 82 som har hvert innom hos meg var tyngre og drive enn rf7 mkll,disse er etter min mening veldig lettdrevne og minner meg mer om heritage serien til klipsch...MEN de krever kvalitets strøm som det meste annet og der er uansett ikke en receiver særlig tess...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit at receiver nok ikkje er det gunstigaste til musikk. Men for meg er det eit nødvendig kompromiss, då eg ikkje har råd eller plass til å fylla opp med elektronikk. Ønskjer og å ha det så enkelt som mogleg, der er jo receiver veldig greit. Derfor får egberre prøva å matcha høgtalarar og receiver best mogleg. Såvidt eg har forstått er det då Yamaha og Onkyo som gjeld.

Eg er ingen "lydsnobb" og relativt ny i gamet, så utan å ha høyrt perfeksjon, er det nok mykje eg kan vera godt nøgd med. Målet er å utnytta plassen eg har og budsjettet til å få det beste kompromisset eg kan få mellom film og musikkoppleving...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Veit at receiver nok ikkje er det gunstigaste til musikk. Men for meg er det eit nødvendig kompromiss, då eg ikkje har råd eller plass til å fylla opp med elektronikk. Ønskjer og å ha det så enkelt som mogleg, der er jo receiver veldig greit. Derfor får egberre prøva å matcha høgtalarar og receiver best mogleg. Såvidt eg har forstått er det då Yamaha og Onkyo som gjeld.

Eg er ingen "lydsnobb" og relativt ny i gamet, så utan å ha høyrt perfeksjon, er det nok mykje eg kan vera godt nøgd med. Målet er å utnytta plassen eg har og budsjettet til å få det beste kompromisset eg kan få mellom film og musikkoppleving...
    Kjøp en brukt effekt til din receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg setter en hundrings på at du blir fornøyd med RF7 splittet med sub i bunn på kun Yamaha`en.. Men jeg er også sikker på at du vil bli overrasket hvor mye bedre de kan spille med mer kraft:grin:

Som nevnt tidligere i tråden, begynn med receiver og ta det derfra..!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en brukt effekt til din receiver.
    Det er planen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg setter en hundrings på at du blir fornøyd med RF7 splittet med sub i bunn på kun Yamaha`en.. Men jeg er også sikker på at du vil bli overrasket hvor mye bedre de kan spille med mer kraft:grin:

Som nevnt tidligere i tråden, begynn med receiver og ta det derfra..!

Helt riktig, gjør slik Zeke sier her så skal du se at du blir fornøyd. så kjøper du en brukt og BRA effekt når du har spart opp mer å er klar for dette.

men jeg tror også du vil komme langt med en sub i bunn å en reciver som kjører rf7 (2) på 65% inntil videre. Men har inntrykk av at dette er planen til trådstarter også så d er jo greit

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Helt riktig, gjør slik Zeke sier her så skal du se at du blir fornøyd. så kjøper du en brukt og BRA effekt når du har spart opp mer å er klar for dette.

men jeg tror også du vil komme langt med en sub i bunn å en reciver som kjører rf7 (2) på 65% inntil videre. Men har inntrykk av at dette er planen til trådstarter også så d er jo greit
    Selv med receiver så trenger du ihvertfall ikke sub. I et lite rom så tror jeg uansett du må jobbe litt for at bassen til rf7 ikke blir for fremtredende

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv med receiver så trenger du ihvertfall ikke sub. I et lite rom så tror jeg uansett du må jobbe litt for at bassen til rf7 ikke blir for fremtredende
    Men ofte vil det kanskje være enklere å tune en SUB i bunnen med frontene er delt f. eks ved 60-80hz..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub har eg, så det dei vert brukt saman med 2 subbar. I alle fall på film. Korleis rekkefølgen vert på kjøp av alt dette, veit eg ikkje heilt. Det kjem heilt ann på kva gode kjøp som dukkar opp. Ventar i første omgang på at RX-A3010 skal bikka under 10 000kr, eller eit godt bruktkjøp av receiver. Dette er førsteprioritet, då den receiveren eg har no fjuskar litt.

Det eg lurer på er korleis eg kan løysa det best mogleg med effektforsterkar. Slik eg har forstått det bør absolutt RC-64 ha meir effekt enn receiveren og. Mens dei beste effektforsterkarane til RF-7II, ser ut til å vera 2 kanals. Eg har desverre berre plass til receiver og ein stor effektforsterkar...

Må vel bli 5-kanals då. Og då er det vel berre Emotiva og sherbourn eg veit om, til ein fornuftig pris. Dersom ikkje dere har nokon forslag til kva eg bør sjå etter...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub har eg, så det dei vert brukt saman med 2 subbar. I alle fall på film. Korleis rekkefølgen vert på kjøp av alt dette, veit eg ikkje heilt. Det kjem heilt ann på kva gode kjøp som dukkar opp. Ventar i første omgang på at RX-A3010 skal bikka under 10 000kr, eller eit godt bruktkjøp av receiver. Dette er førsteprioritet, då den receiveren eg har no fjuskar litt.

Det eg lurer på er korleis eg kan løysa det best mogleg med effektforsterkar. Slik eg har forstått det bør absolutt RC-64 ha meir effekt enn receiveren og. Mens dei beste effektforsterkarane til RF-7II, ser ut til å vera 2 kanals. Eg har desverre berre plass til receiver og ein stor effektforsterkar...

Må vel bli 5-kanals då. Og då er det vel berre Emotiva og sherbourn eg veit om, til ein fornuftig pris. Dersom ikkje dere har nokon forslag til kva eg bør sjå etter...
    Jeg har drevet rc64 til høye nivåer med bare receiver.. Men alt kommer an på hvor høyt du skal spille, den har kapasitet til MYE mer

Ang effekt ville jeg vurdert Parasound 5250 brukt.. Disse ligger fra tid til annen på brukten!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Gikk fra RF-83 til CM9 og syns cm9ene var bedre til alt.....
    Mye mindre plass, bedre lydkvalitet, finere design!
    hehe hørt cm 9 og hatt 802d på lån og mener seriøst at mine billige rf52mkll låter bedre. De som har gikk 802d til 120 lapper god omtale må være kjøpt og betalt. Helt utrolig at et merkenavn og evt finnish kan lure folk noe så sinnsykt!!! derfor har jeg mistet helt respekten for pris kontra lytte opplevelse...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er utelukka for min del. Det eg har høyrt av dei har hatt "behagelig" lyd, men har ikkje engasjert meg i det heile.

Zeke1983: Parasound 5250 visste eg ikke at fanst. Har aldri sett før. Kva ligg desse på i pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er utelukka for min del. Det eg har høyrt av dei har hatt "behagelig" lyd, men har ikkje engasjert meg i det heile.

Zeke1983: Parasound 5250 visste eg ikke at fanst. Har aldri sett før. Kva ligg desse på i pris?
    Å joda, men de er ikke kjent her på Berget.

AVshop.no / PARASOUND New Classics 5250 5-kanals Effektforsterker Sort/Silver

Du får disse brukt for rundt halvparten ca, eller litt over..

Lillebroren heter nc 5125, den ligger på rundt 10 k brukt..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjå der ja! Ser bra ut den. Men 27 laken for effekt er nok i mesta laget for meg...

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •